13:15 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تامین آب

 وعده وزیر نیرو برای تأمین آب شرب ۱۵۰ هزار روستایی منطقه چابهار تا پایان ۱۴۰۰
نماد برتر- وزیر نیرو، با اشاره به مشکلات شهرستان چابهار در حوزه آب و فاضلاب، گفت: وزارت نیرو در چند سال اخیر اقدامات خوبی را در حوزه تأمین آب شرب انجام داده و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰، حدودا ۱۵۰ هزار نفر از روستاییان این منطقه از آب شرب برخوردار شوند.
دلیل تجمیع شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی
نماد برتر- اجرای طرح یکپارچه‌سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی که چندین سال درگیر نهادهای تصمیم گیری بود سرانجام امسال به نتیجه رسید. آنطور که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور اعلام کرده هدف از اجرای این طرح بهبود راندمان و رسیدگی بهتر به صنعت آب و فاضلاب بخش شهری و روستایی است.
رشد ۲۱ درصدی صادرات مواد نفتی از بندر نفتی خلیج فارس
نماد برتر- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۷ میلیون ۸۷۰ هزار تن انواع مواد نفتی از بندر خلیج فارس صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته آمارها رشد ۲۱ درصدی را نشان می دهند.
مدیریت زرشک و عناب به خراسان جنوبی واگذار شود
نماد برتر- استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیریت زرشک و عناب به عنوان محصولات انحصاری به استان واگذار و سازمان‌های مستقلی برای این امر تشکیل شود که بتوانیم از شرایط کنونی خارج شویم.
میوه از سبد غذایی بسیاری از خانواده‌ها حذف شده است
نماد برتر- پری به دلیل از دست دادن همسرش سرپرستی خانواده را به عهده دارد، او با اشاره به اینکه در بسیاری موارد توان خرید میوه تازه برای فرزندانش را ندارد؛ می‌گوید: سه پسر ۱۰،۹ و ۱۵ساله من مثل همه بچه‌هایی که در سن رشد هستند، علاقه زیادی به میوه دارند ولی از توان مالی من خارج است که برای آنها میوه تازه بخرم چه برسد به خرید نوبرانه فصل‌ها.
طراحی فاز ۳ تغلیظ سونگون مطابق با آخرین نتایج اکتشافی
نماد برتر- طبق اعلام مجری طرح فاز ۳ تغلیظ سونگون، این طرح با عنایت به افزایش ماده معدنی قابل استخراج در مجتمع مس سونگون، برای تامین خوراک کنسانتره ورودی و تکمیل چرخه تولید در این مجتمع طراحی شده است.
"الغدیر" برداشت ذرت ساوه را دو برابر کرد
نماد برتر- مدیر جهاد کشاورزی ساوه گفت: تخصیص آب از منابع آبی ذخیره شده در سد الغدیر این شهرستان موجب افزایش دو برابری میزان کشت ذرت علوفه ای در مزاع ساوه شد.
افزایش ۲۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید سالانه برق
نماد برتر- وزیر نیرو گفت: سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در صنعت برق انجام شده، و سال آینده گزارش خواهیم داد که در هشت سال دولت تدبیر و امید علاوه بر مدیریت مصرف، هر سال ۲۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید به مدار بهره‌برداری اضافه شده است.
سهم هر بخش از رشد اقتصادی چقدر است؟
نماد برتر- در حالی رشد اقتصادی در بهار امسال منفی اعلام شد که در برخی بخش‌ها کاهش سهم از رشد و ارزش افزوده به بیش از منفی ۱۴ درصد می‌رسد.
رکورد مصرف برق در استان مرکزی شکسته شد
نماد برتر- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: مصرف برق در ظهر روز 29 تیرماه در این استان با 946 مگاوات از ابتدای سال جاری تاکنون رکورد زد.
همکاری ایران و چین به تثبیت اقتصادی کشورمان می انجامد
نماد برتر- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه هیچ بخشی از کشور را در اختیار کسی نخواهیم گذاشت، گفت: همکاری جمهوری اسلامی و چین به تثبیت اقتصادی کشورمان می انجامد و می تواند در شرایط موجود به کشور ما کمک کند.
بزرگترین بحران اقتصادی بعد از جنگ جهانی با شیوع کرونا
نماد برتر- اتاق بازرگانی ایران در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت اقتصاد ایران و جهان در سال ۲۰۲۰ و تحت تاثیر شیوع کرونا پرداخته که نشان می‌دهد رکود حاصل از این ویروس بسیار گسترده خواهد بود.
سرانه مصرف آب در تهران ۲۳۵ لیتر در طول شبانه‌روز
نماد برتر- معاون نظارت در بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته سرانه مصرف آب در تهران در طول شبانه‌روز به طور میانگین ۲۳۵ لیتر بدون در نظر گرفتن تلفات است که با لحاظ تلفات این عدد حدود ۳۰۰ لیتر در طول شبانه‌روز می‌شود.
امارات دو سال است که با دولت اسد همکاری نزدیک دارد
نماد برتر- سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: در جهت حمایت از کالای ایرانی و احقاق حق واردکنندگان رسمی با عرضه کنندگان مواد دخانی تقلبی و قاچاق برخورد می‌شود.
افزایش مصرف آب نگران‌کننده است
نماد برتر- معاون وزیر نیرو گفت: افزایش 30 درصدی مصرف آب در برخی شهرهای کشور و افزایش 15 درصدی آب در تهران نگران‌کننده است.