19:42 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تروجان

کمین مجرمان سایبری در برنامه‌های ظاهرا معتبر
پایگاه خبری راد: مجرمان سایبری برای هدف قرار دادن کاربران و آلوده کردن دستگاه‌ها از هر روشی از جمله قالب کردن بدافزار در نقش فیلترشکن، لینک یا برنامه‌های ظاهرا معتبر استفاده می‌کنند.
تروجان جدید، هزاران فیس بوکی را به خطر انداخت
پایگاه خبری راد: محققان امنیتی فناوری اطلاعات اخیرا در یک برنامه نقاشی به نام Relieve Stress Paint یک تروجان جدید کشف کردند که این آسیب پذیری طی روزهای گذشته روی ده‌ها هزار حساب کاربری در شبکه فیس بوک تاثیر گذاشته است.
مواظب "میرای" باشید
پایگاه خبری راد: بدافزار میرای (Mirai) به تلویزیون‌ها، دوربین‌های مدار بسته، روترهای خانگی و DVRها نفوذ می‌کند و به بدافزار" اینترنت اشیاء" معروف است.
تروجان اندرویدی اهرم استخراج اطلاعات ایرانی‌ها از تلگرام
پایگاه خبری راد: محققان امنیتی اخیرا هشدار دادند تروجان اندرویدی جدیدی شناسایی شده که از واسط‌های برنامه‌نویسی بات تلگرام برای ارتباط با سرور دستور و کنترل و ارسال داده‌ها به این سرور بهره‌برداری می‌کند.
کشف بدافزاری که تماس‌ها را پنهانی ضبط می‌کند
پایگاه خبری راد: پژوهشگران امنیتی ابعادی از تروجان جدید اندرویدی را آشکار کردند که به‌شدت در حال انتشار است و در پشت یک برنامه ضدویروس جعلی که Naver Defender است پنهان می‌شود و به‌صورت پنهانی تماس‌های تلفنی را ضبط می‌کند و اطلاعات خصوصی را سرقت می‌کند.
سرقت اطلاعات تماس و پیام‌ها توسط گوشی‌های اندرویدی
پایگاه خبری راد: گروهی از پژوهشگران امنیتی به تازگی یک بدافزار خطرناک را در سیستم عامل اندروید کشف کرده‌اند که اطلاعات تماس و پیام‌های کاربران را به طور مخفیانه به سرقت می‌برد.
چه‌کسانی مورد هجوم باج‌افزارها قرار می‌گیرند؟
پایگاه خبری راد: سازندگان باج‌افزار، کاربران خانگی، کسب‌وکارها و نهادهای دولتی را مورد هجوم قرار می‌دهند و دلیل این هجوم می‌تواند عدم پشتیبان‌گیری داده‌ها، کمبود دانش امنیتی آنلاین، به‌روز نکردن نرم‌افزارها در کابران خانگی، آسیب‌پذیری سیستم‌های کامپیوتری در کسب‌وکارها و مدیریت پایگاه‌های اطلاعاتی عظیم شخصی و محرمانه توسط نهادهای دولتی باشد.
انتشار بدافزاری در پوشش فیلترشکن/از مراجع نامعتبر دانلود نکنید
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد بدافزاری در پوشش فیلترشکن با سوءاستفاده از ناآگاهی کاربران در حال انتشار است.
هجوم بدافزارها به فروشگاه‌های نامعتبر؛ بزرگترین مشکل امنیتی اندروید
پایگاه خبری راد: گوگل برای حل بزرگترین مشکل امنیتی اندروید قصد دارد برنامه‌هایی را که در پلی‌استور از سرویس دسترسی ‌سوءاستفاده می‌کنند حذف کند؛ بنابراین از این پس بدافزارهای اندرویدی، تمرکز خود را بر فروشگاه‌های شخص ثالث قرار خواهند داد.
روش‌های مقابله با ویروس پنهان‌کننده فایل‌ها
پایگاه خبری راد: BackDoor-FHI بدافزار یا ویروسی است که اخیرا بسیار شایع شده, ویژگی خاص آن پنهان کردن فایل‌ها و پوشه‌ها در فلش و هاردهای اکسترنال شماست. مساله‌ای که البته راه‌حل‌هایی هم دارد.
خبرهایی از انتشار یک بدافزار بانکی
پایگاه خبری راد: یک بدافزار بانکی از باینری VMware قانونی برای انتشار تروجان بانکی در بین کاربران برزیلی استفاده می‌کند و برای این کار سعی می‌کند قربانیان را متقاعد سازد که یک پیوست مخرب را باز کنند.
دامی برای ناآگاهان
پایگاه خبری راد: دسک‌تاپ فیشینگ یکی از روش‌های کلاهبرداری به قصد سرقت هویت کاربران اینترنت با استفاده از دسترسی به اطلاعات محرمانه آنان است. با وجود اینکه استفاده از این شگرد مجرمانه رو به افزایش است، افراد اطلاعات کاملی از این نوع کلاهبرداری ندارند و در دام آن گرفتار می‌شوند.
چگونه با کدهای خرابکار مقابله کنیم؟
پایگاه خبری راد: کد خرابکار، نامی است که به برنامه‌هایی مانند ویروس، تروجان، کرم و اسکریپت‌هایی اطلاق می‌شود که توسط هکرها برای به دست آوردن حق دسترسی، جمع‌آوری کلمات عبور و تغییر لاگ‌های بررسی به منظور پنهان‌سازی فعالیت‌های غیرمجاز مورد استفاده قرار می‌گیرند.
عضو باشید اما وابسته نشوید!
پایگاه خبری راد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که ۱۰ خطر احتمالی وجود دارد که می‌تواند منشأ بروز تهدیدات شبکه‌ای به حساب آید، اما آنچه که از ظواهر امر پیداست، اعتماد کاربران به شبکه‌های اجتماعی سرمنشأ بروز تمامی خطرات در این فضاست.
صفحه قبل | صفحه بعد