14:49 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بودجه عمرانی

فقط از ۲۰ درصد ظرفیت ۱۱ بندر اصلی ایران استفاده می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که ۹۸ درصد سواحل در کشور رها شده‌اند، گفت: تنها از ۲۰ درصد ظرفیت ۱۱ بندر اصلی کشور استفاده می‌شود.
چابهار؛ سوپاپ اطمینان ‌بنادر ایران
پایگاه خبری راد: چابهار گزینه ناگریز ایران برای نقل و انتقالات از خلیج فارس است و نگاه و عزم ملی برای اجرای پروژه‌های زیرساختی‌اش می‌خواهد؛ نگاهی که تعلل در آن عواقب سختی دارد.
 در بودجه ۹۸ شرکت های زیانده، سودده نشان داده شده‌اند
پایگاه خبری راد: نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: برای گرفتن حقوق‌ها و پاداش‌های نجومی، عملکرد شرکت های زیانده دولتی، سودده نشان داده می‌شود. چرا فکری برای این شرکتها نمی‌کنیم؟
خوش‌بینی دولت در تدوین بودجه 98 زیاد است؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی گفت: دولت در تدوین بودجه سال ۹۸ خوش بینانه برخورد کرده است.
نحوه توزیع ۶۲ هزار میلیارد بین طرح‌های عمرانی
پایگاه خبری راد: شرایط خاص منابع در بودجه سال آینده موجب شد منابع پیش‌بینی شده برای پروژه‌ها و طرح‌ها در قالب بودجه‌های عمرانی تغییری با میزان بودجه امسال نداشته باشد و در حد ۶۲ هزار میلیارد تومان باقی بماند؛ این رقم نیز قرار است مانند چند سال اخیر با اولویت‌بندی و با رویکرد تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اختصاص پیدا کند.
گریبان اقتصاد در مشت یک میلیون متقاضی شغل
پایگاه خبری راد: هجوم سالانه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و متولدین اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ به بازار کار مساله‌ای جدی برای دولت شده است؛ به طوری که وزیر امور اقتصادی و دارایی از محدودیت‌های اقتصادی برای پاسخگویی به تقاضای یک میلیونی اشتغال سخن گفته است.
تنها مرز زمینی ایران به اروپا منطقه آزاد می‌شود؟
پایگاه خبری راد: اینروزها دغدغه جدیدی در بین مردم منطقه آزاد ماکو گسترش یافته است که آن چیزی نیست به جز بلاتکلیفی الحاق یا عدم الحاق خوی به منطقه آزاد ماکو؛ این مسااله جزء پربحث‌ترین موضوعات در فضاهای مجازی و دورهمی‌های مردمان این منطقه آزاد شده است.
 بودجه‌های پنهان باید شفاف سازی شود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت شفاف سازی بودجه های پنهان مثل مالیات ها و یارانه های پنهان در بودجه ۹۸ تاکید کرد.
سیاست‌های بانکی و بودجه بر بازار سرمایه چه تاثیری دارند؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار سرمایه ضمن پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار ارز و سرمایه، به ممنوع شدن پرداخت سود روزشمار سپرده‌های بانکی اشاره کرد و گفت: اگر نظارت‌ها بر این دستورالعمل به درستی صورت گیرد، هزینه تامین مالی برای بنگاه‌ها کم می‌شود.
فواید سدها از تصور تا واقعیت
پایگاه خبری راد: از حدود یک قرن قبل، انسان به فکر سد و ذخیره‌سازی آب افتاد و پس از جنگ جهانی دوم با پیدایش علوم مهندسی و پیشرفت تکنولوژی، سدهای زیادی در کشورهای مختلف جهان ساخته شد.
پایین بودن حقوق پرسنلِ محیط زیست در بودجه ۹۸!
پایگاه خبری راد: سرپرست مرکز برنامه‌ریزی، تحول اداری و بودجه سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تشریح ردیف‌های اصلی و متفرقه بودجه پیشنهادی محیط زیست کشور برای سال ۹۸، از افزایش ۴۰ درصدی بودجه عمرانی این سازمان خبر داد و از پایین بودن حقوق پرسنل سازمان محیط زیست انتقاد کرد.
ارقام کلان لایحه بودجه ۱۳۹۸ و قانون بودجه ۱۳۹۷ با هم مقایسه می شوند
پایگاه خبری راد: رونمایی از لایحه بودجه سال جاری هم به روال گذشته نشان از افزایش سقف آن داشت هم در کلیت بودجه و هم در هر دو بخش عمومی و شرکت‌ها، اما در این بین برخی تغییرات تامل برانگیز است.
بخشی از بودجه عمرانی کشور در بودجه 98 به وزارت راه‌ رسید
پایگاه خبری راد: درحالی که بودجه عمرانی کشور در سال ۱۳۹۸ رقمی معادل ۶۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، بودجه عمرانی وزارت راه و شهرسازی در این بین با رقمی حدود ۷۷۱۷ میلیارد تومان، سهمی ۱۲.۴ درصدی دارد.
بودجه سال 98 یکی از سخت ترین بودجه ها!
پایگاه خبری راد: افزایش پنج درصدی بودجه فعالیت‌های عمرانی در بودجه سال ۱۳۹۸ بسیار کمتر از نرخ فعلی تورم (۱۸.۴ درصد) است؛ امری که می‌تواند علاوه بر ایجاد مشکلات مختلف در حوزه عمرانی کشور باعث ایجاد مسائلی در حوزه اشتغال هم بشود.
ثبات در نرخ سوخت و یارانه پرداختی
پایگاه خبری راد: رییس سازمان برنامه بودجه از قیمت 1000 تومانی هرلیتر بنزین در سال 98 و ثابت ماندن یارانه هر ایرانی خبر داد.