21:17 | دوشنبه 28 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولید نفت ایران

خطر فروپاشی اوپک جدی‌تر شد
پایگاه خبری راد: در آستانه آماده شدن گروه اوپک پلاس برای دیدار در وین، یک بار دیگر تهدید جدیدی برای این باشگاه صادرکنندگان نفت ظاهر شده است.
سقوط تولید نفت اوپک به پایین‌ترین رکورد چهار ساله
پایگاه خبری راد: نتایج نظرسنجی رویترز نشان داد تولید نفت اوپک در آوریل به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و کاهش داوطلبانه تولید از سوی عربستان سعودی، به پایین‌ترین میزان در چهار سال اخیر سقوط کرد.
کدام کشورها بزرگترین ذخایر نفت جهان را دارند؟
پایگاه خبری راد: از زمان ظهور صنعت نفت در اواسط قرن نوزدهم، این منبع انرژی، امکان تولید نیروی فراوانی را فراهم کرده و باعث به راه افتادن جنگ‌ها و تغییرات ژئوپلیتیکی در کشورهای مختلفی شده که برای کنترل عرضه رقابت می‌کنند.
روند صعودی قیمت نفت شتاب گرفت
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز جمعه در پی تداوم کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا بالاتر رفت.
نفت سنگین ایران گران‌تر شد
پایگاه خبری راد: طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران در مارس سال ۲۰۱۹ به میزان ۲۸ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد اما نفت سنگین ایران ۲ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه گران شد.
تولید و قیمت نفت ایران افزایش یافت
پایگاه خبری راد: طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران در فوریه سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۲ هزار بشکه در روز افزایش یافت و نفت سنگین ایران بیش از ۵ دلار در هر بشکه گران شد.
آمارها درباره میزان تولید و صادرات نفت ایران چه می‌گویند؟
پایگاه خبری راد: ظرفیت تولید، میزان تولید و صادرات نفت ایران که تا اوایل سال جاری توسط مسئولان به صورت رسمی اعلام می‌شد، از زمانی که تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران آغاز شد، به‌صورت محرمانه درآمد و منبع آماری که درحال حاضر در حوزه‌های مذکور اعلام می‌شود، اکثراً رسانه‌ها و تحلیل‌گران خارجی هستند.
قیمت نفت سنگین ایران افزایش یافت
پایگاه خبری راد: طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران در ژانویه سال ۲۰۱۹ به ۲.۷۵۴ میلیون بشکه در روز رسید و نفت سنگین ایران ۱.۴۵ دلار در هر بشکه گران شد.
افزایش ۴۰ تا ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران تا پایان بهمن‌ماه
پایگاه خبری راد: برداشت از میادین نفت کارون تا پایان سال گذشته، ٣٣٥ هزار بشکه و با احتساب میدان آذر، ٣٥٠هزار بشکه بوده و آخرین اخبار حاکی است که تولید روزانه نفت میدان آزادگان جنوبی با استفاده از دستگاه فرآورشی سیار به میزان ۴۰ تا ۵۰ هزار بشکه تا پیش از پایان بهمن‌ماه امسال افزایش یابد.
ماموریت جدید اوپک پلاس طولانی می‌شود؟
پایگاه خبری راد: کاهش تولید نفت که اوپک و متحدانش شامل روسیه اواخر سال میلادی گذشته با آن موافقت کردند، آهسته‌تر از حد انتظار اکثر ناظران بوده است.
عوامل تاثیرگذار بر آینده‌ی نفت ایران کدامند؟
پایگاه خبری راد: درحالی که نخستین گزارش از میزان تولید اوپک بعد از تعهد کاهش تولید از کاهش تولید اعضای این سازمان حکایت دارد، میزان عرضه و تقاضا در بازار برابر شده و برخی تحلیل‌گران بر این باورند اگر بازار همین روال را طی کند، ممکن است آمریکا معافیت‌های خود را تمدید نکند. ازسوی دیگر برخی کارشناسان رشد اقتصادی و تعیین تکلیف کانال مالی بین ایران و اروپا را دو عامل تاثیرگذار آینده نفت ایران می‌دانند.
نفت سنگین ایران ۸ دلار ارزان شد
پایگاه خبری راد: طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک تولید نفت ایران در دسامبر سال ۲۰۱۸ به ۲.۷۶۹ میلیون بشکه در روز رسید و نفت سنگین ایران حدود ۸ دلار در هر بشکه ارزان شد.
کاهش تنها ۱۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: طبق جدیدترین آمار رسمی دولت آمریکا، تولید نفت ایران در دسامبر به ۲.۸ میلیون بشکه در روز بالغ شد که ۱۰۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با نوامبر که تحریم‌های واشنگتن علیه صادرات نفت ایران آغاز شد، کاهش داشت.
مروری بر وضعیت صادرات نفت ایران در سال آینده
پایگاه خبری راد: اعطای معافیت به هشت مشتری نفت ایران که ازسوی آمریکا به این کشورها داده شده بود، از ابتدای سال میلادی جدید آغاز شده است. این درحالی است که براساس آخرین آمار، میزان صادرات نفت ایران کاهش یافته اما کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند احتمال افزایش آن با توجه به معافیت‌های آمریکا وجود دارد.
میزان خرید نفت آسیایی‌ها از ایران در ماه نوامبر چقدر است؟
پایگاه خبری راد: واردات نفت خریداران بزرگ آسیایی در نوامبر که تحریم‌های آمریکا علیه تهران آغاز شد، ۱۲.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.