14:33 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تعزیرات حکومتی

۸ گزارش هشداری از آینده بورس/ آمار فساد سنگین در صنعت ، نفت و بانک
نماد برتر- رئیس سازمان بازرسی با اعلام سه اشکال اساسی خصوصی سازی و ارایه ۸ گزارش هشداری درباره آینده بازارسرمایه به سازمان بورس از کشف فسادهای سنگین در سه بخش صنعت ، نفت و بانک خبر داد.
تخلفات صنفی کاهش یافت
نماد برتر- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اظهار کرد: از مجموع کل شکایات صنفی دریافت شده در شش ماهه اول امسال ۱۵ هزار و ۶۶۴ مورد غیرمتخلف بوده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته و ۸۳۵۰ فقره نیز متخلف شناخته شده که نسبت به نیمه اول سال گذشته ۲۹ درصد کاهش داشته و حاکی از کاهش تخلفات صنفی است.
موج تعطیلی در کمین واحدهای تولید مبل
نماد برتر- رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران از دو تا چهار برابر شدن قیمت مواد اولیه این صنعت خبر داد و تصریح کرد: با شیوع این ویروس، افزایش نرخ ارز و عدم تأمین مواد اولیه خیلی از کارخانجات تولیدی در حال تعطیلی هستند. بخشی از کارگران در این صنعت بیکار شدند و موج تعطیلی در این صنعت به سرعت در حال افزایش است.
 عامل اصلی گرانی‌های اخیر چیست؟
نماد برتر- اصناف و دستگاه‌های نظارتی، نوسانات نرخ ارز را متهم اصلی گران شدن اقلام مختلف در ماه‌های گذشته می‌دانند.
توزیع ۲۵ تن روغن خوراکی کشف شده از 6 مهر ماه
نماد برتر- معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از کشف ۲۵ تن روغن خوراکی در یک انبار در تهران و توزیع آن از فردا در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد.
محکومیت "آذویکو" به تحویل خودروی جایگزین و پرداخت خسارت به مشتریان
نماد برتر- مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت اعلام کرد که به دنبال اعتراض این سازمان به بیش از ۱۴۰۰ فقره رای بدوی صادره در خصوص پرونده شرکت مذکور، نواقصی که در دادنامه مشاهده می شد توسط شعبه تجدیدنظر تعزیرات حکومتی برطرف و شرکت آذویکو ملزم به تحویل خودروی جایگزین و پرداخت خسارت مشتریان حداکثر تا پایان بهمن ماه سال جاری شد.
لازم است همه تولید کارخانه‌های فولاد در بورس قیمت‌گذاری و عرضه شود
نماد برتر- معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به تاکید وزارت صمت بر عرضه محصولات در بورس کالا، علت این تاکید را بهره‌مندی شرکت‌های تولیدکننده فولاد از مزایای بورس عنوان کرده و اعلام کرد که در همین راستا باید کل تولید کارخانجات فولاد در بورس قیمت‌گذاری و عرضه شود.
گران‌فروشی کمتر شده، احتکار بیشتر
نماد برتر- بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اتاق اصناف ایران در پنج ماهه نخست امسال بیشترین میزان احتکار مربوط به لاستیک، روغن، برنج و شکر بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل تخلفات گران‌فروشی ۱۹ درصد، درج نکردن قیمت ۱۹ درصد، صادر نکردن صورت‌حساب ۲۲ درصد و تقلب ۱۸ درصد کاهش و احتکار چهار درصد افزایش یافته است.
بعد از بورس کجا بهتر از خودرو؟!
نماد برتر- قیمت خودرو از جمله بحث‌های داغ و پرحاشیه است که طی سال‌های اخیر با تبدیل آن به کالای سرمایه‌ای و همچنین ایجاد فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار و به دنبال آن جذابیت خرید از کارخانه و فروش در بازار آزاد آرام و قرار پیدا نمی‌کند. در این میان برخی تصمیم‌گیری‌ها و عدم تناسب عرضه و تقاضا نیز بازار آن را ملتهب‌تر کرده است. گزاش زیر به بررسی و تحلیل بازار خودرو و قیمت آن با توجه به ورود دوباره شورای رقابت به حوزه قیمت‌گذای‌ خودرو از ابتدای امسال و تصویب افزایش قیمت رسمی خودروها به صورت فصلی و همچنین اوج‌گیری قیمت‌ها در بازار آزاد می‌پردازد.
سرقینی: بعید می‌دانم خودروسازها دنبال دپو کردن باشند
نماد برتر- سرپرست وزارت صمت در واکنش به انتشار تصاویری از دپوی خودرو در شمال کشور گفت: خودروسازها می‌دانند این کار جرایم سنگینی دارد و بعید می‌دانم با هدف افزایش قیمت آن را انجام داده باشند ولی ما دستور دادیم موضوع را بررسی کنند و به مردم نتیجه کار را اطلاع می‌دهیم.
افسار قیمت خودرو در دست کیست؟
نماد برتر- افزایش قابل توجه قیمت خودروها موضوعی است که حرف و حدیثهای زیادی را به دنبال داشته است. در همین رابطه رییس شورای رقابت به عنوان نهاد تصمیم‌گیر در بخش قیمت‌گذاری کارخانه‌ای محصولات خودروسازان و معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و تنی چند از فعالان این عرصه این موضوع را مورد بررسی قرار دادند.
خریداران آذویکو تا پایان بهمن به خودرو می‌رسند
نماد برتر- سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از قطعی شدن رای صادره برای شرکت آذویکو و تعیین جزئیات پرداخت خسارت و نرخ تورم مربوط به تاخیر در تحویل خودروها خبر داد.
ارسال پرونده ۲۳ شرکت متخلف تولیدکننده فلز روی به تعزیرات
نماد برتر- مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت، از تخلف ۱۳۴ میلیارد تومانی ۲۳ شرکت فلزی تولیدکننده روی در بورس کالای ایران خبر داد و گفت: طی ماه گذشته، پرونده این شرکت‌های متخلف تشکیل و جهت صدور رای به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
جریمه ۱۸۱۴ میلیارد ریالی ۳۴ انبار متخلف در تهران
نماد برتر- معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: با اجرای طرح تشدید بازرسی از انبارها در مرداد ماه امسال ۳۴ انبار لوازم خانگی، لاستیک و فولاد کشف شد.
عرضه محصولات فولادی در بورس کالا الزامی است
نماد برتر- دبیر ستاد تنظیم بازار کشور گفت: قیمت فولاد نیاز به شفاف سازی دارد و وقتی تصمیم گرفته می‌شود که فولاد در بورس کالا عرضه شود، قطعاً مهم ترین اولویت ما کنترل زنجیره و عرضه قطعی و الزامی آن در بورس کالا است.