15:49 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

برق رسانی

ادارات دولتی جریمه می‌شوند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران در ۲۸ شهریور سال ۱۳۹۵ تمامی وزارتخانه‌ها، موسسات، شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی و غیر دولتی که لیست آن‌ها از سوی وزارت نیرو تهیه شده، موظف شدند حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی ساختمان‌های خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین کنند که متاسفانه تاکنون این اتفاق محقق نشده است.
نگاهی بر اقدامات برقی وزارت نیرو+جدول
پایگاه خبری راد: صنعت برق جزو یکی از صنایع خودکفا در کشور به حساب می‌آید اما طی سال‌های اخیر چالش‌های متعددی را پشت سر گذاشته است. نگاه به آمار و ارقام این صنعت روشن می‌سازد که گام‌های دولت در این حوزه چندان بی راهه نبوده و توانسته‌ایم موفقیت‌های نسبی را بدست آوریم.
۵۳ روستا و ۳۲۶۰ خانوار عشایری از تاریکی درآمدند
پایگاه خبری راد: با هدف‌گذاری‌های انجام شده در دولت یازدهم در بخش برق روستایی و ادامه این مسیر در دولت دوازدهم، هم‌اکنون بسیاری از روستاها در اقصی نقاط کشور از نعمت برق برخوردار شده‌اند.
احداث نیروگاه‌های حقیقی و مجازی برای سال ۹۸
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: فعالیت‌های عمرانی و توسعه ای کشور نیازمند برق پایدار و مطمئن است و در این مسیر باید علاوه بر ساخت نیروگاه‌های حقیقی، با مدیریت مصرف بتوانیم ظرفیت جدید برق را به شکل نیروگاه مجازی ایجاد کنیم.
خاموشی‌ها ۱۰ روز دیگر به پایان می‌رسد
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق کشور گفت: علی رغم اینکه درجه حرارت کاهش زیادی پیدا نکرد، اما میزان خاموشی‌ها نسبت به دو هفته گذشته ۴۷ درصد و نسبت به هفته اخیر ۳۰ درصد کاهش یافته است و پیش بینی می‌شود که نهایتا تا ۲۰ مرداد ماه خاموشی‌ها به صفر برسد. البته این مسئله متاثر از برخی عوامل همچون درجه حرارت است.
استارت اصلاح تعرفه برق پرمصرف‌ها از مهرماه
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از قطع کامل صادرات برق ایران به عراق خبر داد و گفت: میزان بدهی عراق به ایران یک میلیارد دلار است و در حال مذاکره برای دریافت این مبلغ هستیم.
استارت اصلاح تعرفه برق پرمصرف‌ها از مهرماه
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از قطع کامل صادرات برق ایران به عراق خبر داد و گفت: میزان بدهی عراق به ایران یک میلیارد دلار است و در حال مذاکره برای دریافت این مبلغ هستیم.
پیشروی ویلاها در جنگل‌های مازندران
پایگاه خبری راد: دکترای آب و سازه های هیدرولیکی، فقدان نقشه کاداستر و عدم رعایت نقشه اراضی را دو معضل بزرگ در مازندران دانست و خاطرنشان کرد: هیچ نقشه واضح و امروزی برای حدود و ثغور اراضی ملی، جنگل‌ها و مراتع وجود نداشته و مرزبندی بین این اراضی و بافت مسکونی مشخص نیست.
۹۹ درصد نیروگاه‌های حرارتی آماده برق رسانی در زمان پیک
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر ۹۹ درصد نیروگاه‌های حرارتی آماده برق‌رسانی در زمان اوج مصرف هستند.
افزایش ظرفیت نیروگاه‌های کشور
پایگاه خبری راد: مشاور وزیر نیرو گفت: ظرفیت نیروگاه های کشور از سال ۹۲ تاکنون از ۶۹ هزار مگاوات به ۷۹ هزار مگاوات رسیده که این رقم تا قبل از زمان اوج مصرف یعنی تابستان سال آینده، به ۸۰ هزار مگاوات می رسد.
۴۰۰ روستا در انتظار برق‌رسانی
پایگاه خبری راد: در سه سال گذشته پروژه برق رسانی روستایی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار تکمیل شد و به بیش از ۲۱۵۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۲ هزار خانوار برق‌رسانی شد که حدود ۱۲۸ میلیارد تومان هزینه داشت که در مجموع در حال حاضر ۵۷ هزار روستای برق دار در سطح کشور وجود دارد که طبق وعده مسوولان قرار شده امسال ۴۰۰ روستای دیگر برق رسانی شوند.
ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی در افغانستان
پایگاه خبری راد: افغانستان نخستین نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۰ مگاوات را به منظور تامین تقاضای رو به رشد برای انرژی احداث خواهد کرد.
شرکت برق برای "پردیس" و "پرند" دست جنباند
پایگاه خبری راد: پس از آنکه مدیران عامل شرکت‌های عمران پردیس و پرند از نبود خدمات و انشعابات مسکن مهر گلایه کردند، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران از کمک ۳۰ میلیارد تومانی اسناد خزانه اسلامی برای برق رسانی به ۹۰ هزار واحد مسکن مهر خبر داد.
راهی برای جلوگیری از تکرار مشکل برق خوزستان
پایگاه خبری راد: طبق براورد های صورت گرفته با تعویض ۹۵ هزار زنجیر مقره و عایق‌کاری ۹۳ پست برق خوزستان تا پایان سال ۹۷، بخش عمده مشکلات شبکه برق ناشی از پدیده گرد و غبار حل می‌شود که قرار شده طبق وعده وزارت نیرو تا تاریخ مقرر این کار اجرایی شود.
نیروگاه‌ها را از وزارت نیرو گرفتند و به وزارت دفاع دادند!
پایگاه خبری راد: وزارت نیرو از آن‌جهت که وظیفه تامین لحظه‌ای آب و برق برای خانه‌ها، واحدهای تجاری و صنعتی کشور را دارد از حساس‌ترین وزارتخانه‌های دولت محسوب می‌شود.
صفحه قبل | صفحه بعد