17:50 | جمعه 15 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تقاضای جهانی برای نفت

جهش قیمت نفت دوام نیاورد
نماد برتر- قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر افزایش تولید لیبی و نگرانی نسبت به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر روند احیای اقتصاد جهانی و تقاضا برای سوخت، حدود دو درصد سقوط کرد.
تقاضا برای نفت اوپک کمتر می‌شود
نماد برتر- اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد روند احیای تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۱ به دلیل موج جدید شیوع ویروس کرونا و تجدید قرنطینه ها، کندتر از تصور قبلی خواهد بود.
کاهش تولید نفت آمریکا بیشتر از برآورد قبلی می‌شود
نماد برتر- اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد تولید نفت این کسور در سال ۲۰۲۰ به میزان ۸۶۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۱۱.۳۹ میلیون بشکه در روز می رسد که بالاتر از پیش بینی قبلی کاهش ۸۰۰ هزار بشکه در روز است.
کاهش پنج دلاری پیش بینی سیتی از قیمت نفت در سال آینده
نماد برتر- بانک سیتی دورنمای قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت و برنت در سال ۲۰۲۱ را با اشاره به افزایش موارد جهانی ابتلا به کووید ۱۹ و تاثیر منفی آن بر تقاضا پنج دلار کاهش داد.
واکنش وزیر انرژی عربستان به احتمال ازسرگیری صادرات نفت ایران
نماد برتر- وزیران نفت کشورهای منطقه خلیج فارس که از سران اوپک هستند، از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استقبال و اعلام کردند روابط میان کشورهایشان محکم خواهد ماند و تسهیل تنشهای تجاری واشنگتن با چین، ممکن است تقاضای جهانی برای نفت را تقویت کند.
ضربه قرنطینه‌های اروپایی به دورنمای تقاضا برای نفت
نماد برتر- کارشناس اقتصادی با اشاره به دو عامل جدی کاهش جذابیت بورس و ریزش بی‌سابقه اخیر، پیشنهادی برای هدایت نقدینگی از بازارهای ارز و طلا به بازار سرمایه ارائه کرد.
افزایش قیمتی که هرگز وجود نداشت
نماد برتر- نفت هفته گذشته تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در موج جدید همه گیری که با کاهش مصرف، ناترازی میان عرضه و تقاضا در بازار را تشدید خواهد کرد، پایین ۴۰ دلار در هر بشکه ماند.
بازگشت نفت ایران نگرانی فوری بازار جهانی نیست
اسکات شفیلد، مدیر اجرایی شرکت پایونیر نچرال ریسورسز در تحلیلی از اوضاع جاری گفت بازگشت آمریکا به برجام تحت یک رئیس جمهور دموکرات، باعث نگرانی فوری برای بازار جهانی نفت نخواهد شد.
ریزش بیشتر قیمت نفت در راه است؟
نماد برتر- قیمت نفت برنت هفته جاری که ابرهای تیره دورنمای تقاضا و عرضه را در بحبوحه افزایش موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در اروپا و آمریکا پوشاندند، به پایین ۴۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد.
ترمز ریزش قیمت نفت کشیده شد
نماد برتر- نفت عمده رشد قیمتی که شب گذشته تحت تاثیر نشانه های به تاخیر افتادن افزایش برنامه ریزی شده تولید اوپک پلاس به دست آورد را در معاملات روز سه شنبه حفظ کرد اما نگرانیهای عرضه و تقاضا روند افزایشی قیمتها را محدود کرد.
افزایش تولید بزرگترین میدان نفتی اروپای غربی
نماد برتر- تولید نفت میدان یوهان اسوردراپ که بزرگترین میدان نفتی اروپای غربی است، با مجوز دولت نروژ برای افزایش تولید در سه ماهه چهارم امسال، افزایش خواهد یافت.
موج دوم کرونا به تقاضای نفت ضربه شدیدتری زد
نماد برتر- مدیرعامل شرکت بریتیش پترولیوم (BP) در مجمع انرژی هند ۲۰۲۰ سراویک اعلام کرد موج دوم ابتلا به ویروس کرونا در جهان تاثیر شدیدتر از حد انتظاری روی تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ داشته است.
حواس ترامپ از اوپک پلاس پرت شد
نماد برتر- اوپک و متحدانش در روزهای اخیر سرگرم بحث درباره افزایش تولید در ژانویه هستند که با توجه به ضعیف ماندن تقاضا، روی صنعت نفت آمریکا تاثیر خواهد گذاشت اما نزدیک بودن به زمان انتخابات، حواس ترامپ را به خود مشغول کرده است.
چین چه مدت دیگر حامی بازار نفت خواهد ماند؟
نماد برتر- چین طی ماههای گذشته با واردات حجم بالای نفت، نقش مهمی در حمایت از احیای تقاضای جهانی برای نفت داشته است اما دورنمای نامعلوم تقاضای این کشور بازار را نسبت به عدم ادامه تداوم تقاضای قوی این کشور برای خرید نفت نگران کرده است.
آرامکو: بدترین مقطع بازار نفت پشت سر گذاشته شد
نماد برتر- مدیرعامل آرامکو در سخنانی اظهار کرد بدترین مقطع بازار نفت قطعا پشت سر گذاشته شده و تقاضای جهانی برای نفت رو به بهبود بوده و در حال حاضر به ۹۰ میلیون بشکه در روز رسیده است.