16:55 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تک نرخی شدن ارز

راه بستن این رانت کهنه کجاست؟
پایگاه خبری راد: "شفاف‌سازی و مبارزه با هر گونه رانت" برنامه‌ای است که عبدالناصر همتی برای چندمین بار از آمدنش در بانک مرکزی بر آن تاکید کرده و از اهم سیاست‌ها و برنامه‌های خود دانسته است. رانت گسترده‌ای که مسئولان بارها از آن سخن گفته‌اند و طی سال‌ها در حوزه پولی و ارزی رخنه کرده و کهنه شده است حال باید دید چگونه و با چه برنامه‌ و ابزاری از بین خواهد رفت؟
دبیرخانه کریدور شمال – جنوب در ایران مستقر است
پایگاه خبری راد: عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران، با بیان اینکه کریدور شمال – جنوب ۱۱ عضو از کشورهای مختلف را به خودش متصل کرده است، گفت: با توجه به اینکه بیشترین مسیر کریدور از خاک ایران می گذرد لذا ایران را به عنوان امین و دبیرخانه این کریدور انتخاب کرده اند.
هشدار وزیر صنعت به واردکنندگان خودرو با ارز ۴۲۰۰ تومانی
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت به واردکنندگان خودرو هشدار داد که یا باید خودروهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی را متناسب با این نرخ ارز عرضه کنند و یا مابه‌التفاوت آن را به دولت پرداخت کنند.
ساداتی نژاد: ارایه بسته جدید ارزی پیام مثبتی به بازار دارد
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بسته ارزی اسفند ماه و ارز تک نرخی 4200 تومان، باعث ایجاد بازار رانت شد و 12 میلیارد دلار ذخایر ارزی کشور برای واردات کالاهای غیر ضروری هدر رفت.
تغییر سیاست‌ها و رویکردهای دولت و حاکمیت در اقتصاد
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتاق ایران گفت: تغییر سیاست‌ها و رویکردهای دولت و حاکمیت در اقتصادنیاز است نه تغییر افراد و تیم اقتصادی دولت.
گوشه‌ای از فسادهای رخ داده پس از تک نرخی شدن دلار
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با اشاره به فسادهای صورت گرفته در پی تک نرخی شدن ارز و اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی به همه کالاها گفت: به عنوان مثال برخی سوداگران با ارز دولتی عدس وارد و از طرف دیگر آن را برای دریافت ارز صادر می‌کردند!
مخالفت با ارز دو نرخی/ فساد خودرو را به وزارت صنعت گوشزد کرده بودیم
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی تهران ضمن نادرست شمردن سیاست فعلی ارزی، تصریح کرد که از ابتدا هشدار داده بودیم که هرگونه دو نرخی شدن ارز فسادآور است و همچنین شهریور پارسال فساد خودرو را به وزارت صنعت گوشزد کرده بودیم.
تک‌نرخی شدن ارز جواب نداد/ بازرسی از ۴ میلیون کاسب با ۱۲۰۰ بازرس بی‌حقوق!
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق اصناف ایران ضمن اعلام اینکه تک‌نرخی شدن ارز جواب نداد و برخی از آن سوء‌استفاده کردند، گفت: نگرانی مردم برای گرانی‌ها به حق است، اما به بازاریان ربطی ندارد. از سوی دیگر با ۱۲۰۰ بازرس بدون حقوق در اصناف نمی‌توان بازاری را که بیش از چهار میلیون کسبه دارد، بازرسی کرد.
بازار ثانویه ارز مسکن مقطعی است
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسائل اقتصادی ایجاد بازار ثانویه ارز را مسکنی مقطعی برای وضعیت کنونی بازار ارز دانست و گفت: بعد از چهار تا شش ماه باید ساختارهای لازم برای تک نرخی شدن ارز در کشور فراهم شود.
بازار ثانویه ارز "مسکن مقطعی" است
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسائل اقتصادی ایجاد بازار ثانویه ارز را مسکنی مقطعی برای وضعیت کنونی بازار ارز دانست و گفت: بعد از چهار تا شش ماه باید ساختارهای لازم برای تک نرخی شدن ارز در کشور فراهم شود.
صرافان واسطه معاملات کالاهای گروه ۳ هم شدند
پایگاه خبری راد: رییس سازمان توسعه تجارت گفت: در این سازمان تصویب شد که پروانه صادراتی در سامانه نیما به شکل رقابتی به صرافان فروخته شود و صرافان برای کالاهای گروه سه، ارزهای خریداری شده از صادرکنندگان را به واردکنندگان عرضه کنند.
انباشت مواد اولیه در گمرک/ تولید خودرو دچار مشکل می‌شود
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: در حال حاضر حجم زیادی از مواد اولیه و قطعات نیم ساخته قطعه‌سازان در گمرک مانده و امکان ترخیص ندارد. این وضعیت باعث ایجاد مشکل در فرایند تولید قطعه‌سازان و در نتیجه خودروسازان خواهد شد.
این ۱۰۰۰ یورو هم حاشیه ساز شد
پایگاه خبری راد: گرچه ارزی که بانک مرکزی به مسافران می‌دهد حداکثر ۱۰۰۰ یورو بوده و در ظاهر ماجرا رقم ناچیزی است و حتی مورد اعتراض هم قرار می گیرد، اما همین هم کم حاشیه نبوده است.
در مراسم روز ملی صنعت و معدن چه گذشت؟
پایگاه خبری راد: هرچند به نظر می‌رسید رییس جمهوری در مراسم روز ملی صنعت و معدن حضور یابد، اما در نهایت این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.
افزایش قیمت لوازم‌خانگی وجاهت قانونی ندارد
پایگاه خبری راد: درپی افزایش قیمت لوازم خانگی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که هیچگونه افزایش قیمتی در مورد لوازم خانگی توسط این سازمان مورد تأیید قرار نگرفته و فاقد وجاهت قانونی است لذا براساس گشت‌های تعزیراتی و شکایات واصله نسبت به اعمال قانون اقدام می‌شود.