06:54 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تعرفه خودرو

ابلاغ مصوبه کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت، از ابلاغ مصوبه کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی به دستگاه های اجرایی خبر داد.
کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی؛ شاید وقتی دیگر!
پایگاه خبری راد: دو ماه از اعلام وزارت صنعت مبنی بر ارسال طرح کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی به هیات دولت گذشته، اما همچنان خبری از اعلام رسمی کاهش تعرفه‌ها نیست؛ در حالیکه مجلس از تصویب کاهش تعرفه خبرداده بود.
تعرفه واردات قطعه متناسب با تعرفه خودرو افزایش نیافت!
پایگاه خبری راد: دولت در شرایطی اوایل دی‌ماه امسال ضوابط جدید واردات خودرو را ابلاغ و طی آن، تعرفه ورود خودرو به کشور را افزایش داد که تعرفه قطعات هنوز تغییری نکرده و به قوت خود باقی است.
سونامی قیمت خودروهای وارداتی در بازار با تصمیمات دولتی
پایگاه خبری راد: مرکز پژوهش‌های مجلس در جدیدترین گزارش خود به بررسی دلایل افزایش قیمت خودروهای وارداتی پرداخته و سونامی رخ داده در بازار این محصولات را ناشی از تصمیمات دولتی دانسته است.
مردم در انتظار اقدام مسئولان و کاهش قیمت خودرو
پایگاه خبری راد: با حکم اخیر دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف اجرای مصوبه دولت در افزایش تعرفه واردات خودرو، مصرف کنندگان در انتظار کاهش قیمت این محصولات هستند. در این میان نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید مسئولان دولتی مربوطه باید اجرای مصوبه دیوان عدالت اداری را آغاز و اعلام کنند تا قیمت‌ها در بازار خودرو کاهش یابد.
موضع مبهم دولت به حکم لغو افزایش تعرفه‌ها
پایگاه خبری راد: چهارشنبه گذشته دیوان عدالت اداری در حکمی، رای موقت ابطال مصوبه دولت در افزایش تعرفه واردات خودروها را صادر و دولت را موظف به توقف اجرای تعرفه‌های جدید واردات خودرو کرد.
بازنگری یک تصمیم عجیب
پایگاه خبری راد: با دستور وزیر صنعت، تعرفه واردات خودروهای هیبریدی بازنگری می شود.
تعرفه های جدید رانت موجود را از بین می برد
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت به بیان توضیحاتی درباره اظهارات رییس جمهوری مبنی بر تجدید نظر در تعرفه واردات خودروهای هیبریدی پرداخت.
دولت به جای افزایش تعرفه از ابزار مالیات استفاده کند
پایگاه خبری راد: افزایش تعرفه در حالی به‌منظور مدیریت واردات خودرو در دستورالعمل وارداتی هیات دولت جای گرفت که تجربه جهانی بسیاری از کشورهای سازنده خودرو نشان می‌دهد، ابزار غیرتعرفه‌ای چون «مالیات» کارسازتر از تعرفه می‌توانست در راستای اهداف دولت حرکت کند.
آدرس غلط در ماجرای تعرفه هیبریدی‌ها
پایگاه خبری راد: با اعلام تعرفه‌های جدید واردات خودرو، انتقادهای زیادی از این ماجرا انجام شد و در این بین، افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی نیز به نوبه خود چالش برانگیز شد.
علل مغایرت بودجه ۹۷ با برنامه اشتغال
پایگاه خبری راد: به اعتقاد یک کارشناس بازار کار پیش‌بینی ایجاد ۹۷۰ هزار شغل در سال آینده نیازمند طرح و برنامه قوی است.او تحقق این رقم را به دلیل ساختار بودجه ۹۷ امیدوار کننده ندانست و گفت:برنامه اشتغال زمانی نتیجه می‌دهد که اقتصاد از رکود خارج شده باشد.
به جای گران کردن خودرو قیمت بنزین را زیاد کنند
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است در صورت فراهم آمدن مقدمات لازم برای کاهش سرعت مجاز خودروها در جاده‌های کشور، می‌توان انتظار داشت ۲۰ درصد از تلفات جاده‌ای سالانه ایران کاهش یابد.
5عضو کابینه دولت موافق افزایش تعرفه واردات خودرو هستند+جزئیات
پایگاه خبری راد: با توافق وزرای اقتصاد، صنعت وکشاورزی و روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه، تعرفه واردات خودرو با حجم موتور 2000 تا 2500 سی‌.سی که تاکنون 55 درصد بوده به 130 درصد افزایش می یابد.
شماره گذاری خودروهای وارداتی سخت تر می شود
پایگاه خبری راد: به نظر می رسد بعد از توافقات اولیه با برخی از برندهای خودروسازی جهان و به دلیل فشار آوردن به واردکنندگان و سازندگان خودرو در داخل، برای افزایش کیفیت و داخلی سازی بیشتر خودروها، شماره گذاری خودروهای سخت تر می شود.
صفحه قبل | صفحه بعد