06:49 | يكشنبه 29 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بلوغ

تاثیر سی ان جی بر واردات بنزین چه بود؟
نماد برتر- از سال ۱۳۹۱ که مصرف سی ان جی به بلوغ خود رسید تا سال ۱۳۹۸ که پایان واردات بنزین کشور بود، این صنعت توانست روزانه به طور متوسط از واردات ۲۰ میلیون لیتر بنزین به کشور جلوگیری کند. این در حالیست که طبق گفته کارشناسان برای تولید این حجم از بنزین می‌بایست یک پالایشگاه با حداقل ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز احداث می‌شد.
قیمت گذاری سهام و عرضه اولیه شرکت‌های صنعت فناوری اطلاعات تغییر کند
نماد برتر- دو کارشناس با بررسی ترکیب شرکت‌های تازه وارد دو سال اخیر و سهم اندک شرکت های فناوری ، خواهان تغییر فرآیند قیمت گذاری سهام و عرضه اولیه شرکت‌های این صنعت شدند .
تغییر در پروانه انتقال فناوری بی‌سیم ثابت برای برخورداری از باند فرکانسی ۳۵۰۰
نماد برتر- به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، قابلیت ترابردپذیری و تحرک‌پذیری به پروانه انتقال داده مبتنی‌بر فناوری بی‌سیم ثابت اضافه شده است تا دارندگان پروانه بتوانند از باند فرکانسی ۳۵۰۰ -که تا دوسال آینده به‌عنوان فرکانس نسل پنجم موبایل قابل بهره‌برداری خواهد بود- استفاده کنند.
کتاب «شاگرد بازار: نکاتی برای سرمایه‌گذاری بهتر در بازارسرمایه» به کتابخانه سازمان بورس رفت
نماد برتر- کتاب «شاگرد بازار: نکاتی برای سرمایه‌گذاری بهتر در بازار سرمایه» تالیف فرشته رسولیان در ۱۰۰ صفحه توسط انتشارات آراد کتاب منتشر شده و اخیراً به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است.
 ظرفیت بکر بازار سرمایه ایران
نماد برتر- معاون خدمات مالی شرکت مشاورسرمایه‌گذاری فاینتک، افزایش نقدشوندگی را از کارکردهای مهم صندوق‌های خصوصی بورسی دانست .
همکاری توانیر و مجلس برای اجرای طرح برق مجانی
نماد برتر- سه عضو کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی طی نشست تخصصی با مدیرعامل و معاونان شرکت توانیر، کلیات طرح "برق امید" را همسو با سیاست‌های کلان کشور در اصلاح الگوی مصرف و تحقق عدالت اجتماعی عنوان و همکاری طرفین برای نهایی شدن دستورالعمل‌ها و اجرای این طرح ملی را مورد تاکید قرار دادند.
امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان توسعه تجارت و مرکز دائم صادرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران
نماد برتر- رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بر حمایت دولت از فعالیت‌های خلاقانه و ابتکارات بخش خصوصی در زمینه تجارت بین‌الملل و صادرات غیرنفتی تاکید کرد.
بلوغ صنعت تولید، ادغام شرکت‌هاست
نماد برتر- به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بلوغ صنعت تولید حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که شرکت‌ها به سمت ادغام بروند، ظرفیت‌های تولید را افزایش دهند و فعالیت خود را تداوم بخشند.
چرخش به سمت تعادل/ در روزهای سخت، بازار سرمایه به درستی مدیریت شد
نماد برتر-علیرضا تاجبر: «بازار سرمایه مورد توجه، تمرکز و حمایت مسولان درجه یک کشور است. متخصص ترین و باتجربه ترین مدیران در سازمان بورس و بازار سرمایه حضور دارند. رییس سازمان بورس در شرایط خاصی سکانداری بازار سرمایه را در اختیار گرفته و علی رغم اینکه هر روز با یک مسیله جدید روبرو است شرایط مدیریت و اقدامات درستی انجام شده است.»
برای یک اشتباه یک دلیل بیاوریم، می شود ۱۰۰۱ اشتباه
نماد برتر- سرپرست اسبق و عضو هیئت علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه انتظارات زودهنگام از سندتحول را شاهد بودیم گفت: همه ما که در ستاد هستیم مقصر هستیم چه وزیری که ناکارآمد، خودمحور و خودشیفته بوده و درست عمل نکرده و چه ما که بله قربان گو بودیم و معترض نشدیم.
فراخوانی برای جذب طرح‌ها در شتاب‌دهنده تخصصی نانوپل
نماد برتر- یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی فراخوانی برای جذب دانشجویان، پژوهشگران و فناوران در نخستین شتابدهنده تخصصی صنعت پلیمر، رنگ، رزین و کامپوزیت (نانوپل) با محوریت فناوری نانو منتشر کرد.
خنثی شدن اثرات رکودی کرونا و بازگشت شرکت‌ها به چرخه تولید و فروش
نماد برتر- با توجه به کاهش میزان رکود ناشی از انتشار ویروس کرونا بر عملکرد شرکت‌ها و بازگشت بسیاری از صنایع به چرخه تولید و فروش، انتظار می‌رود تا پایان سال انتظار سودآوری بسیاری شرکت‌های بورسی برآورده شده و روند سهام آن‌ها در بازار مطلوب‌تر شود.
لزوم رعایت پروتکل‌های امنیتی برای جلوگیری از نشت اطلاعات دانش‌آموزان
نماد برتر- به گفته مدیر پروژه هوشمندسازی مدارس سازمان فناوری اطلاعات، با توجه به حضور بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز در طرح هوشمندسازی مدارس، ‌ پروتکل امنیتی باید به‌گونه‌ای رعایت شود که شاهد نفوذ و یا نشت اطلاعات دانش‌آموزان یا مدارس نباشیم.
بازار سرمایه؛بازاری تمام وقت است/غیرحرفه ای ها مستقیم خرید نکنند
نماد برتر- مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری ارزش‌پرداز آریان، تصمیمات اخیر سازمان بورس و اقدام سهام داران حقوقی بازار سرمایه را در صیانت از بازار موثر ارزیابی کرد و گفت: بازار روند عادی خود را در پیش گرفت.
تکثیر زالوی طبی با طرح بیوتکنیک بومی محققان کشور/دسترسی به خون تازه دامی چالش توسعه این صنعت
نماد برتر- با توجه به کاربردهای پزشکی زالوهای طبی در جراحی قلب و پیوند اعضا، گرفتگی رگ‌های قلب و عروق مغزی، تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع انواع عفونت‌ها محققان یکی از شرکت‌های فناور با تدوین طرح تحقیقات بیوتکنیک بومی نسبت به پرورش و تکثیر این جانور اقدام کردند، در حالی که به گفته آنها دسترسی به خون تازه دامی از مهمترین چالش‌های این صنعت به شمار می‌رود.