02:12 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جاده ابریشم

درخواست کمک پاکستان از صندوق بین‌المللی پول
پایگاه خبری راد: پاکستان اعلام کرد نیاز به دریافت برنامه نجات از صندوق بین‌المللی پول دارد.
طرح «یک کمربند، یک جاده» چین از دیدگاه ایران
پایگاه خبری راد: «روابط دوستانه ایران و چین به دوران جاده ابریشم قدیم برمی گردد که در حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی روابط عمیقی با یکدیگر داشتند».
نزدیک‌ترین نقطه ارتباطی ایران و اروپا کجاست؟
پایگاه خبری راد: نقش مهم خوی در تبادلات تجاری و اقتصادی بین ایران و اروپا بعنوان نزدیکترین مسیر زمینی و ریلی کشور به اروپا
پایان عصر دلار نزدیک است
پایگاه خبری راد: آمریکا در حال حاضر از دلار به عنوان سلاحی اقتصادی بر ضد یک دهم کشورهای جهان استفاده می‌کند.
خطایی که رسانه‌ها تکرار می‌کنند
پایگاه خبری راد: از سال گذشته که در برخی اظهارات غیررسمی ادعا شد سالیانه ۱۰ میلیون ایرانی به خارج از کشور سفر می‌کنند، رسانه‌ها، نمایندگان مجلس، مقامات کشور و حتی کارشناسان اقتصادی با استناد به این آمار که هیچ‌گاه جزییاتش مشخص نشد، نشانی‌های غلط و متناقضی می‌دهند که سرمایه‌گذاری‌ و برنامه‌ریزی‌ها را نه تنها در گردشگری، بلکه سیاست‌های کلان به بیراهه می‌کشاند.
چین و مالزی هم به فکر حذف دلار افتادند
پایگاه خبری راد: در جریان دیدار نخست وزیر مالزی از چین، طرفین یادداشتی برای استفاده از ارزهای یکدیگر در مبادلات تجاری امضا کردند.
دبیرخانه کریدور شمال – جنوب در ایران مستقر است
پایگاه خبری راد: عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران، با بیان اینکه کریدور شمال – جنوب ۱۱ عضو از کشورهای مختلف را به خودش متصل کرده است، گفت: با توجه به اینکه بیشترین مسیر کریدور از خاک ایران می گذرد لذا ایران را به عنوان امین و دبیرخانه این کریدور انتخاب کرده اند.
آمارهای جالب از صنعت چاپ پول چین
پایگاه خبری راد: دفتر چاپ پول چین موفق شده است قراردادهای چاپ پول با چندین کشور را امضا کند که این مساله به افزایش نفوذ چین بر بانکداری جهانی منجر خواهد شد.
مخالفت سناتورهای آمریکایی با اعطای وام صندوق بین‌المللی پول به پاکستان
پایگاه خبری راد: ۱۲ سناتور آمریکایی نسبت به اعطای بسته نجات صندوق بین‌المللی پول به پاکستان ابراز نگرانی کردند.
گروه بریکس چگونه می‌تواند با جنگ اقتصادی آمریکا بر ضد ایران سرشاخ شود؟
پایگاه خبری راد: جنگ لفظی بین طرفین می‌تواند نتایج زیادی نظیر رکود اقتصادی و اخلال در زنجیره تامین نفت را به دنبال داشته باشد.
مرزنشینان ماکو در انتظار حل مشکل افزایش عوارض خروج
پایگاه خبری راد: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: مرزنشینان منطقه آزاد ماکو انتظار حل مشکل افزایش عوارض خروج از کشور، رفع مشکلات بازارچه های مرزی علی الخصوص بازارچه مرزی ساری سو و مشکلات مربوط به ثبت سفارش و بروکراسی‌های گمرکی دارند.
شکست‌ آمریکا از اروپا در جذب سرمایه‌گذاری
پایگاه خبری راد: یک گزارش تازه دریافته است سرمایه‌گذاری چین در اروپا ۹ برابر بیشتر از سرمایه‌گذاری این کشور در کانادا، مکزیک و آمریکا بوده است.
وام بزرگ چین به اعراب
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور چین اعلام کرد این کشور وام هایی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار برای توسعه اقتصادی در اختیار کشورهای عربی قرار خواهد داد.
چین به نجات پول ملی پاکستان می‌رود
پایگاه خبری راد: چین اعلام کرد برای جلوگیری از سقوط بیشتر روپیه پاکستان، یک میلیارد دلار به ذخایر ارزی بانک مرکزی این کشور تزریق می‌کند.
احیای جاده ابریشم، این بار از مسیر شمال
پایگاه خبری راد: توسعه زیرساخت‌های ترانزیتی ایران در طول سال‌های گذشته که در کنار افزایش سطح نفوذ اقتصادی و سیاسی کشور در منطقه اتفاق افتاده، باعث شده بسیاری از ظرفیت های مغفول مانده در طول سال‌های گذشته این بار به شکلی جدی‌تر دنبال شود و در این بین احیای جاده ابریشم یکی از این اولویت‌هاست.