12:53 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تعطیل

زمان‌بندی عرضه‌های بورس کالا در هفته آینده اعلام شد
مدیریت عملیات عرضه بورس کالای ایران با صدور نامه‌ای به کارگزاران از ابلاغ نحوه عرضه محصولات در هفته منتهی به ۵ آبان ماه ۱۴۰۰ خبر داد.
سناریوی پساکرونایی برای تقاضای منگنز
با توجه به سناریوی پساکرونایی، فعالیت‌های صنعت ساخت و ساز در حال افزایش است بنابراین انتظار می‌رود تقاضا برای منگنز در سال‌های آینده افزایش یابد.
بهارستان؛ همگام و همراه سازمان بورس برای رونق بازار سرمایه
مجلس شورای اسلامی موظف است سازمان بورس را در مسیر تحقق اهداف اصلی و بنیادی با محور رونق بازار حمایت کند.
تأثیر شتاب واکسیناسیون بر سوددهی صنایع بورسی
تکمیل مراحل واکسیناسیون در داخل کشور ضمن کمک به فعالیت‌های خدماتی، تاثیر بسزایی در صنایع و گروه‌های مختلف گذاشته است.
رانت و سود دلالان پایان یافت
سیمان صنعتی است که همواره مورد ظلم واقع‌شده و فعالان این صنعت همواره گلایه‌های بسیاری دارند.
کل سیمان کشور برای عرضه صحیح به بورس کالا می‌آید
کل محصول سیمان برای عرضه صحیح و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت باید به بورس بیاید، مصالح فروشان بزرگ نیز باید در بورس خرید کنند و در سامانه افق، فاکتور بزنند.
نقش ویژه بورس های کالایی در تعادل بازارها
از دید سرمایه گذاری، تعیین قیمت یک کالا به صورت دستوری عملاً امکان برنامه ریزی برای سرمایه گذاری را از بین خواهد برد و سرمایه گذار دیگر قادر به برنامه ریزی برای ورود سرمایه های خود به تولید آن کالا نیست.
تعادل در بازار با عرضه کل سیمان در بورس کالا
اقدام دولت برای عرضه کل سیمان کشور در بورس کالا، سیاست مهم و منطقی بوده که با این اتفاق قطعاً بازار به تعادل خواهد رسید و قیمت‌های کشف‌شده به‌صورت منطقی و واقعی و در فضای سالم رقابتی، تعیین خواهد شد.
برون‌رفت صنعت خودرو از بحران با اجرای «ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی»
قیمت‌گذاری دستوری، صنعت خودروسازی را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. «ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی»، یکی از راهکارهای خروج این صنعت از زیان‌دهی در صورت تداوم قیمت‌گذاری است. براساس این ماده، دولت موظف به پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده، به خودروسازان است.
مبارزه سکه در مقاومت حساس/سکه منتظر رفتار دلار
اگر امروز یک شنبه 31 مرداد 1400 قیمت دلار بتواند خود را بالای مرز ۲۷ هزار تومانی تثبیت کند،‌ تمایل به خرید در بازار سکه بیشتر خواهد شد
روی دیگر بر بازار ارز؛ فشار به قیمت دلار کم می شود؟
آیا اتفاقات مثبت هفته گذشته می تواند از فشار بر قیمت دلار و بازار ارز بکاهد.
متوسط قیمت دلار 25 هزار 723؛ قیمت یورو 30 هزار
متوسط ماهانه قیمت دلار آزاد، سنا و متشکل تغییر کانال داد. خلاف آمار روزانه، آمار ماهانه، عرضه بالای دلار در ماه مرداد را نشان نمی‌دهد، علت این امر شاید روزهای بیشتر تعطیلی بازار متشکل در این ماه بود.
احتمال 12 میلیونی شدن قیمت سکه
در معاملات پشت خطی دوشنبه شب، سکه همراه با رشد نرخ دلار، وارد کانال 12 میلیون تومان شد. در نقاط مقاومتی معامله‌گران برای کسب سود، شروع به فروش خریدهای قبلی می‌کنند. اگر برخلاف این برای بازار سکه بیفتد و در این نقطه حمایت شکل بگیرد و بالای این نرخ تثبیت شود، امکان ورود سکه به کانال‌های جدید را مهیا می‌کند.
رقابت دوبی و هرات در بازار ارز ایران/پیش بینی قیمت دلار
قیمت دلار در بازار ارز تهران با 4 عامل کاهش روبرو است اما در کنار این 4 عامل نرخ حواله درهم و قیمت دلار در بازار ارز هرات نیز اثر تعیین کننده ای در معاملات امروز دارد.
همه چیز درباره ارز دیجیتال ورج (Verge)
ارز دیجیتال ورج (Verge) یکی از رمزارز‌های دارای حریم خصوصی بالا است. همین ویژگی این ارز دیجیتال را بسیار محبوب کرده است.