03:56 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بخش تعاون

صادرات بیش از ۶ میلیارد دلاری استان مرکزی در هفت سال اخیر
نماد برتر- استاندار مرکزی گفت: از سال ۹۲ تاکنون میزان صادرات غیر نفتی استان بیش از ۶ میلیارد دلار بوده که طی ۴۰ سال اخیر بی سابقه است و تحقق این مهم مرهون و ماحصل تعامل بخش دولتی و خصوصی است .
کدام بخش کمترین هزینه ایجاد شغل را دارد؟
نماد برتر- یک فعال تعاونی با تاکید بر افزایش سهم تعاون در اقتصاد ملی، اجرای کامل سیاستهای اصل ۴۴ و اعمال مشوق‌های پیش‌بینی شده برای بخش تعاون را خواستار شد.
فعالیت بیش از ۱۰ هزار تعاونی زنان در کشور
نماد برتر- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت بیش از ۱۰ هزار تعاونی زنان با اشتغالزایی ۱۲۰ هزار نفر خبر داد و راه اندازی مراکز نوآوری بخش تعاون را موجب افزایش بهره وری تعاونی ها دانست.
ارائه مشوق های صادراتی به تعاونی ها
نماد برتر- رئیس کمیسیون بهبود فضای کسب و کار اتاق تعاون ایران بر لزوم ارائه مشوق های صادراتی به تعاونی ها تاکید کرد و گفت: با توجه به توانمندی ها و ظرفیتهای بالای تعاونی ها باید از ظرفیت بخش تعاون در بسیاری از عرصه های اجتماعی و اقتصادی بهره برداری کرد.
بستر اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم شد
نماد برتر- با اختصاص ۴۰ درصد از کمک ۶۷۰ میلیارد ریالی دولت برای اجرای ﻃﺮح ﮐﺎرورزی داﻧﺶآﻣﻮﺧﺘﮕﺎن، بستر اراﺋﻪ آﻣﻮزشﻫﺎی ﺷﻐﻠﯽ ﺑﻪ ۷۰ ﻫﺰار ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼیل داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ فراهم شد.
قانون مالیات بر خانه‌های خالی برای کنترل قیمت مسکن کارآمد نیست
نماد برتر- یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: با اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، تنها شاید بتوان شاهد افزایش میزان عرضه در بازار اجاره‌ بود.
کاهش دغدغه مسکن کارگران با ساخت مجتمع‌های مسکونی
نماد برتر- یک کارشناس حوزه کار بر ضرورت استفاده از ظرفیت انجمن های صنفی کارگری برای شناسایی کارگران فاقد مسکن تاکید کرد و گفت: ساخت مجتمع های مسکونی در داخل کارخانه ها می تواند ضمن تامین رفاه و آسایش در رفع دغدغه مسکن کارگران موثر باشد.
آرزوی ۲۸ ساله جامعه کارگری برآورده شد...
نماد برتر- راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار، تعیین سقف زمانی انعقاد قراردادهای موقت کار،‌تصویب سند ملی کار شایسته و امضای تفاهم نامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران از مهمترین اقدامات وزارت کار در سال گذشته بود.
سامانه هوشمند بخش تعاون چه مزایایی دارد؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت کار راه اندازی سامانه جامع هوشمند تعاونی‌ها را موجب شفافیت عملکرد مدیران تعاونی دانست و ابراز امیدواری کرد از طریق این سامانه ضعف آمارگیری در بخش تعاون برطرف شود.
منتظر تخصیص بودجه بخش تعاون هستیم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۱۱ برابری بودجه بخش تعاون خبر داد و گفت: با دستور وزیر کار منابع صندوق‌های زیرمجموعه وزارت کار از جمله شستا و صندوق بیمه روستاییان جهت افزایش خدمات دهی در بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران سپرده‌گذاری می‌شود.
بیش از ۴۱ هزار دانشجو مشاوره شغلی گرفتند
پایگاه خبری راد: مهم‌ترین عناوین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به تمدید ثبت‌نام در جشنواره کارآفرینان برتر، ایجاد سامانه مدیریت هوشمند توزیع کالاهای اساسی، آغاز هفته ملی مهارت و افتتاح ۱۳ مرکز سنجش مهارت در هفت استان اختصاص داشت.
چرا سهم تعاونی‌ها در اقتصاد آب رفت؟
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان بر این باورند آنچه که بخش تعاون امروز از آن رنج می‌برد، رنج ذهنیت است و ذهنیت‌ها نسبت به بخش تعاون باید عوض شود تا شیوه‌ای مدرن از اقتصاد مردمی را در ایران شاهد باشیم.
۱۰ درصد مردم دنیا از تعاونی‌ها پول در می‌آورند؛ در ایران چطور؟
پایگاه خبری راد: گزارشهای جهانی حاکی از آن است که ۱۰ درصد شاغلان در سراسر جهان در تعاونی‌ها مشغول به کارند و منبع اصلی درآمدشان از کسب و کارهای تعاونی است.
جامعه فارغ التحصیلان بهترین مدل کسب و کارهای دانش بنیان
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتاق تعاون ایران معتقد است: جامعه فارغ التحصیلان دانشگاهی بهترین گزینه برای راه‌اندازی کسب و کارهای دانش‌بنیان است.
انتقاد از عدم واگذاری‌ها به بخش تعاون
پایگاه خبری راد: برگزاری یکصد و هشتمین اجلاس سازمان جهانی کار،حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان و انتقاد از عدم واگذاری‌ها به بخش تعاون از مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون بود.