21:18 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

برچسب

گزیده رویدادهای بازارهای جهانی سرمایه در نیمه دوم ماه سپتامبر
نماد برتر- اخبار مهم بازارهای جهانی سرمایه توسط روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهــران ترجــــمه و تنظــیم می‌شود که به آخرین رویدادها و اخبار بورس‌ها و نهادهای مالی بین المللی می پردازد.
گرانی زمین و زباله؛ گردشگری با روستاها چه کرده؟
نماد برتر- سه سال است که ۵۰۰ روستا برچسب گردشگری خورده‌اند، بی‌آن‌که در وضعیت آن‌ها تغییری داده شود. حالا مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری می‌گوید: بیشتر آن‌ها از حالت روستا خارج شده‌اند و باید بازنگری شوند.
از سرگیری پروازهای ترکیه به ایران+ پروتکل‌های بهداشتی
نماد برتر- عضو هیئت مدیره و معاون بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: پروازهای هواپیمایی ترکیه به تهران پس از وقفه شش ماهه به دلیل شیوع ویروس کرونا، از سر گرفته می شود.
مهمترین نکات طرح تحول مجلس برای تنظیم بازار خودرو با محوریت بورس کالا
نماد برتر- طرح تحول صنعت و بازار خودرو درباره تغییر روش قیمت‌گذاری و عرضه محصولات در بورس کالا، واردات، ورود رسمی صنایع نظامی و اسقاط فرسوده‌ها توسط نمایندگان محلس ارائه شد.
شناسایی آفت کشهای کم خطر/رشد آفت کشهای ثبت شده در سال ۹۸
نماد برتر- عضو هیات علمی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور از تهیه لیست آفت کش های کم خطر توسط این موسسه خبر داد و گفت: به زودی این لیست در اختیار سازمان حفظ نباتات قرار خواهد گرفت و در سال جاری شرکت های ثبت کننده آفت کش‌ها می توانند از بین موارد معرفی شده نسبت به ثبت آفت کش های جدید اقدام کنند.
ساخت دستگاهی برای شمارش لارو میگو با خطای ۵ درصد
نماد برتر- به منظور رفع چالش شمارش لارو میگوها به صورت اتوماتیکی و با دقت بالا گروهی از محققان یکی از واحدهای فناور مرکز رشد دانشگاه هرمزگان دستگاهی را برای شمارش لارو میگوها بر اساس تقاضای بخش صنعت عرضه کردند که با استفاده از برچسب زنی با خطای ۵ درصد لارو میگوها را شمارش می‌کند.
اعلام آمادگی ۲۵۰ شرکت تولیدی برای ورود به بورس/ اولویت‌های صنعت با ارزش افزوده بالا مشخص شده‌اند
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صمت، گفت: هدف استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای جهش تولید است و اکنون ۲۵۰ شرکت برای ورود به بورس اعلام آمادگی کرده اند.
اعلام آمادگی ۲۵۰ شرکت صنعتی برای ورود به بورس
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: در پی فراخوان‌های وزارت صمت برای حضور شرکت‌ها در بورس، تاکنون ۲۵۰ شرکت برای ورود به بورس اعلام آمادگی کرده‌اند و تاکنون سهم بخش صنعت از اوراق منتشر شده به ۳۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
بازار سازهای محرم، امسال چگونه بود؟
نماد برتر- همسایه مجلس نشین ها هستند. بهارستان است و شلوغی خیابان‌هایش و مغازه‌هایی که ساز می‌فروشند اما کسب و کار امسالشان مثل هر سال نیست.
کرونا تقاضای بسته‌بندی را افزایش داد
نماد برتر- رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ از کاهش صادرات در این صنعت در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ خبر داد و گفت که ویروس کرونا در مقطع کوتاهی که مرزها بسته شده بود بر صادرات این صنعت تاثیر منفی گذاشت، اما به دلیل افزایش تولید اقلام بهداشتی، ضدعفونی و حتی برخی انواع مواد غذایی، تقاضای بسته‌بندی چاپ در زمان کرونا افزایش داشته است.
طرح جایگزینی پنجره‌های دوجداره در شورای اقتصاد بررسی می‎شود
نماد برتر- مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش ساختمان شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به اوج‌گیری مصرف گاز در ماه‌های سرد سال، اظهار امیدواری کرد طرح جایگزینی پنجره‌های دوجداره به تصویب شورای اقتصاد برسد تا با اجرای آن، گامی در راستای کاهش مصرف گاز کشور و تأمین امنیت عرضه گاز طبیعی برداشته شود.
جایگزینی کولر گازی فرسوده به کجا رسید؟
نماد برتر- در حال حاضر پنج میلیون دستگاه کولر گازی فرسوده در ایران وجود دارد که این تجهیزات دو برابر کولرهای پربازده برق مصرف می‌کنند. طبق گفته سخنگوی صنعت برق مطابق مجوز شورای اقتصاد، در فاز نخست یک میلیون کولر گازی پربازده از سازندگان داخلی تامین و برای جایگزینی با کولرهای پرمصرف در اختیار مناطق گرمسیر جنوب کشور قرار می گیرد.
نیاز ۲ میلیاردی سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای استارتاپ‌ها/خبرهای خوش در توسعه سلامت دیجیتال
نماد برتر- معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه برگزاری دوشنبه‌های استارتاپی منجر به سرمایه گذاری‌های خوبی در حوزه‌های مختلف فناوری شده است، گفت: به زودی اخبار خوبی را در زمینه سرمایه گذاری حوزه سلامت دیجیتال اعلام خواهیم کرد.
تفاوت کوپن با کالابرگ الکترونیکی چیست؟
نماد برتر- کوپن برای بیشتر مردم یادآور صف ‌های طولانی برای رسیدن به شکر و روغن و سایر کالاهای اساسی است، اما به نظر می‌رسد با استفاده از زیرساخت‌های الکترونیکی کشور، در صورت اجرای این طرح، بتوان معایب آن در گذشته را تا حدودی برطرف کرد.
قیمت رب گوجه‌فرنگی عمده‌فروشی پایین آمد
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان این‌که کمبودی در بازار مواد غذایی وجود ندارد، اظهار کرد: قیمت رب گوجه فرنگی در سطح عمده‌فروشی کاهش یافت، اما برچسب قیمت برای مصرف‌کننده نهایی تغییری نکرده است.