05:46 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جنوب شرق آسیا

کشت میوه استوایی پاپایا در یزد!
پایگاه خبری راد: کشت پاپایا برای اولین بار در استان یزد به صورت آزمایشی انجام و منجر به ورود این استان به چرخه تولید کنندگان جهانی این میوه استوایی شد.
شناسایی ۲ کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
پایگاه خبری راد: معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: از ابتدای مهر ماه دو کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور شناسایی شده که مربوط به طیور بومی بوده است.
ترکیب جدید برای مقابله با سل مقاوم به دارو
پایگاه خبری راد: متخصصان در بررسی‌های خود به درمان جدیدی برای مقابله با گونه‌ای از بیماری سل که به دارو مقاوم است دست پیدا کردند.
توسعه جاسک نفت ایران را به جنوب شرق آسیا نزدیک‌تر می‌کند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که جاسک به شرق آسیا نزدیک‌تر است، گفت: توسعه آن به مناطق صادراتی ایران تنوع می‌دهد.
ویتنام رکورددار جذب سرمایه گذاری خارجی در شرق آسیا
پایگاه خبری راد: ویتنام موفق شد علی رغم سایر کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا که به دلیل جنگ تجاری و تقویت ارزش دلار با مشکل مواجه شده‌اند عملکرد اقتصادی خیره کننده‌ای داشته باشد.
 تحریم‌ها نعمت است
پایگاه خبری راد: وزیر اقتصاد قطر گفت: تحریم‌های ۱۵ ماهه عربستان و متحدانش بر ضد قطر، برای اقتصاد این کشور یک نعمت است.
دلار از مبادلات خودروسازی روسیه و ترکیه حذف می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد خودروسازان روسیه برای خرید قطعات و لوازم جانبی خودرو از قطعه سازان ترک به جای دلار از روبل و لیر استفاده خواهند کرد.
فناوری‌های جدید پرچمداران به میان رده‌ها رسید
پایگاه خبری راد: به‌نظر می‌رسد که سامسونگ قابلیت و فناوری‌های جدید پرچمدارانش را به گوشی‌های میان‌رده خود نیز خواهد آورد.
افزایش حجم صادرات بنزین چین
پایگاه خبری راد: پشرکت سینوپک چین از کشتی‌های بزرگتر برای صادرات محصولات نفتی به برخی از بازارهای خارجی خود استفاده می‌کند تا ضمن صرفه جویی در هزینه حمل بار، با عرضه سایر مناطق رقابت کرده و خریداران در مقصدهای دوردست را جذب کند.
کاهش قابل توجه سرمایه‌گذاری خارجی در مالزی
پایگاه خبری راد: سرمایه‌گذاری خارجی در مالزی طی سه ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰۰ درصد کاهش یافت.
امضای پیمان مودت بین ایران و اتحادیه آسه‌آن
پایگاه خبری راد: سند الحاق جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری اتحادیه آسه‌آن (TAC) به امضا رسید.
عوامل موفقیت صنعت خودروسازی در جنوب شرق آسیا
پایگاه خبری راد: آسیای جنوب شرقی قلب صنعت خودروسازی آسیاست؛ بازاری بزرگ با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ میلیون نفر، تولید ناخالص ملی برابر با ۲۰ تریلیون دلار و رشد سالیانه بیش از ۵۰ درصد.
دو سناریوی برجام و چشم انداز صنعت پتروشیمی
پایگاه خبری راد: اگر چه در اصل تحریم صنایع پتروشیمی ایران در ۱۹ خرداد ماه سال ۱۳۸۹ برای اولین بار کلید خورد و شماره ۱۹۲۹ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را به نام خود ثبت کرد؛ اما اقتصاد ایران همواره طی چهار دهه، مصایب تحریم های بین المللی را علیه خود آزموده است.
جهان با پیام‌رسان‌های غیربومی چگونه برخورد می‌کند؟
پایگاه خبری راد: امروزه پیام‌رسان‌ها به یکی از بخش‌های ضروری زندگی تبدیل شده‌اند و کنار گذاشتن آن‌ها برای خیلی‌ها غیرقابل تصور است. به همین دلیل است حالا که موضوع محدودیت برخی پیام‌رسان‌های خارجی مطرح شده، همه جا از پیام‌رسان‌های جایگزین صحبت می‌شود.
هند ساخت ناو هواپیمابر را به چین واگذار کرد
پایگاه خبری راد: در حالیکه هند برای بیش از پنج دهه به دلیل استفاده از ناوهای هواپیمابر ساخت داخل پیشتاز خودکفایی در این حوزه در جنوب آسیا بود اکنون با گسترش سریع صنایع دفاعی چین در حال باختن این رقابت است.