13:46 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازنگری

انحصار مجوز کارگزاری هم شکسته شد
هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار پس از ۱۲ سال مجوز تاسیس یک شرکت کارگزاری جدید را صادر کرد و با این اقدام انحصار از تمامی مجوزهایی که از سوی سازمان اعطا می‌شد به طور کامل برداشته شد و دیگر استفاده از واژه انحصار در حوزه صدور مجوزها در بازار سرمایه معنی نمی‌دهد .
افزایش نقدینگی در بورس با اعمال تغییرات در فعالیت بازارگردان ها
تغییرات اخیر در زمینه فعالیت بازارگردان ها را باید به فال نیک گرفت، این تغییرات به طور قطع به افزایش نقدشوندگی، تسهیل و تسریع در راستای تعادل بخشیدن به معاملات نمادهای دارای بازارگردان منجر می شود.
امکان بازنگری در سفارش‌های فروش سهام ‌عدالت
امکان بازنگری سفارش فروش سهام عدالت برای سهامدارانی که پیش از این درخواست فروش سهام عدالت خود را ثبت کرده بودند، فراهم شد.
خاندوزی؛ احاطه و توانایی خوبی در اقتصاد دارد
وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی احاطه و توانایی خوبی نسبت به مسائل اقتصادی دارد اما آنچه بیش از همه مورد اهمیت است اجرا و نحوه برخورد با این برنامه‌هایی است که قرار است در دستور کار قرار بگیرد.
یاد گرفتیم هر تهدیدی را به یک فرصت تبدیل کنیم
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست فولاد مبارکه گفت: ما در فولاد مبارکه در شرایط تحریم‌ها یاد گرفتیم هر تهدیدی را به یک فرصت تبدیل کنیم و همین یادگیری باعث شد در پی انتشار این ویروس در چین در اواخر سال ۹۸ قبل از اینکه این بیماری به ایران بیاید، با انجمن جهانی فولاد یک ارتباط دوسویه برقرار سازیم.
نکاتی درباره خاموشی‌ برق و اقتصاد صنعت برق
حداقل اقدامی که می‌توان برای کاهش شدت بحران برق انجام داد، اصلاح اقتصاد برق در بخش صنعت و سرمایه‌گذاری در توسعه نیروگاهی از ماحصل آن است تا به اقتصاد کشور (به ویژه با تعطیلی اجباری صنایع) آسیب وارد نشود.
هفتمین صندوق سرمایه­‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالا مجوز گرفت
مجوز فعالیت هفتمین صندوق سرمایه­‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالا با شرایط اعلامی جدید و کسب حداقل سرمایه لازم در پذیره نویسی، صادر شد.
تسهیل روند اعطای مجوزها در بازار سرمایه
تسریع و تسهیل صدور مجوزها یکی از مطالبات بحق فعالان بازار سرمایه است که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر شاهد رونق‌گرفتن آن هستیم؛ اگرچه هنوز هم بسیاری از درخواست‌ها در صف صدور مجوز قرار دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در ماه‌های اخیر تلاش‌های خوبی در زمینه صدور مجوز و تعدیل سخت‌گیری‌ها صورت گرفته که به نظر می‌رسد این روند ادامه داشته باشد.
راهکارهای شش‌گانه بورس کالا برای تسهیل تامین مالی تولید
حامد سلطانی نژاد در «سلسله نشست های الگوی حکمرانی تولید» که با محوریت تامین مالی تولید برگزار شد، گفت: با توجه به تنگناهای تامین مالی تولید در کشور، هم اکنون ۶ مسیر هموار برای تسهیل تامین مالی تولید از طریق ابزارهای بورس کالا وجود دارد که شامل قراردادهای سلف، اوراق سلف موازی استاندارد، اوراق خرید دین کالایی، گواهی سپرده کالایی، صندوق های سرمایه گذاری کالایی و در آخر افزایش نقش بانک ها در اتاق پایاپای بورس کالای ایران می شود.
توسعه زیرساخت‌های فناورانه بازار سرمایه به کمک دانشگاه شریف
تفاهم‌نامه همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار با دانشگاه صنعتی شریف از هم‌افزایی بالایی برخوردار است. این تفاهم‌نامه به توسعه فناوری‌های پیشرفته نظارت بر بازار سرمایه، راه‌اندازی و توسعه آزمایشگاه تخصصی علوم مالی، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، علمی و نیز افراد خبره در حوزه بازار سرمایه و توسعه زیرساخت های فناوری مطالعات بازار سرمایه، می‌انجامد.
مراقب باشید، شاید برای آیندگان آبی نباشد
نماد برتر- هر سال از دوم فروردین به عنوان روز جهانی آب یاد می شود تا شاید از این طریق و گوشزد به اهالی این کره خاکی قدر این مایه حیات بیشتر درک و چاره ای برای حفظ آن و انتقال آن به نسل های آینده اندیشیده شود.
دعوت مردم برای ورود به بورس کاملا درست بود!
نماد برتر - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر این‌که دعوت مردم به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کار درستی بود، از احتمال حذف دامنه نوسان در آینده خبر داد.
مهلت بانک ها تمام است!
نماد برتر - رویکرد اصلی دستگاه قضایی حمایت از واحدهای تولید و صنعتی است و برای تحقق این مهم علاوه بر برخورد جدی با مفسدان اقتصادی، باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده شود.
اثر مثبت لغو قیمت گذاری دستوری در سه صنعت مهم بورس
نماد برتر - دبیر کانون کارگزاران بورس با اشاره به اثر رفع ابهامات و ایرادات قیمت‌گذاری دستوری صنایع خودرو، فولاد و پتروشیمی در تغییر جهت اساسی بازار از وعده اعطای مجوز به نهاد‌های مالی خبر داد.
خوشبینی آقای رییس ادامه دارد!
نماد برتر - رئیس سازمان بورس با اشاره به سه گروه از عوامل موثر بر بازار از اعمال اصلاحاتی خبر داد و با خوش بینی به آینده و رد اثر منفی تهدید کاهش دلار ، درخواستی از بانک مرکزی را مطرح کرد .