19:51 | پنجشنبه 14 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بحران ارزی

سقوط آزاد لیر ترکیه
پایگاه خبری راد: به دنبال انتشار خبری از احتمال برگزاری مجدد انتخابات محلی استانبول، لیر به کانال جدیدی در برابر دلار عقب نشست.
ادعای اردوغان در خصوص حمله اقتصادی به ترکیه
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور ترکیه گفت کشورش از طریق جنگ ارزی مورد تهاجم اقتصادی قرار گرفته است.
نسخه علاج ژاپنی و آلمانی برای تورم بالا
پایگاه خبری راد: مروری بر تجربه تاریخی کشورها نشان می‌دهد نه تنها امکان غلبه بر نرخ‌های بالای تورمی بلکه امکان تبدیل شدن به یک کشور پیشرفته نیز وجود دارد.
چین به‌دنبال افزایش نفوذ ارزی خود در جنوب شرق آسیا
پایگاه خبری راد: یک نشریه ژاپنی از احتمال افزوده شدن یوان چین و ین ژاپن به شبکه امن سواپ ارزی کشورهای عضو اتحادیه آ.سه.آن خبر داد.
دلیل بی‌اعتنایی فردوسی به ترامپ چیست
پایگاه خبری راد: از پس سومین روز اعلام خبر لغو معافیت نفتی ایران اوضاع در خیابان فردوسی، قلب ارزی ایران عادی است.
رشد اقتصادی ترکیه منفی می‌شود
پایگاه خبری راد: گروهی از کارشناسان اقتصادی نسبت به ورود اقتصاد ترکیه به رکود در سال ۲۰۱۹ هشدار دادند.
انتقاد صریح آذری‌جهرمی از صداوسیما
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات این روزها منتقد شماره یک برخی فعالیت‌های صداوسیماست. او در تازه‌ترین گفت‌وگویش آشکارا برخی از رفتارهای صداوسیما را نقد کرده است.
پرونده باز و راه بسته واردات خودرو
پایگاه خبری راد: بحران فعلی واردات خودرو از کجا شروع شد و چه افرادی در ایجاد این وضعیت مقصر بودند؟
افشاگری «ایران» درباره مافیای گوشت
پایگاه خبری راد: اگر یک هواپیما از ملبورن استرالیا با بار گوشت گرم گوسفندی پرواز کند و در فرودگاه امام تهران به زمین بنشیند، هزینه تمام‌شده برای هر کیلو، ۵.۸ یورو می‌شود. از فروردین ماه امسال هم گوشت جزو کالاهایی دسته‌بندی‌ شده که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شوند. با این حساب، قیمت تمام‌شده هر کیلو گوشت در بدو ورود، ۲۴ هزار و ۳۶۰ تومان است.
زیمباوه پول ملی جدیدی را به جای دلار معرفی کرد
پایگاه خبری راد: پس از کمبود دلار که منجر به بحران ارزی بی‌سابقه‌ای در زیمباوه شد، این کشور دلار را کنار گذاشت.
ناگفته‌های پالیزدار درباره مفاسد اقتصادی
پایگاه خبری راد: راست و چپ بر این نکته اتفاق نظر دارند که اگر نظام یک پاشنه آشیل داشته باشد، همانا فساد است. رتبه بد ایران در ارزیابی‌های بین‌المللی در زمینه فساد به همراه انتشار گاه به گاه اخبار دستگیری و محاکمه مفسدان اقتصادی ریز و درشت، همگی از گستردگی فساد و از آن مهم تر، ادراک گسترده فساد در میان مردم حکایت دارد.
کارت‌های بانکی مغناطیسی هوشمند می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس‌کل بانک مرکزی از تدوین سیاست‌های رمرزارزها و نهایی‌شدن آن‌ها خبر داد و گفت: به زودی از کارت‌های بانکی مغناطیسی به سوی کارت‌های بانکی هوشمند مهاجرت می‌کنیم.
فراز و فرود مفهومی مقدس در اقتصاد ایران
پایگاه خبری راد: کلیدواژه‌ای با عنوان "تولید" در اقتصاد هر کشور می‌تواند گشاینده بسیاری از قفل‌های مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری، رکود، تورم و از همه مهم‌تر استقلال اقتصادی باشد. تولید ایرانی در سال‌های پس از انقلاب دستخوش فراز و فرودهای زیادی شده که تا حدود زیادی ناشی از سیاست‌های اقتصادی دولت‌های مختلف بوده است.
از دید خبرگزاری فرانسه ایران چه مشکلاتی دارد؟
پایگاه خبری راد: خبرگزاری فرانسه در گزارشی، بخش بانکی، بحران ارزی و کنترل دولتی را مهم‌ترین چالش‌های اقتصاد ایران خواند.
لطفاً بافرمان خودرویی‌ها قیمت سایر اقلام را تصحیح نفرمایید
پایگاه خبری راد: دولتی‌ها اعلام کرده‌اند که قیمت محصولات از لبنیات گرفته تا... باید ارزان شوند اما برای نشان دادن عزم خود در این موضوع ‏قیمت خودروهای داخلی را تا 5 درصد زیر قیمت بازار افزایش دادند!!!‏