08:25 | شنبه 9 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

باغداران

خطر هجوم ملخ به شهرستان‌های مرزی فارس
پایگاه خبری راد: روابط عمومی جهادکشاورزی استان فارس در اطلاعیه‌هایی از تشکل‌های کشاورزی، نظام صنفی و خانه کشاورز این استان برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی استمداد خواسته است.
 از صادرات خرما جلوگیری نشود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جلوگیری از صادرات خرما از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت موجب ایجاد مشکلاتی برای باغداران می‌شود، گفت: نباید جلوی صادرات خرما را گرفت، چرا که خرمای صادراتی ایران به دلیل نبود صنایع جانبی مصرف داخلی ندارد.
چرا تعاونی ها قدرت قدیم را ندارند؟
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق تعاون مازندران با انتقاد از دولتی بودن اقتصاد کشور تصریح کرد: بخش تعاون در رقابت با دولت که درصد بالایی از اداره امور اقتصادی را در اختیار گرفته، توانمندی خود را از دست می‌دهد.
دردسری که مالیات برای تولیدکنندهای کشاورزی مازندران درست کرده
پایگاه خبری راد: مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی باغداران مازندران گفت: متأسفانه اجرا نشدن قوانین مالیاتی به خصوص اجرای ماده ۱۳۳ قانون معافیت مالیاتی منجر به ناامیدی در بخش تولید و حتی ورشکستگی تعاونی‌ها و اتحادیه‌های تولیدی می‌شود.
احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در البرز
پایگاه خبری راد: مدیرکل هواشناسی البرز از پایداری هوای سرد تا پایان هفته در استان خبر داد و گفت: کشاورزان و باغداران آبیاری خارج از نوبت را با هدف افزایش رطوبت در مزارع و باغات برای تعدیل دمای محیط در دستور کار قرار دهند.
خطر سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی یزد
پایگاه خبری راد: کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان یزد، با اشاره به کاهش قابل ملاحظه دمای هوای استان در روزهای پایانی هفته جاری، گفت: خطرسرمازدگی برای محصولات کشاورزی وجود دارد.
تاکید نماینده اهر و هریس بر تسهیل پرداخت وام به باغداران
پایگاه خبری راد: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به وضعیت باغ داران در این منطقه گفت: در دنیا به کشاورزان یارانه می‌دهند اما باغداران اهر برای گرفتن حداقل وام گرفتار شدند. ترتیبی اتخاذ فرمائید تا این قشر بیش از این گرفتار کاهش تولید نشوند.
لغو ممنوعیت صادرات سیب آذربایجان غربی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز صادرات سیب درختی در آذربایجان غربی خبر داد.
وزیر جهاد کشاورزی: بخش کشاورزی ۱۳هزار میلیارد تومان خسارت دیده است
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی گفت‌ که بخش کشاورزی در جریان سیل اخیر ۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت دیده است.
۲۰ درصد کشاورزان سیل‌زده گلستانی و مازندرانی بیمه دارند
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی اعلام کرد که تنها ۲۰ درصد از کشاورزان آسیب دیده از سیل در استان‌های گلستان و مازندران بیمه دارند و خسارت این بلای طبیعی در دیگر استان‌ها و مناطق کشور در حال ارزیابی و برآورد است.
 پساب تصفیه‌خانه‌ها در جهت بهبود وضعیت کشاورزی اداره شوند
پایگاه خبری راد: ماینده مردم ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پساب تصفیه خانه‌ها در حال هدر رفتن گفت: باید از این آب در جهت بهبود وضعیت کشاورزی استفاده کنیم.
احتمال کاهش قیمت میوه شب عید/نگاهی به گرانترین میوه بازار کرج
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه بارفروشان استان البرز از احتمال کاهش قیمت میوه برای بازارهای شب عید خبر داد و گفت: در حال حاضر کشاورزان و باغداران خودشان محصولات را ذخیره‌سازی کرده‌اند به امید آن که بتوانند در بازارهای شب عید به قیمت‌های مورد نظر خود بفروشند.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای ابتدایی بهمن
پایگاه خبری راد: جابجایی کندوها به محل گرم‌تر و پاک کردن جلوی دریچه پرواز پس از بارش برف همچنین اجتناب از برافروختن آتش در حاشیه جنگل‌ها و مطمئن شدن از خاموش شدن آنها به خصوص در اواخر هفته از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (اول تا ۵ بهمن) است.
باغداران مازندران در چیدن میوه‌ها دست دست نکنند
پایگاه خبری راد: مدیرکل هواشناسی استان مازندران گفت: باغداران به دلیل ورود به سامانه سرد بارشی و همچنین وزش باد و احتمال برخورد مرکبات به هم و به جهت جلوگیری از آسیب دیدن آن اقدام به چیدن مرکبات خود کنند.
توصیه‌های زمستانی هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: افزایش بخش انرژی جیره غذایی دام‌ها با توجه به کاهش دما، جلوگیری از فساد و بیماری‌های قارچی بذور و محصولات انبار شده در سوله و جابجایی کندوها به محل گرم‌تر و محدود کردن فضای داخل کندوها با توجه به کاهش شدید دمای هوا از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۲۴ تا ۲۸ دی‌ماه) است.