07:44 | شنبه 7 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جعفر سرقینی

توانایی تامین ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس شهری ساخت داخل تا پایان سال جاری
نماد برتر- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از توانایی تأمین حداقل ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری، در قالب طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور از سوی تولیدکنندگان تا پایان سال‌ جاری خبر داد.
بازار فولاد به کدام سو می‌رود؟
نماد برتر- یک کارشناس صنعت فولاد در یادداشتی ضمن تشریح وضعیت بازار فولاد کشور و بررسی مشکلات و موانع پیش‌روی آن تاکید کرده است که افزایش نرخ دلار و به دنبال آن نرخ تورم سبب افزایش شدید قیمت محصولات فولادی شده است. با این حال با انتشار خبرهای مثبت در فضای سیاسی کشور می‌توان پیش‌بینی کرد که بازار فولاد با کاهش قیمت بسیار زیادی روبه رو شود.
خام فروشی مواد معدنی متوقف می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این وزارتخانه موافق خام فروشی نیست و در سال رونق تولید حتماً باید مواد معدنی را در داخل کشور به ارزش افزوده تبدیل و سپس صادر کنیم.
افزایش صادرات فولاد
پایگاه خبری راد: معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت از افزایش ۲۳ درصدی ارزش صادرات فولاد در شش ماهه نخست امسال خبر داد.
۷ معاون شریعتمداری از وزارت صنعت می‌روند+اسامی
پایگاه خبری راد: هفت معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابلاغ قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان طی دو ماه آینده باید از سمت خود کناره‌گیری کنند.
راه‌اندازی شورای معادن در تمام استان‌های معدنی
پایگاه خبری راد: معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت ایجاد راهکارهای توسعه اقتصادی کشور، گفت: ایجاد شورای معادن در استان‌های مختلف در دستور کار جدی دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.
توازن فولاد در ایران به هم خورده است
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته حدود ۲۲ میلیون تن فولاد در ایران تولید شده که از این میان ۲میلیون و ۳۰۰هزار تن سهم ذوب‌آهن اصفهان بوده است.
مانع‌تراشی برای تولید معادن
پایگاه خبری راد: فعالان معدن و صنایع معدنی بخش خصوصی در سال جدید نیز همچنان با موانع قانونی تولید دست و پنجه نرم می‌کنند و سر ایجاد تغییراتی در ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه و همچنین تعرفه‌های واردات ماشین‌آلات معدنی می‌جنگند.
زمزمه کناره‌گیری معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت
پایگاه خبری راد: انتشار اخباری مبنی بر بازخرید کردن معاون معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت، گمانه زنی ها درباره اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت سال جدید را با تغییر یک معاونت شروع خواهد کرد را قوت بخشیده است.
آهن اسفنجی به بورس کالا می‌رود
پایگاه خبری راد: اکنون که معاملات محصولات زنجیره فولاد به نوبت در حال اضافه شدن به بورس کالا هستند، معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از اقدام این وزارتخانه برای تعیین فرمول قیمت‌گذاری آهن اسفنجی جهت ارائه به بورس کالا خبر داد.
ساختار بورس کالا معیوب است
پایگاه خبری راد: درپی برگزاری نشست شرکت‌های فولادساز، تشکل‌های صنایع پایین دستی فولاد و متصدیان دولتی در جلسه تنظیم بازار فولاد، به گفته دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل یکی از اصلی‌ترین دلایل مشکلات موجود در موضوع عدم توازن در عرضه، تقاضا و قیمت‌گذاری ساختار معیوب بورس کالا است.
رشد 26 درصدی صادرات زعفران / اعطای تسهیلات در جهت رونق اشتغال
پایگاه خبری راد: توسعه صادرات غیرنفتی از جمله راهبردهای مهم در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی است. بررسی آمارها نشان می دهد در پنج‌ماه نخست امسال 68 تن و 640 کیلوگرم زعفران به ارزش 92 میلیون و 623 هزار دلار به 54 کشور مختلف صادر شده است که 48. 26 درصد از نظر وزنی و 22. 16 درصد از نظر ارزشی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته افزایش داشته است.
صفحه قبل | صفحه بعد