03:52 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تجاری سازی

موافقت رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی
نماد برتر- در هشتمین کنفرانس بین‌المللی نانوساختارها (ICNS۸) که به‌صورت مجازی در اواخر آبان ماه جاری برگزار می‌شود با حضور برنده نوبل شیمی کاربردها و مقررات ایمنی استفاده از نانو ساختارها بحث و تبادل نظر خواهد شد.
تولید روزانه ۲۲ میلیون ماسک در ایران
نماد برتر- رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به تولید روزانه ۲۲ تا ۲۳ میلیون ماسک و مواد ضدعفونی کننده در کشور و انتظار کاهش قیمت مواد ضدعفونی کننده گفت: قیمت مصوب ماسک به داروخانه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.
۷۰ عنوان استاندارد در فهرست حمایتی صندوق نوآوری
نماد برتر- معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از وارد شدن ۷۰ عنوان استاندارد در لیست حمایتی این شرکت در سال جاری خبر داد و گفت: در ۶ ماهه اول سال تجاری بیش از یک میلیارد تومان حمایت بلا عوض در این زمینه به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده است.
اولویت‌های ستاد گیاهان دارویی در حوزه دامپزشکی اعلام ‌شد
نماد برتر- از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری زمینه‌ طرح‌های دارای اولویت با کاربرد گیاهان دارویی در دامپزشکی اعلام شد.
عرضه پانسمان‌های پیشرفته برای درمان زخم‌های عفونی در سال آینده/بومی‌سازی دستگاه ریسندگی
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس پانسمان‌های پیشرفته‌ای برای ترمیم زخم‌های عفونی مانند زخم بستر بر پایه ماده استخراج شده از جلبک قهوه‌ای و نانو ذرات نقره تولید کردند که قادر است بدون آسیب رساندن به بافت سالم، محل زخم را بهبود بخشد و آنها امیدوارند در سال آینده این محصول را به بازار معرفی و بخشی از خروج ارز از محل واردات این نوع زخم پوش‌ها جلوگیری کنند.
ایران‌خودرو موتور سه استوانه را جایگزین موتورهای خود می‌کند
نماد برتر- مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو (ایپکو)، با اعلام خبر تولید موتور سه استوانه ایران‌خودرو، اعلام کرد که طی سال‌های آینده این خانواده موتور، جایگزین تمام موتورهای موجود ایران خودرو خواهد شد و اولین نسخه آن بر روی خودروی جدید این خودروساز نصب خواهد شد.
موتور دیزلی OM355 با استاندارد اروپا پنج در آستانه تولید انبوه
نماد برتر- شرکت ایدم، سطح آلایندگی موتور OM355 را که در محصولات ایران خودرو دیزل استفاده می‌شود، با پشتیبانی شرکت ایپکو به سطح اروپا پنج ارتقا می‌دهد و تجاری سازی این موتور تا پایان سال میسر خواهد شد.
ایده‌های نوآورانه صنعت غذایی مورد حمایت قرار می‌گیرند
نماد برتر- معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با راه اندازی نخستین مرکز نوآوری تخصصی صنعت غذا، فراخوانی را برای جذب ایده‌های نوآورانه و فناورانه منتشر کرد.
پروپوزال‌ها به پروژه‌های صنعتی تبدیل می‌شوند
نماد برتر- پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس دومین جشنواره ملی استارپوزال را با هدف تبدیل پروپوزال‌ها به پروژه‌های صنعتی برگزار می‌کند.
اختصاص ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به اکوسیستم نوآوری کشور
نماد برتر- رییس هیات مدیره انجمن صندوق‌های خطرپذیر، کل خدمات مالی اعضای این انجمن از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ را بالغ بر ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: حجم سرمایه گذاری خطرپذیر این مجموعه ۳۱۰ میلیارد تومان و حجم تسهیلات پرداخت شده از سوی اعضای این انجمن ۹۱۰ میلیارد تومان است.
سهم دو هزار نفری استان مرکزی از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی
نماد برتر- رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: در استان مرکزی دو هزار نفر می توانند با ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از مزایای این طرح بهره مند شوند.
رد شائبه احتکار/ خودروهای ناقص با تکمیل قطعات روانه بازار می شود
نماد برتر- از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۳ هزار و ۹۳۰ دستگاه خودروی پارس در سایت ایران خودرو مازندران تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش نشان می دهد.
کدام کشورها دارنده سریع‌ترین سرعت دانلود ۵G هستند؟
نماد برتر- کشورهای متعدد در جهان در حال راه اندازی تجاری شبکه ۵G هستند که یکی از مزیتهای آن نسبت به شبکه ۴G سرعت بالاتر است.
حرکت سریع پژوهشگاه‌های کشور به سوی تجاری‌سازی
نماد برتر- معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در آیین افتتاح مجازی پروژه‌های عمرانی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، گفت: در یک دهه اخیر پژوهشگاه‌های ما به‌خصوص پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم به‌صورت شتابنده به سمت تجاری‌سازی حرکت کرده اند.
اگزوز خودروها با نانو پوشش‌های مقاوم به حرارت مجهز می‌شوند
نماد برتر- تیم تحقیقاتی یکی از شرکت‌های فناور به دانش ساخت پوشش‌های حاوی نانو ذرات دست یافتند که به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و حرارت قرار است در اگزوز خودروها مورد استفاده قرار گیرد.