11:53 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بحران کم آبی

آب شرب از فضای سبز جدا می شود؟
پایگاه خبری راد: باوجود مصوبه‌های شورای عالی آب مبنی برای جلوگیری از استفاده شهرداری از آب شرب در آبیاری شهری از دو سال پیش، همچنان این مساله در سطح شهر دیده می‌شود اما مسوولان وزارت نیرو وعده دادند که این موضوع را امسال به طور جد پیگیری کنند.
۱۷ میلیون نفر در کشور در "تنش آبی" هستند
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: حدود ۳۰۰ شهر کشور با جمعیت حدود ۱۷ میلیون نفر در تنش آبی هستند.
بررسی کنترل افزایش قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی و چارتر
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بررسی دلایل افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی و چارتر به ویژه در ایام پرتقاضا خبر داد و افزود: برای جلوگیری از گرانی بلیت هواپیما به ویژه در ایام پرتقاضا باید نظارت‌های سازمان هواپیمایی کشوری تشدید شود.
کشت برخی از محصولات کشاورزی ممنوع می شود
پایگاه خبری راد: با تشدید بحران آب در کشور احتمال ممنوعیت کشت برخی از محصولات کشاورزی قوت یافته تا جایی که بر اساس گفته های وزیر نیرو با توجه به کاهش بارندگی ها و اولویت تامین آب شرب، قطعا محدودیت برای بخش‌های مختلف کشاورزی ایجاد می شود، اما این مسئله به معنای نادیده گرفتن حقوق کشاورزان نیست.
فناوری‌های نو، نوشداروی تشنگی ایران
پایگاه خبری راد: در تاریخ سرزمین ایران، آب همواره مقوله‌ای استراتژیک بوده و در شکل‌گیری جریان‌های اجتماعی ایفای نقش کرده است. موقعیت جغرافیایی ایران، اقلیم عمدتاً گرم و خشک آن و نیز سهم ناچیز از منابع آب شیرین جهان، همه و همه سبب شده که در دهه‌های اخیر بحران کم‌آبی به دغدغه‌ای ملی مبدل شود.
صفحه قبل | صفحه بعد