01:43 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تابستانی

نفت در پایین‌ترین قیمت دو ماه اخیر ایستاد
نماد برتر- نفت پس از این که روز دوشنبه تحت تاثیر تیره شدن دورنمای تقاضا و وخامت روابط دو اقتصاد بزرگ جهانی، در پایین ترین قیمت از ژوئن تاکنون بسته شد، در معاملات روز سه شنبه ثابت بود.
یک دلار دیگر از قیمت نفت افتاد
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی کاهش قیمت فروش ماهانه نفت عربستان سعودی به آسیا و ضعیف شدن خوش بینی به احیای تقاضا در بحبوحه تداوم پاندمی ویروس کرونا، بیش از یک دلار سقوط کرد.
کاهش تولیدات صنعتی در مرداد ۹۹
نماد برتر- اتاق بازرگانی ایران در جدیدترین بررسی‌های خود از وضعیت اقتصادی ایران اعلام کرده که در مرداد امسال، میزان فعالیت‌های صنعتی کاهشی قابل توجه را نشان می‌دهد.
منافع اجرای طرح برق مجانی برای کشور چیست؟
نماد برتر- سخنگوی صنعت برق درباره طرح برق امید گفت: این طرح فرصت مناسبی برای همه مشترکان ایجاد می‌کند تا با کاهش مصرف، از تخفیف صد درصدی بهای برق برخوردار شوند.
گلایه قطعه‌سازان از بانک مرکزی!
نماد برتر- به اعتقاد دبیر انجمن سازندگان قطعه و مجموعه‌های خودرو کشور، برخلاف آنکه تمامی صنعتگران و نهادها به دنبال جهش تولید هستند بانک مرکزی با عدم تخصیص ارز و تامین نیاز قطعه‌سازان، دو صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی را زمین‌گیر خواهد کرد.
سردرگمی قطعه‌سازان از ناهماهنگی تعطیلات تابستانی خودروسازان
نماد برتر- در پی ناهماهنگی زمان تعطیلات تابستانی دو خودروساز بزرگ کشور، انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو ضمن تاکید براینکه اعمال تاریخ‌های متفاوت برای تعطیلات تابستانی دو شرکت خودروسازی موجب بی‌نظمی در تولید قطعات و تامین کسری‌ها خواهد شد، خواستار انتخاب زمان واحد برای اعمال این تعطیلات شد.
آخرین مهلت ثبت‌نام در دوره مجازی «مدرسه تابستانی کسب و کار شریف»
نماد برتر- ششمین دوره «مدرسه تابستانی کسب و کار شریف» به‌منظور آموزش مهارت‌های کارآفرینی، ایجاد خلاقیت و افزایش اعتماد به نفس برای شروع یک کسب و کار خلاقانه تابستان امسال برگزار می‌شود.
نفت اقبال افزایش قیمت نیافت
نماد برتر- قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و ضعیف شدن احیای تقاضا، رشدی که اوایل معاملات داشت را از دست داد و کاهش پیدا کرد.
ظهور یک تهدید جدید برای صنعت نفت
نماد برتر- پس از توقف اجباری حفاری و تعطیلی چاه‌ها، صنعت نفت جهانی اکنون با چالش اختلال احتمالی در تولید مواجه شده است که ناشی از تاخیر در تعمیرات مرتب به دلیل مختل شدن فعالیت زنجیره تامین در بحران پاندمی ویروس کرونا خواهد بود.
۸۴۴ میلیون یورو باقیمانده تسهیلات قطعه‌سازان پرداخت می‌شود
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، از پیشگام شدن یکی از بانک‌های عامل برای پرداخت ۸۴۴ میلیون یورو باقیمانده از تسهیلات قطعه‌سازان خبر داد و گفت: دو مشکل عمده‌ منقضی شدن مهلت پرداخت تسهیلات و نپذیرفتن بانک‌های عامل برای پرداخت این تسهیلات که وجود داشت، حل شده است.
هشدار پالایشگاه‌های آمریکایی به ترامپ درباره گرانی سوخت
پایگاه خبری راد: پالایشگاه‌های آمریکایی به رئیس‌جمهور این کشور هشدار دادند که تعرفه‌های بالاتر روی واردات از مکزیک، قیمت بنزین را درست زمانی که فصل رانندگی تابستانی در آمریکا شروع می‌شود افزایش خواهد داد.
آیا ترامپ هم به ذخایر نفتی آمریکا متوسل می شود؟
پایگاه خبری راد: سال گذشته پیش از بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه ایران، گمانه زنی‌هایی درباره احتمال استفاده آمریکا از ذخایر نفت استراتژیک خود برای تعدیل تأثیر تحریم‌ها روی بازارهای بین‌المللی و مهم‌تر از همه قیمت‌های بنزین وجود داشت.
سعودی‌ها تا نفت گران‌تر نشود دست به کار نمی‌شوند!
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی دیگر عجله‌ای برای افزایش تولید و صادرات نفت خام ندارد و از این واهمه دارد که عرضه بیشتر، دوباره سطح ذخایر را بالاتر برده و قیمت‌ها را پایین بیاورد.
تمایل تولیدکنندگان برای حفظ کاهش تولید نفت
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی پس از پایان دیدار کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک در شهر جده، اظهار کرد: اتفاق نظر در میان تولید کنندگان برای پایین‌بردن سطح ذخایر نفت در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ وجود دارد.
تابستان بدون خاموشی سپری می‌شود؟
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود در شبکه برق، باید میزان مصرف در حد استاندارد باشد، علاوه‌ بر این، بسته به پارامترهای مختلف، می‌توانیم تابستان را بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده سپری کنیم اما از اکنون نمی‌توان درباره تابستانی بدون خاموشی صحبت کرد.