02:29 | شنبه 31 شهريور 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بیمه نامه

بیمه منازل با ماهی ۵۰۰۰ تومان
پایگاه خبری راد: رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: در صورت تصویب لایحه صندوق بیمه حوادث طبیعی، ۳۰ میلیون واحد مسکونی تا سقف ۳۰ میلیون تومان بیمه می‌شوند که هزینه این بیمه‌نامه‌ها حدود ۱۲۰ هزار تومان است که نیمی از آن را دولت پرداخت می‌کند و نیم دیگر را مردم ماهانه ۵۰۰۰ تومان می‌پردازند.
افزایش قیمت بیمه، خودرو را گران کرد
پایگاه خبری راد: ابلاغیه جدید بیمه مرکزی ایران مبنی بر هزینه مابه‌التفاوت بیمه شخص ثالث در سال ۹۸ قیمت خودروها را دستخوش تغییراتی کرده است.
اعلام خسارت صنوف شیراز بعد از رفع مشکلات منازل سیل‌زده
پایگاه خبری راد: به گفته رئیس اتاق اصناف شیراز با وجود گذشت بیش از ۱۰ روز از حادثه سیل شیراز به دلیل کمک صنوف برای رفع مشکلات منازل آسیب دیده در بحث تعمیر وسایل و بازسازی منازل، میزان خسارت وارده به صنوف مشخص نشده است.
بانک‌ها و بیمه‌ها برای کمک به سیل‌زدگان چه کردند؟
پایگاه خبری راد: بارندگی و بارش‌های شدید که از روزهای پایانی سال گذشته در ایران آغاز شده و بیشتر مناطق ایران را در برگرفته، در برخی استان‌ها به وقوع سیل و خرابی‌های ناشی از آن منجر شد و هموطنان را با مشکلات زیادی مواجه کرد. در این میان، بانک‌ها و شرکتهای بیمه علاوه بر وظایفی که در مواقع اینچنینی و بروز خسارت به مردم بر عهده آنان است، در راستای مسوولیت‌های اجتماعی نیز وظایفی دارند که در این گزارش به آن خواهیم پرداخت.
یک شرکت بیمه فرابورسی می‌شود
پایگاه خبری راد: در اولین روز کاری هفته آینده فعالان بازار سرمایه شاهد عرضه ۷۵ میلیون سهم، معادل پنج درصد از سهام بیمه معلم در بازار دوم فرابورس خواهند بود. هر سهامدار حقیقی یا حقوقی می‌تواند تا ۷۵۰ سهم برای خرید سفارش دهد.
قطب جدید صادراتی ایران؛ بندر انزلی
پایگاه خبری راد: منطقه آزاد انزلی با اجرای برنامه‌های حمایتی و فراهم کردن زیرساخت‌ها در ظرف چهار سال اخیر تحولات گسترده‌ای در زمینه افزایش صادرات داشته است.
وضعیت پرداخت خسارت سیل ۹۵ تا سیل اخیر به کشاورزان خوزستان
پایگاه خبری راد: قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: همه خسارات کشاورزانی که اراضی آنها در سیلاب سال ۹۵ بیمه بوده و خسارت دیده اند، پرداخت شده است.
بیمه‌ها به پلاسکو چقدر خسارت دادند؟
پایگاه خبری راد: با فرا رسیدن دومین سالروز حادثه پلاسکو، با اینکه مجموع این ساختمان بیمه نبود اما بسیاری از واحدهای تجاری این ساختمان به دلیل مالکیت سرقفلی، فقط می‌توانستند بیمه‌نامه‌های اموال خریداری کنند؛ از این جهت شرکت‌های بیمه موظف به ایفای تعهدات بیمه‌ای خود بودند که در این بین شرکت‌های بیمه آسیا، البرز و نوین از ایفای تعهدات کامل خود خبر داده‌اند.
 بیمه مرکزی در مورد بیمه‌نامه‌های جدید شخص ثالث توضیحاتی داد
پایگاه خبری راد: رئیس کل بیمه مرکزی بعد از ابهامات ایجاد شده ناشی از اظهارات پیشین خود، حالا می‌گوید که "راننده‌محور شدن بیمه شخص ثالث به مفهوم صدور بیمه نامه برای هر راننده نیست و کماکان این بیمه برای وسیله نقلیه صادر خواهد شد"؛ امری که خود ابهامات تازه‌ای دارد.
ابهامات "راننده محوری" در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث
پایگاه خبری راد: اظهارات صریح رئیس کل بیمه مرکزی درباره "راننده محور" کردن صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث، ابهاماتی برای مشتریان ایجاده کرده است که ارزیابان بیمه چند و چون آن را با توجه به قوانین و شرایط موجود تشریح کرده‌اند.
تشریح جزییات آیین‌نامه جدید معاینه فنی
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور جزییات آیین‌نامه جدید معاینه فنی را تشریح کرد و گفت: آژانس‌ها و مسافربرهای اینترنتی مشمول معاینه فنی حمل و نقل عمومی قرار می‌گیرد.
چراغ سبزی به حضور ابزارهای مجازی در صنعت بیمه
پایگاه خبری راد: راه‌اندازی سامانه الکترونیکی نظارت و هدایت صنعت بیمه موسوم به "سنهاب" و تفاهم بیمه مرکزی و معاونت فناوری ریاست جمهوری برای گسترش حضور استارت‌ آپ‌های بیمه‌ای علائمی است که می‌توان آن را گام جدی صنعت بیمه در مسیر الکترونیکی‌سازی تلقی کرد.
دلیل اهمیت ارزیابی ریسک در صنعت بیمه
پایگاه خبری راد: یادداشت/ محمود اسعدسامانی - مدیرکل توسعه مدیریت ریسک بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
افزایش ۱۵ درصدی هزینه های بیمه درمان تا ماه‌های آینده
پایگاه خبری راد: بروز التهاب در برخی شاخص‌های اقتصادی کشور در ماه‌های گذشته باعث اثرگذاری بر صنعت بیمه هم شده است، در این باره مدیرعامل بیمه نوین با اشاره به تاثیر شرایط تورمی بر صنعت بیمه، این اثرگذاری را بیشتر در حوزه بیمه های شخص ثالث و درمان ارزیابی کرد.
لیزینگ کلاهبردار نیست/ وزارت صنعت پاسخگوی پیش‌فروش خودرو باشد
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن ملی لیزینگ در مورد تخلف شرکت‌های لیزینگ و تعقیب آنها، گفت: این‌ها در حوزه نظارت و مسئولیت سازمان حمایت و وزارت صمت قرار دارند.