11:54 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تحریم نفت

فروش مخفی نفت
پایگاه خبری راد: کارشناسان از توضیح روش‌های فروش نفت ایران به خریداران ثابتش خودداری می‌کنند و معتقدند با توجه به شرایط فعلی و فشارها و تهدیدهای غیر قانونی و غیر معمول آمریکا علیه خریداران نفت ایران، بهتر است درباره این روش‌ها سخنی گفته نشود و نحوه فروش نفت ایران و مشخصات خریداران آن همچون راز باقی بماند. رازی که البته یک حقیقت آشکار هم در دل خود دارد و آن حقیقت این است که صادرات نفت ایران هرگز صفر نخواهد شد.
نقش گاز در بازی تحریم‌های نفتی
پایگاه خبری راد: در حال حاضر ایران در بازار جهانی گاز ۱.۵ درصد نقش ایفا کرده که با توجه به ذخایر عظیم گازی و موقعیت راهبردی، پیش‌بینی می‌شود که بتواند در این بازار بزرگ سهم خود را به ۱۰ درصد برساند موضوعی که بسیاری از کارشناسان نسبت به آن اتفاق نظر دارند و معتقدند که در شریط تحریم‌های نفتی می‌توان نسبت به آینده گاز امیدوار بود.
عارف: راه فروش نفت بسته نیست
پایگاه خبری راد: درآمد کشور تنها به فروش نفت محدود نمی‌شود، البته که اگر تصمیم به صادرات نفت داشته باشیم می‌توانیم این کار را تحت هر شرایطی انجام دهیم و راه بسته نیست؛ خودمان تصمیم گیرنده نهایی هستیم و مطمئناً کشور تسلیم تحریم‌ها نخواهد شد.
 ایران برای به صفر رساندن آثار تحریم‌ها هدفگذاری مناسبی در دستور کار دارد
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران هدفگذاری مناسبی را برای به صفر رساندن آثار تحریم‌ها در دستور کار دارد، گفت که تحریم‌های نفتی باید نقطه اتکایی برای حرکت به سمت کاهش وابستگی و ایجاد ثبات اقتصادی باشد.
همتی : بر هم خوردن بازار ارز توهم بود
پایگاه خبری راد: رئیس کل بانک مرکزی گفت: صفر کردن صادرات نفت ایران توهم است، ولی هر مقدار کاهش در صادرات نفت و معادل ریالی درآمد دولت باید به فوریت از طریق کاهش هزینه‌ها و یا جبران آن از طریق سایر درآمدها و یارانه‌های پنهان جبران شود.
بورس توکیو بر قله چهار ماهه
پایگاه خبری راد: با وجود روند صعودی خوب بورس‌های آمریکا و ژاپن، برخی از بورس‌های آسیایی ریزشی بودند.
فروش نفت ایران به هیچ‌وجه به صفر نمی‌رسد
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که به هیچ وجه فروش نفت ایران به صفر نمی‌رسد و ایران روزانه کمتر از یک میلیون بشکه نفت و میعانات نمی‌فروشد.
اعتراض اکسون به نفت سمی دولت آمریکا
پایگاه خبری راد: شرکت اکسون موبیل از این که بخشی از نفت خریداری شده از ذخایر نفت استراتژیک دولت آمریکا حاوی سطح بالای ماده سمی سولفید هیدروژن است، ابراز نگرانی کرد.
سلاح نفتی آمریکا با ژئوپلیتیک انرژی چه کرد؟
پایگاه خبری راد: اداره اطلاعات انرژی آمریکا اخیراً اعلام کرده که در دو ماه آخر سال ۲۰۱۸ منطقه گلف کاست صادرات نفت بیش‌تری در مقایسه با وارداتش داشت که نشان می‌دهد تولید نفت این کشور در سال‌های اخیر تا چه حد متحول شده است.
افزایش قدرت چانه‌زنی ایران در مذاکرات گازی
پایگاه خبری راد: اکنون ایران در حالی نام دومین دارنده ذخایر گازی در دنیا را یدک می‌کشد که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، صنعتی به نام صنعت گاز نداشت. عنوانی که کشف و توسعه مخازن گازی آن را ساخته و در این میان، نقش یک میدان گازی مشترک که بزرگ‌ترین میدان گازی جهان محسوب می‌شود، غیر قابل انکار است.
آمریکا می‌تواند معافیت‌های نفتی ایران را تمدید نکند؟
پایگاه خبری راد: معافیت‌های شش ماهه‌ای که آمریکا برای ادامه خرید نفت از ایران به مشتریان داده بود، در حالی در اردیبهشت‌ماه به پایان می‌رسد که مقامات آمریکایی چندین بار در اظهاراتشان تاکید کرده‌اند که این معافیت‌ها را تمدید نخواهند کرد؛ تهدیدی که از نظر کارشناسان قابل اجرا نیست.
ناگفته‌های پالیزدار درباره مفاسد اقتصادی
پایگاه خبری راد: راست و چپ بر این نکته اتفاق نظر دارند که اگر نظام یک پاشنه آشیل داشته باشد، همانا فساد است. رتبه بد ایران در ارزیابی‌های بین‌المللی در زمینه فساد به همراه انتشار گاه به گاه اخبار دستگیری و محاکمه مفسدان اقتصادی ریز و درشت، همگی از گستردگی فساد و از آن مهم تر، ادراک گسترده فساد در میان مردم حکایت دارد.
تحریم کامل نفتی ونزوئلا کلید خواهد خورد!
پایگاه خبری راد: یک هفته پس از این که نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا برای دور دوم ریاست جمهوری سوگند ادا کرد، گزینه تحریم نفتی کامل علیه ونزوئلا روی میز دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا قرار گرفت.
 قیمت‌ کالاهای غیراساسی تا پایان سال کاهش می یابد!
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: راه حل همه مشکلات، وجود نرخ ثابت ارز است و تمام تلاشمان را می کنیم در بودجه ۹۸ ارز تک نرخی در همه کالاها تعیین کنیم و یکسان سازی نرخ ارز راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است.
آیا زنگنه در اجلاس اوپک حضور پیدا می کند؟!
پایگاه خبری راد: اجلاس 175 اوپک طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری درحالی برگزار می‌شود که زمزمه‌های کاهش تولید از سوی بزرگ‌ترین عضو این سازمان یعنی عربستان به گوش می‌رسد. این درحالی است که ایران که در شرایط تحریم به سر می‌برد، اعلام کرده میزان کاهش تولید اوپک به ایران ارتباطی ندارد.