00:55 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

برق و آب

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق آغاز به کار کرد
پایگاه خبری راد: هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران صبح امروز (جمعه) با حضور ۵۱۲ شرکت داخلی و خارجی توسط وزیر نیرو افتتاح شد.
برنامه‌های وزارت نیرو برای تامین برق سال آینده
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: از حدود سه ماه پیش برای تامین برق سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم. ۲۵ نیروگاه حرارتی به ظرفیت ٥٢٠٠ مگاوات در دست تکمیل،۶۵۰ مگاوات نیروگاه تحدیدپذیر و ۲۰۰ نیروگاه آبی در دست ساخت است و ٣٠٠٠ مگاوات برنامه مدیریت مصرف را در نظر گرفته‌ایم.
۲۶ نیروگاه به ظرفیت برق کشور اضافه می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو عنوان کرد: ۸۰۰۰ مگاوات کمبود برای تابستان ۹۸ پیش‌بینی می‌شود که ۵۰۰۰ مگاوات با سرمایه‌گذاری و ساخت ۲۶ نیروگاه جدید تامین می‌شود.
۲۶ نیروگاه به ظرفیت برق کشور اضافه می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو عنوان کرد: ۸۰۰۰ مگاوات کمبود برای تابستان ۹۸ پیش‌بینی می‌شود که ۵۰۰۰ مگاوات با سرمایه‌گذاری و ساخت ۲۶ نیروگاه جدید تامین می‌شود.
نشست بررسی مشکلات حوزه تامین برق و آب و شیرین‌سازی آب دریا
پایگاه خبری راد: نشست بررسی مشکلات حوزه تامین برق و آب و شیرین‌سازی آب دریا و خشکسالی‌ها با حضور رییس مرکز پژوهش‌های مجلس و وزیر نیرو و معاونین دو طرف برگزار شد.
۲۴۰۰ پروژه آب و برق در کشور در دست اجراست
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه در بخش‌های آب، برق و آب و فاضلاب در مناطق مختلف کشور در دست اجراست که این پروژه‌ها به طور میانگین ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
تنبیه پر مصرف‌ها، تشویق خوش مصرف‌ها
پایگاه خبری راد: یکی از اولویت‌های جدید وزارت نیرو تربیت مصرفی مشترکان است؛ اولویتی که به تازگی سیاست‌های اجرایی آن نیز درحال مشخص شدن است، به طوریکه تشویق مشترکان کم‌مصرف در صدر برنامه‌های این وزارتخانه قرار گرفته تا شاید از این طریق مشترکان انگیزه بیشتری برای کاهش مصرف پیدا کنند.
اعتبار کافی برای کاهش و کنترل فرسایش خاک در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
پایگاه خبری راد: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: اقدامات لازم به منظور کاهش و کنترل فرسایش خاک در استان به صورت بسیار ناچیز انجام می‌شود و دلیل آن عدم وجود اعتبار کافی است.
جزییات طرح اجاره منازل خالی
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: در ظرف یک ماه اگر منازل خالی شناسایی شده اجاره داده نشود دادستان به عنوان مدعی العموم شخصا ورود پیدا می کند و منازل را اجاره می دهد.
شرکت ملی گاز تخلف کرده است/مبالغ دریافتی از مشترکان برگردانده شود
پایگاه خبری راد: یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت که شرکت ملی گاز در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۵ میلیارد تومان از مشترکان بابت بیمه خسارت گاز دریافت کرده است. اقدامی که بدون مصوبه قانونی مجلس بوده و طبق گزارش دیوان محاسبات تخلف محسوب می‌شود، لذا باید این مبالغ به مردم بازگردانده شود.
اجرای ۳۰۰ پروژه‌ی بخش نیرو در آذربایجان‌شرقی
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو با اشاره به طرح‌ها و فعالیت‌های وزارت نیرو در آذربایجان‌شرقی گفت: قریب به ۳۰۰ پروژه در بخش‌های مختلف «آب، فاضلاب و انرژی» با 8000 میلیارد تومان در آذربایجان‌شرقی در دست اجراست.
موافقت سعودی‌ها با فروش ارزان‌تر برق به عراق
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی با احداث یک نیروگاه خورشیدی و صادرات برق به عراق با قیمتی ارزان‌تر از قیمت ایران، موافقت کرد.
سردی چرخ تولید با خاموشی‌های تابستانه
پایگاه خبری راد: تولیدکننده ایرانی که انواع و اقسام ریسک‌ها و هزینه‌ها را به جان خریده است تا خدمتی ملموس برای جامعه خود خلق کند حالا علاوه بر مشکلات زیاد خود این بار باید قطعی برق را هم تجربه کند تا مشکلاتشان تکمیل شود
 قطع برق عراق از سوی تهران واقعیت ندارد
پایگاه خبری راد: سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با بیان اینکه اعتراضات اخیر عراق ربطی به قطعی برق ندارد گفت: قطع برق عراق از سوی ایران واقعیت ندارد.
ادعای خسارت صنایع از دولت به دلیل قطعی برق
پایگاه خبری راد: معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه به زودی بخش خصوصی فعال در بخش تولید از دولت به دلیل قطعی برق ادعای خسارت خواهد کرد، گفت: باید ضرر و زیان ناشی از قطعی برق واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت شود.