18:23 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

برنامه ششم توسعه

برنامه مادر شرکتهای پتروشیمی برای توسعه هوشمند و افزایش ظرفیت پروپیلن
نماد برتر- معاون وزیر نفت با اشاره به برنامه توسعه هوشمند صنعت پتروشیمی از تدوین ۳۰ طرح راهبردی در قالب گام چهارم توسعه و افزایش ظرفیت ۴.۵ میلیون تنی تولید پروپیلن تا سال ۱۴۰۴ خبر داد.
رفع ابهام کارگزاران بانکی از مورد دو صندوق و تامین سرمایه/ موافقت با ۲۲سبدگردان
نماد برتر- معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس درباره ابهام کارگزاران بانکی در مورد نحوه تملک سهام دو نوع صندوق و تاسیس شرکت های تامین سرمایه، توضیح و از موافقت اصولی با ۲۲ شرکت سبدگردان خبر داد.
مجلس کلیات اصلاح ساختار بودجه سال آینده را تصویب کرد / تکالیف دولت
نماد برتر- کلیات اصلاح ساختار بودجه سال آینده دولت با ۲۰۶ رای موافق تصویب و دولت موظف به انجام تکالیفی شد تا رضایت نمایندگان حاصل شود .
کلیات لایحه بودجه سال آینده یا رد شود یا اصلاح + چند دلیل اصلی
نماد برتر- مرکز پژوهش‌های مجلس با بررسی برخی مفاد کلیات لایحه بودجه پیشنهاد رد کلیات یا اصلاح این سند مهم اقتصادی را داد.
دستیابی به ۷۰ درصد ظرفیت پیش‌بینی شده طرح جامع فولاد
نماد برتر- بررسی ظرفیت ۸۴ واحد فولادسازی کشور گویای دستیابی به بیش از ۷۰ درصد ظرفیت پیش‌بینی شده برای افق ۱۴۰۴ است و انتظار می‌رود با طرح‌هایی که امسال و سال آینده به بهره‌برداری می رسد، این هدف زودتر از زمان برنامه‌ریزی شده، محقق شود.
برنامه جدید مجلس برای جلوگیری از ادامه گرانی ها با طرح ۲ فوریتی + متن
نماد برتر- عضو هیأت رئیسه مجلس از برنامه جدید برای جلوگیری از ادامه گرانی ها با طرح ۲ فوریتی و الزام دولت به تثبیت قیمت‌ها و کنترل تورم خبر داد .
ایرادات ۶ گانه طرح مجلس برای بازار فولاد و ارائه پیشنهادات
نماد برتر- انجمن تولیدکنندگان فولاد در نامه‌ای به رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن اشاره به ایرادات ۶ گانه طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد برای اصلاح هر یک از آنها پیشنهاداتی ارائه کرد.
وضعیت ارتباطی دانش‌آموزان چگونه است؟
نماد برتر- با وجود عدم دسترسی تمامی دانش‌آموزان کشور به ارتباطی پایدار و باکیفیت و جا نماندن از تحصیل، امروز ۹۵ درصد مدارس و حدود ۹۰ درصد دانش‌آموزان کشور به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.
راهکارهای کلان و چند پیشنهاد برای شفافیت در پترو پالایشی ها و بودجه شرکت ها
نماد برتر- رئیس کل دیوان محاسبات با اعلام فهرست طولانی ایرادات نظام بودجه ریزی ، راهکارهای کلان و چند پیشنهاد برای شفافیت در پترو پالایشی ها و بودجه شرکت های دولتی مطرح کرد.
 طرح جهش تولید و تامین مسکن ثبات را ه بازار برمی‌گرداند
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که طرح جهش تولید و تامین مسکن می‌تواند در کوتاه مدت و بلند مدت تاثیرات مثبتی را در خروج دلالان از بازار و تعادل بین عرضه و تقاضا داشته باشند.
۶ ایراد به طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با محوریت بورس کالا
نماد برتر- رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد، ۶ ایراد طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با محوریت بورس کالا را اعلام و خواهان اعمال تغییراتی در این طرح شد .
عرضه مواداولیه معدنی در بورس کالا زنجیره فولاد را بر هم می‌ریزد
نماد برتر- رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نامه‌ای خطاب به رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به تفضیل شش ایراد مهم طرح مجلس برای بازار فولاد را تشریح کرده و برای اصلاح هر یک از آن ها پیشنهاداتی ارائه کرد.
بررسی وضعیت محصولات تراریخته در کمیسیون اصل نود
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از بررسی وضعیت محصولات تراریخته در این کمیسیون و طرح دغدغه‌های نمایندگان در این زمینه خبر داد.
باید قوانین متناقض را از سر راه حکمرانی فضای مجازی برداریم
نماد برتر- به گفته کارشناسان، ضرورت تحقق دولت الکترونیکی، تدوین قوانین در حوزه فضای مجازی، اصل شفافیت و آزادسازی داده‌هاست و باید قوانین متناقض را از سر راه حکمرانی فضای مجازی برداریم.
انتقاد نماینده خلخال از نظارت ضعیف بر چرخه تولید و توزیع فولاد
نماد برتر- نماینده مردم خلخال در مجلس تاکید کرد که تولید فولاد حدود دو برابر مصرف داخلی بوده اما قیمت آن بالاتر از قیمت های عرف بین المللی است و این بیانگر عدم نظارت بر بازار و سوداگری ها توسط دلالان است.