19:43 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ثبت اختراع

انتظارات نیروی کار با واقعیت‌های اقتصاد کشور هماهنگ نیست
پایگاه خبری راد: رئیس پارک علم وفناوری آذربایجان غربی گفت: میزان حمایت‌های غیرمستقیم مالی پارک از شرکت‌ها رشد٧٧ درصدی داشته است.
تولید ۲ نانوداروی افزایش سیستم ایمنی دام و طیور از عصاره گیاهان دارویی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل یکی از شرکت‌های دارویی گفت: برای اولین بار بر اساس یک طرح تحقیقاتی موفق به تولید دو نانوداروی افزایش سیستم ایمنی در دام و طیور با استفاده از عصاره گیاهان دارویی شده‌ایم.
رشد ۲۷ درصدی پروژه‌های مصوب صندوق حمایت از پژوهشگران‌ و فناوران/ارائه ۲۲ درصد طرح‌ها ازسوی زنان
پایگاه خبری راد: رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران از رشد ۲۷ درصدی پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه مصوب برای دریافت حمایت‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۲ درصد پروژه‌ها از سوی زنان ارائه می‌شود؛ از این رو به منظور جایگاه پژوهشی زنان کارگروهی در این زمینه در صندوق راه‌اندازی شده است.
روند ثبت اختراع با ایجاد ۵۷ دفتر مالکیت فکری تسهیل شد
پایگاه خبری راد: کانون پتنت در اقدامی به فعال‌سازی ۵۷ دفتر مالکیت فکری در دانشگاه‌های سراسر کشور کمک کرد تا روند ثبت بین‌المللی اختراع پژوهشگران ایرانی سرعت گیرد.
تولید دستگاه اکتشاف معدنی با تلاش محققان کشور
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی به دانش فنی ساخت سیستم‌های اکتشافات معدنی با عنوان "اسپکترومتر پرتابل گاما" دست یافتند که به گفته آنها از این دستگاه می‌توان در اکتشافات معادن مس، روی، فسفات و طلا استفاده کرد.
افزایش امنیت طلافروشی‌ها با دستگاه "مه‌ساز امنیتی"
پایگاه خبری راد: محققان اصفهانی موفق به ساخت دستگاه "مه‌ساز امنیتی" شدند که به کمک آن می‌توان جلوی سرقت مسلحانه از طلافروشی‌ها را گرفت.
ایران با صعود ۲ پله‌ای در جمع نوآوران جهان قرار گرفت
پایگاه خبری راد: بر اساس گزارش شاخص نوآوری بلومبرگ در سال ۲۰۱۹، ایران با صعود ۲ پله‌ای در رتبه ۴۷ نوآورترین کشورهای جهان قرار گرفت.
اعلام نوآورترین کشورهای جهان/ ایران در رده ۴۷
پایگاه خبری راد: ایران با دو پله صعود نسبت به سال گذشته، موفق شد به رده ۴۷ نوآورترین کشورهای جهان صعود کند.
یک شرکت در خراسان شمالی موجب جلوگیری خروج 320 هزار دلار ارز شد
پایگاه خبری راد: یک شرکت تولید قطعات صنعتی در خراسان شمالی موفق به انجام کاری شد که نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه بی‌سابقه بوده و موجب جلوگیری از خروج 320 هزار دلار ارز از کشور شده است.
در دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد  از سطل زباله تفکیک اتوماتیک رونمایی شد
پایگاه خبری راد: سطل زباله تفکیک اتوماتیک زباله‌های خشک و تر بانام یافته و خودروی خورشید و باد ارتقا یافته اسپیکوی ۲ در دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد ساخته شد.
دست‌یابی متخصصان داخلی به بالاترین فناوری ساخت «اکسترودر» خوراک آبزیان
پایگاه خبری راد: معاون صنایع سازمان صنعت، معدن وتجارت چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از واحدهای دانش‌بنیان شهرکرد با 10 سال تحقیق و پژوهش و مهندسی معکوس دستگاه امریکایی موفق به طراحی جدید و ساخت اکسترودر شده است.
جوانان تبریزی امکان عکسبرداری ۳۶۰ درجه را فراهم کردند
پایگاه خبری راد: جوانان تبریزی، امکان عکسبرداری ۳۶۰ درجه را فراهم کردند.
ساخت دستگاه دروازه‌های هوشمند توسط محققان دانشگاهی
پایگاه خبری راد: دانشجوی کارشناسی مهندسی ورزش واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی موفق به طراحی و تولید دستگاه دروازه‌های هوشمند برای آگاهی محیطی و افزایش سرعت عمل و آمادگی جسمانی ورزشکاران به ویژه بهبود عملکرد بازیکنان فوتبال شد.
بومی سازی چسب‌های طبیعی برای کاربردهای آزمایشگاهی
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه آزاد واحد شیراز به تولید چسب‌های طبیعی در فاز مایع و جامد به منظور کاربردهای آزمایشگاهی حوزه‌های زیستی، پزشکی و زمین‌شناسی دست یافتند.
۳ کشور همسایه مهمترین مقاصد صادراتی محصولات نانویی ایران/پوشش‌ سخت و ساخت‌وساز دو حوزه پرمتقاضی
پایگاه خبری راد: در سال گذشته کل بازار نانوی ایران ۱۳ میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریال و کشورهای عراق، ترکیه و افغانستان مهمترین مقصدهای صادراتی محصولات نانویی ایرانی بوده است.