12:55 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بخش صنعت و معدن

پرداخت تسهیلات بانکی به صنعت و معدن حدود ۲ برابر شد
نماد برتر- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک‌ها به بخش صنعت و معدن در پنج ماهه اول امسال ۹۳.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
رشد تولیدات ۲۲ محصول اصلی صنعتی و معدنی در ۵ ماهه سال ۹۹
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صمت از رشد تولیدات ۲۲ محصول اصلی صنعتی و معدنی در ۵ ماهه سال ۹۹ خبر داد.
زنجیره تامین فولاد با چه چالش‌هایی روبه رو هستند
نماد برتر- درحالی که زنجیره تامین فولاد با چالش های عمده ای روبه روست که به نظر برای سه نماد فولادی حاضر در بازار سهام میتواند سناریوی جدیدی طراحی کرد.
افزایش ۴۵ درصدی سهم صنعت و معدن از تسهیلات بانکی
نماد برتر- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در دو ماه نخست امسال بخش صنعت و معدن بیشترین سهم از کل تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری را به خود اختصاص داده و سهم این بخش نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۴۵ درصد افزایش داشته است.
انتشار ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت از طریق بخش صنعت و معدن
نماد برتر- مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و تامین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق از طریق بخش صنعت و معدن منتشر شده است.
سهم ۳۱ درصدی صنعت و معدن از تسهیلات بانکی
نماد برتر- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در ۱۱ ماهه سال گذشته ۲۵۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن پرداخت شده که این مبلغ معادل ۳۱.۲ درصد از تسهیلات بانکی پرداخت شده به بخش‌های مختلف اقتصادی بوده است.
رشد ۳۰ درصدی تسهیلات بانکی به اقتصاد
نماد برتر- هنوز آمار تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی در سال گذشته از سوی بانک مرکزی اعلام نشده، اما آمار ۹ ماهه حاکی از رشد ۳۰ درصدی تسهیلات پرداختی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن دارد، که می‌توان رشد تسهیلات در کل سال را نیز رقمی در همین حدود برآورد کرد.
انحصار بانک‌ها جوابگوی تولید نیست/ سهم لیزینگ باید افزایش یابد
نماد برتر- باوجود اینکه میزان وام‌دهی بانک‌ها به تولید افزایش یافته، هنوز بخش عمده­‌ای از نیاز اصلی بنگاه­‌های تولیدی در زمینه تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش بی‌جواب مانده است و به گفته دبیر انجمن ملی لیزینگ، نصف منابع مالی بخش تولید توسط بانک‌ها تامین شده اما انحصار بانک‌ها در وام‌دهی نمی‌تواند همه نیازهای تولید را تأمین کند که در این میان باید از سهم تامین مالی غیربانکی از جمله لیزینگ را افزایش داد در حالیکه اکنون تسهیلات پرداختی این بخش نسبت به شبکه بانکی حدود یک درصد بوده که ده‌ها برابر از کشورهای پیشرو کمتر است.
امسال ۶.۶۸۰ میلیارد یورو ارز صادراتی وارد نیما شد
پایگاه خبری راد: جدیدترین آماری که اتاق بازرگانی تهران ارائه کرده نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تا ۲۰ مردادماه، شش میلیارد و ۶۸۰ میلیون یورو وارد سامانه نیما شده است.
۴۱ میلیارد دلار تسهیلات به ۹ طرح
پایگاه خبری راد: از حدود ۳۵۶ فقره طرح اعلام وصول شده در صندوق توسعه ملی با مبلغی حدود ۴۱ میلیارد دلار برای دریافت تسهیلات، برای ۲۸۵ فقره با مجموع ۱۸ میلیارد دلار تسهیلات پرداخت شده است.
نرخ سود وام ریالی از ذخایر ارزی
پایگاه خبری راد: در حالی نرخ سود تسهیلات ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی برای صادرکنندگان کالاهای صنعتی و کشاورزی ۱۱ درصد تعیین شده که این نرخ نسبت به گذشته تغییری نکرده است.
فراخوان ملی برای تولید "کک سوزنی" با تکیه بر دانش شرکت‌های دانش‌بنیان
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: چالش اصلی صنعت فولاد، با تکیه بر توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان حل می‌شود.
۱۴ میلیارد دلار صادرات در بخش صنعت/ صادرات معدن بیش از ۹۷۰ میلیون دلار شد
پایگاه خبری راد: در ۹ ماهه ۱۳۹۷ ارزش صادرات بخش صنعت ۱۴ میلیارد دلار و صادرات بخش معدن ۹۷۰.۲ میلیون دلار شده است.
باز هم صنعتی‌ها بیشترین وام را گرفتند
پایگاه خبری راد: بانک‌ها در سال جاری ۳۱۶ هزار میلیارد تومان معادل ۵۸ درصد از کل تسهیلات را برای تأمین سرمایه در گردش پرداخت کرده‌اند که بیش از ۳۸ درصد آن به بخش صنعت و معدن تعلق گرفته است و پس از آن خدمات، بازرگانی و کشاورزی قرار دارند.
اشتغال ۲.۵ میلیون نفر در بخش صنعت
پایگاه خبری راد: به گفته معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲.۵ میلیون نفر در بخش صنعت کشور مشغول به کار هستند.