09:43 | شنبه 9 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بن خواربار

اراده‌ای برای شنیدن دغدغه‌های کارگران وجود ندارد
پایگاه خبری راد: رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است عدم تشکیل جلسات شورای عالی کارخلاف قانون بوده و درخواست بازنگری دستمزد کارگران فارغ از بسته‌های حمایتی دولت است که برای اقشار محروم و دهک‌های پایین جامعه پیش‌بینی شده است.
اکنون بهترین زمان ترمیم مزد کارگران است
پایگاه خبری راد: نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تاکید دارد که شرایط اقتصادی حاضر بهترین زمان برای ترمیم مزد کارگران است. او می‌گوید وقتی تمام تولیدکنندگان قیمت محصولاتشان را بالا برده‌اند و سود می‌کنند، حقوق کارگران و کارمندان هم باید افزایش یابد تا قادر به ادامه زندگی باشند.
توزیع بسته‌های حمایتی و سبد کالای کارگران
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه کارگران قراردادی می‌گوید کسانی که صدای کارگران را نمی‌شوند، مشکلات جامعه کارگری را لمس نکرده‌اند. او معتقد است توزیع بسته‌های حمایتی یا بن خواربار کارگری باید هرچه سریع‌تر آغاز شود تا معیشت کارگران بیش از این به مخاطره نیفتد.
جلسه فوری برای ترمیم مزد و معیشت کارگران
پایگاه خبری راد: همزمان با هشدار بسیاری از کارشناسان نسبت به آثار و پیامدهای نوسان نرخ ارز، افزایش قیمت‌ها و کاهش شدید قدرت خرید دهک‌های پایین جامعه، مقامات کارگری نیز در نامه‌ای به سرپرست وزارت کار برگزاری جلسه فوری شورای عالی کار برای بررسی راهکارهای بهبود وضع معیشت و ترمیم مزد کارگران در شرایط فعلی اقتصاد را خواستار شدند.
راه کمک به معیشت کارگران، توزیع سبد کالا نیست
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار کار گفت: دولت منابع لازم برای تامین سبد کالا را در اختیار ندارد و این کار تنها از طریق بهره‌وری صندوق‌ها امکان‌پذیر است. به گفته وی، مکلف کردن کارفرمایان به تامین سبد کالا در شرایط موجود به سود بنگاه تولیدی و نیروی کار نیست.
کارگران، زخم خوردگان تحریم!
پایگاه خبری راد: در حالی که بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را کارگران تشکیل می‌دهند، بخش اعظمی از آن‌ها در شرایط اقتصادی و معیشتی پایینی به سر می‌برند. فعالان کارگری همواره بر لزوم تقویت معیشت خانوارهای کارگری تاکید داشته و ارائه سبد حمایتی را در کنار افزایش دستمزد مطرح کرده‌اند.
جزییات اولین جلسه شورای عالی کار سال ۹۷
پایگاه خبری راد: رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با تشریح جزییات اولین جلسه شورای عالی کار در سال جاری از برنامه وزارت کار برای افزایش قدرت خرید کارگران خبر داد.
ارائه کمک‌های غیرنقدی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان به کارگران
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی اختصاص بسته‌ کمک‌های غیرنقدی را بهترین راه حمایت از معیشت خانوارهای کارگری و کارمندان در دوران تحریم دانست.
کارگران قادر به خرید مایحتاج ضروری نیستند
پایگاه خبری راد: به اعتقاد رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، دستمزد کارگران با توجه به نوسان‌های نرخ ارز و بازارهای داخلی باید ترمیم شود.
در بازنگری دستمزد کارگران جدی هستیم
پایگاه خبری راد: رئیس کانون شورای اسلامی کار استان تهران می‌گوید: پس از کامل شدن نتایج بررسی‌ها و به‌روزرسانی سبد هزینه کارگران، درخواست بازنگری دستمزد را به شورای عالی کار می‌فرستیم.
به‌جای افزایش مزد به کارگران سبد کالا بدهید
پایگاه خبری راد: به اعتقاد یک کارشناس حوزه کار به‌جای بازنگری و طرح مجدد دستمزد در شورای عالی کار باید مکانیسم‌های حمایتی دولت از کارگران نظیر اختصاص بن کالای اساسی فعال شود.
اعمال افزایش ۲۰ درصدی پایه حقوق در فیش فروردین کارگران
پایگاه خبری راد: با تصویب افزایش ۲۰ درصدی حداقل دستمزد سال ۹۷ در آخرین نشست اعضای شورای عالی کار، پایه حقوق کارگران ۱۸۶ هزار تومان بیشتر شد و از ۹۳۰ هزار تومان به یک‌میلیون و ۱۱۶ هزار تومان رسید.
به مصوبه دستمزد شورای عالی کار احترام بگذاریم
پایگاه خبری راد: رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار می‌گوید: شورای عالی کار با لحاظ کردن مسایل اقتصادی کشور و وضعیت تولیدکنندگان و تلفیقی از نرخ تورم و سبد معیشت نسبت به تعیین مزد سال ۹۷ کارگران تصمیم‌گیری کرد.
افزایش ۲۰ درصدی مزد حاصل ایستادگی گروه کارگری
پایگاه خبری راد: کارشناس حوزه کار معتقد است با ابتکار عملی که نمایندگان کارگری در شورای عالی کار به دست گرفتند، شیوه تعیین مزد سال ۹۷ از یک روش منطقی تبعیت کرد.
حداقل دستمزد کارگران یک میلیون و 116 هزار تومان شد
پایگاه خبری راد: شورای عال کار در آخرین جلسه‌ی خود سرنوشت دستمزد 13 میلیون کارگر ایرانی را تعیین کرد و با افزایش 20 درصدی حداقل دستمزد کارگران نسبت به سال گذشته موافقت کرد.