02:13 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بهبود فضای کسب و کار

اهداف و اولویت های وزیر اقتصاد برای تحقق شعار جهش تولید
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون ویژه جهش تولید در تشریح بررسی های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود گفت: در این جلسه وزیر اهداف وزارتخانه خود را تشریح کرد که هدفمند کردن فرایند صدور مجوزها از جمله آن است.
اعلام آمادگی ۲۵۰ شرکت صنعتی برای ورود به بورس
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: در پی فراخوان‌های وزارت صمت برای حضور شرکت‌ها در بورس، تاکنون ۲۵۰ شرکت برای ورود به بورس اعلام آمادگی کرده‌اند و تاکنون سهم بخش صنعت از اوراق منتشر شده به ۳۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
ارائه مشوق های صادراتی به تعاونی ها
نماد برتر- رئیس کمیسیون بهبود فضای کسب و کار اتاق تعاون ایران بر لزوم ارائه مشوق های صادراتی به تعاونی ها تاکید کرد و گفت: با توجه به توانمندی ها و ظرفیتهای بالای تعاونی ها باید از ظرفیت بخش تعاون در بسیاری از عرصه های اجتماعی و اقتصادی بهره برداری کرد.
 ضرورتی برای ایجاد کمیسیون جهش تولید در شرایط کنونی وجود ندارد
نماد برتر- نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که هر یک از کمیسیون‌های تخصصی مجلس می‌توانند در حوزه «جهش تولید» کار کارشناسی را انجام دهند و ضرورتی برای تشکیل کمیسیون ویژه وجود ندارد.
مخالفت مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و بهبود فضای کسب و کار
نماد برتر- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و بهبود فضای کسب و کار مخالفت کردند.
صادرکنندگان در سال ۹۹ بیشتر حمایت می‌شوند
نماد برتر- مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: امسال این صندوق از صادرکنندگان بیش از گذشته حمایت خواهد کرد.
بررسی وضعیت خدمات الکترونیک در وزارت کشور
پایگاه خبری راد: وزارت کشور ۱۰ مجوز برای ارائه خدمات صادر می‌کند که از این تعداد تنها دو مورد در فرایندی کاملا الکترونیک قرار داشته و هشت مورد دیگر فرایندی غیرالکترونیک دارند.
دستورالعمل شرکت‌های سبدگردانی اصلاح شد
پایگاه خبری راد: معاون سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اصلاح دستورالعمل شرکت‌های سبدگردانی گفت: پس از ماه‌ها بررسی، اصلاح این دستورالعمل انجام شد و ظرف دو هفته آینده ابلاغ خواهد شد تا فعالان متقاضی تاسیس نهاد مالی بتوانند با استفاده از این دستورالعمل به بازار سرمایه وارد شوند.
انتظار ۱۵ ساله به ثمر نشست!
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان بر این باورند که با وجود تاکید برنامه‌های توسعه بر تدوین سند ملی کار شایسته، دولت‌ها تمایل چندانی به تنظیم آن نداشتند و اگر هم داشتند، بروز تغییر و تحولات مختلف در حوزه روابط موجب شد که عملاً پرداختن به سند کار شایسته کمتر احساس شود. اما وزارت کار در دولت فعلی مصمم شد تا به این تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه عمل کند و آرزوی دیرینه کارگران را تحقق بخشد.
دولت ارز می‌دهد پای نظارتش هم بایستد!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار گفت: شرکت‌هایی که به گرانی دامن می‌زنند درصدد ضربه زدن به مردم و دولت هستند و عملاً سیستم نظارت و قیمت‌گذاری در بازار را که در اختیار دولت است، از بین می‌برند و نقش دولت را تضعیف می‌کنند؛ لذا اگر دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌دهد، پای نظارتش هم بایستد.
دفاع از حقوق کارگران تشکل قوی می‌خواهد
پاگاه خبری راد: آمار تأسیس و رشد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در شش سال گذشته حاکی از آن است که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ بیش از ۱۳ هزار و ۱۴۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور تشکیل شده که رشد ۶۵ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۶ نشان می‌دهد.
کاهش سپرده قانونی می‌تواند تورم‌زا باشد
پایگاه خبری راد: کاهش نرخ سپرده قانونی بانک‌ها در نزد بانک مرکزی ایده‌ای است که وزیر اقتصاد برای حمایت از تولید در این شرایط خاص اقتصادی به بانک مرکزی پیشنهاد کرد اما در این باره یک اقتصاددان معتقد است افزایش قدرت بانک‌ها در دادن تسهیلات بیشتر لزوماً منجر به افزایش فعالیت‌های تولید نمی‌شود و احتمال تشدید تورم در صورت اجرای این سیاست نیز وجود دارد.
ارز چند نرخی به نفع تولید نیست
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی شیراز معتقد است با چنین التهاب‌هایی در بازار ارز و چند نرخی بودن آن و سیاست‌های نادرست تجاری نمی‌توان در سال پیش رو انتظاری از صادرات داشت.
خروج از چالش بیکاری با حمایت از تولید داخلی
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق تعاون ایران بیکاری و رکود را از جمله چالش‌های اقتصاد کشور دانست و گفت: راه برون رفت از این تنگنا توجه ویژه به حمایت از تولید داخلی است.
شرط سر کار ماندن کارگران
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار بر این باور است که امنیت شغلی کارگران در گرو پایداری شغل است و اگر می‌خواهیم کارگران سر کار بمانند، باید بنگاههای اقتصادی را حفظ و امنیت شغلی نیروی کار را تضمین کنیم.