06:48 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جمهوری آذربایجان

تاسیسات نفت و گاز در امنیت هستند
نماد برتر- شرکت ملی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) اعلام کرد زیرساخت نفت و گاز این کشور به مدد اقداماتی که از سوی ارتش در منازعه نظامی در منطقه ناگورنو قره باغ انجام گرفته، در امنیت است.
نفت مجال صعود نیافت
نماد برتر- قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر ادامه نگرانیها نسبت به پیامدهای شیوع ویروس کرونا بر تقاضا، کاهش یافت و بخشی از رشدی که در معاملات روز گذشته داشت، از دست داد.
عکس العمل بازارهای انرژی به منازعه آذربایجان و ارمنستان
چند هفته پیش از این که جمهوری آذربایجان ارسال گاز به اتحادیه اروپا را آغاز کند، جنگ چند دهه ای این کشور با ارمنستان دوباره شعله ور شده است.
تداوم کاهش قیمت نفت با افزایش شیوع کرونا
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا که امیدها به احیای مستمر تقاضا برای سوخت را تضعیف کرد، با کاهش روبرو شد.
صادرات بیش از ۹۴.۵ میلیون دلاری ادویه/ سهم ۷۰ درصدی زعفران
نماد برتر- کشورمان در پنج ماه اول امسال بیش از ۱۷ هزار و ۸۱۰ تن انواع ادویه به ارزش ۹۴ میلیون و۵۶۷ هزار و۵۸۱ دلار صادر کرده است که زعفران با نیم درصد وزن کل، ۷۰ درصد ارزش صادراتی انواع ادویه را به خود اختصاص داده است.
شروط مشتری گاز ایران برای تمدید قرارداد
نماد برتر- یک مقام بلندپایه وزارت انرژی ترکیه اعلام کرد که کشورش انتظار دارد اگر صادرکنندگان گاز می خواهند قراردادهای بلندمدت را تمدید کنند، قیمت رقابتی تر و منعطف تری به این کشور پیشنهاد کنند.
بررسی لایحه موافقت‌نامه بین دولت‌های ساحلی دریای خزر در حوزه حمل و نقل در کمیسیون عمران
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه موافقت‌نامه بین دولت‌های ساحلی دریای خزر و لایحه موافقت نامه حمل و نقل بین المللی جاده‌ای کالا و مسافر بین ایران و شورای فدرال سوئیس در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر در جریان جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
چرا نفت هرگز روی ۱۰۰ دلار را نخواهد دید؟
نماد برتر- پیش بینی اخیر بانک جی پی مورگان درباره احتمال صعود قیمت نفت به ۱۹۰ دلار بحثی را درباره سطح قیمت نفت در صورت کمبود عرضه در بازار برانگیخته است.
تکمیل کریدور شمال-جنوب در انتظار تامین مالی+ جزییات
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت راه‌آهن اعلام کرد: برای تکمیل کریدور شمال-جنوب تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین ایران، آذربایجان و روسیه امضاء شده و بر این اساس آذربایجانی‌ها ۷۰ درصد تامین مالی پروژه ریلی رشت-آستارا را برعهده گرفتند و زمان‌بندی و چگونگی انجام کار نیز بستگی به تامین مالی آن دارد.
دلارهایی که با تکمیل این خط آهن نصیب ایران می‌شود
پایگاه خبری راد: احداث خط ریلی رشت ـ آستارا به عنوان یک قطعه مهم از پازل کریدور شمال به جنوب می‌تواند کشورهای آسیای میانه را از طریق ایران به آب‌های آزاد متصل و منابع مالی خوبی را به ایران برساند.
هنوز برای موضع‌گیری درباره توافق نفتی اوپک پلاس زود است
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه اعلام کرد به دلیل ادامه ابهامات در بازار، هنوز زود است درباره این‌که توافق تولید نفت اوپک پلاس در نیمه دوم سال چگونه باید باشد، صحبت کنیم.
نقشه جهانی پهنه‌بندی خطر زلزله تهیه شد/انتشار نقشه زمین‌لرزه خاورمیانه و ایران
پایگاه خبری راد: با مشارکت پژوهشگران پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در یک پروژه جهانی، نقشه جهانی پهنه‌بندی خطر زمین‌لرزه منتشر شد.
ازسرگیری صادرات نفت آذربایجان از طریق روسیه
پایگاه خبری راد: جمهوری آذربایجان قصد دارد از اول ژوئیه صادرات نفت خام خود را از طریق روسیه از سربگیرد.
نقش گاز در بازی تحریم‌های نفتی
پایگاه خبری راد: در حال حاضر ایران در بازار جهانی گاز ۱.۵ درصد نقش ایفا کرده که با توجه به ذخایر عظیم گازی و موقعیت راهبردی، پیش‌بینی می‌شود که بتواند در این بازار بزرگ سهم خود را به ۱۰ درصد برساند موضوعی که بسیاری از کارشناسان نسبت به آن اتفاق نظر دارند و معتقدند که در شریط تحریم‌های نفتی می‌توان نسبت به آینده گاز امیدوار بود.
صادرات نفت عربستان بیشتر نمی‌شود
پایگاه خبری راد: یک منبع آگاه از برنامه‌های نفتی عربستان سعودی اظهار کرد: انتظار می‌رود این کشور صادرات نفت خام خود را در ژوئن پایین هفت میلیون بشکه در روز نگه دارد و تولیدش همچنان پایین‌تر از سهمیه تعیین شده تحت توافق کاهش تولید اوپک خواهد بود.