13:14 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تراریخته

سودجویی با نام "غذای ارگانیک"/دستورالعمل وزارت بهداشت در مراحل نهایی تدوین
پایگاه خبری راد: رییس سازمان غذا و دارو درباره وضعیت برچسب‌گذاری محصولات و فرآورده‌های غذایی ارگانیک و تدوین ضوابطی در این زمینه توضیح داد.
هشدار "کلانتری" درباره پیامد زیست محیطی فعالیت معدن مس سرچشمه
پایگاه خبری راد: رییس سازمان محیط زیست گفت:مردم باید بدانند پیامد رفتارهایشان با محیط زیست چیست؟ برای مثال، مس سرچشمه سالهاست که ترکیبات سولفوری تولید می‌کند و تا کیلومترها دورتر، دام‌ها جنین مرده به دنیا می‌آورند.
تهیه نقشه راه متکی بر علم و فناوری در حوزه مواد غذایی ضروری است
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: باید نقشه راه متکی بر علم و فناوری در حوزه ماد غذایی در کشور تهیه شود.
هیچ برنامه‌ای برای تولید محصولات تراریخته نداریم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کشاورزی با بیان اینکه ۵۰ درصد ارقام کلزا داخلی هستند، گفت: ارقام محصولات اصلی کشور مانند گندم و جو ۱۰۰ درصد داخلی و بومی هستند.
راه اندازی پارک علم و فناوری در حوضه آبریز دریاچه ارومیه/ وقتی کاشت چغندر مشکل‌ساز می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی از راه اندازی "پژوهشکده توسعه مدیریت و فناوری‌های سبز" و "پارک علم و فناوری تخصصی کشاورزی" در حوضه آبریز دریاچه ارومیه خبرداد.
حمایت از چند فناوری حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی بزودی/سند ویژه "تراریخته" تدوین می‌شود
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری با بیان این‌که فناوری‌های جدید را به بخش کشاورزی نفوذ می‌دهیم، از حمایت از چندین فناوری‌های پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و نهایی شدن قراردادهای آن در ماه‌های آتی خبر داد.
مخالفت اروپایی‌ها با افزایش واردات محصولات کشاورزی آمریکایی
پایگاه خبری راد: وزیر کشاورزی آلمان در مصاحبه ای اظهار کرد توافق اتحادیه اروپا برای افزایش واردات سویا از آمریکا به کشاورزان اروپایی لطمه نخواهد زد.
کشاورزی سنتی دستش به خون تنوع زیستی آغشته است
پایگاه خبری راد: تراریخته بودن یک گیاه نمی تواند دلیل بر آسیب رساندن آن به محیط زیست باشد، هیچ محصولی به صورت تراریخته در ایران تولید و روانه بازار نمی‌شود و کشاورزی سنتی دستش به خون تنوع زیستی آغشته است است از جمله مباحث مطرح شده در کارگاه یک روزه ایمنی محصولات تراریخته بود.
کشت تراریخته گرفتار مافیای واردات/به هر مورد گزارش از آسیب مصرف تراریخته‌ها جایزه می‌دهم
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران با بیان اینکه مردم ایران از 20 سال پیش در حال مصرف محصولات تراریخته وارداتی هستند، گفت: اعتقاد ما این است که این محصولات را می‌توان به جای واردات در کشور کشت داد و از این طریق توسعه را برای مناطقی چون مکران به ارمغان آورد.
شرط سازمان غذا و دارو برای صدور مجوز کشت محصولات تراریخته در ایران
پایگاه خبری راد: رییس سازمان غذا و دارو با تاکید براینکه هیچ محصولی تحت عنوان تراریخته ایرانی در بازار نداریم، در عین حال شرایط ارایه مجوز برای کشت و تولید فرآورده‌های تراریخته در ایران را تشریح کرد.
قرار گرفتن ایران در میان هلال غلات دنیا و بی‌توجهی به حفظ ذخایر ژنتیکی
پایگاه خبری راد: به اعتقاد محققان به اندازه گستره اقلیمی کشور با تنوع ژنتیکی که دارد، در حال حاضر بدون توجه به این تنوع اقدام به واردات ارقام کشاورزی می‌شود که با وضعیت اقلیم و خشکسالی‌های متوالی کشور سازگار نیست.
دو شایعه‌ای که در میان مردم رایج است
پایگاه خبری راد: فرآورده‌های شیر استریل و توزیع شیرفله و همچنین فرآورده آب معدنی بسته بندی شده از مواد پر مصرف جامعه است که در میان مردم شایعات و باورهای مختلفی درباره آنها وجود دارد و هر کدام از آنها نیز طرفداران و مخالفان فراوانی دارند.
بررسی محصولات تراریخته در ایران
پایگاه خبری راد: عضو هیئت رئیسه انجمن غذایی ایران گفت: محصولات تراریخته در ایران از سوی دانشمندان در حال بررسی بوده و به سطح جامعه کشیدن آن مطلوب نیست.
«محصولات تراریخته» پای میز مناظره زنده
پایگاه خبری راد: منتقدان و مدافعان محصولات تراریخته، پای میز مناظره، با هم رو در رو می‌شوند.
آزمایشگاه‌های «سطح ۳» سازمان دامپزشکی، تکمیل و راه‌اندازی می‌شود
پایگاه خبری راد: در دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد پیگیری‌های لازم برای تکمیل و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های سطح ۳ سازمان دامپزشکی که طبق موافقت‌نامه‌ی کار مشترک، با حمایت مالی سازمان پدافند غیرعامل طراحی و عملیات اجرایی آن انجام شده، توسط وزارت جهاد کشاورزی راه‌اندازی شود.