16:41 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار پول و سرمایه

۴ پیشنهاد کمیسیون بازار پول و سرمایه و و مرکز پژوهش های اتاق برای نجات بورس
نماد برتر- کمیسیون بازار پول و سرمایه و مرکز پژوهش های اتاق ایران در راستای شفافیت بازار سرمایه، چهار اقدام فوری برای نجات بورس پیشنهاد داد.
افزایش سرمایه ۶۷ درصدی "سپ" تصویب شد/ تغییر بند اساسنامه
نماد برتر- مجمع فوق العاده پرداخت الکترونیک سامان کیش برگزار و طی آن، افزایش سرمایه ۶۷ درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و تغییر بند اساسنامه به تصویب رسید.
۸ عامل برای چرخش بازار و اعمال سه اقدام برای بازگشت به شرایط قبل
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اعلام ۸ عامل موثر در چرخش وضعیت بازار گفت: با خصوصی‌سازی واقعی، عرضه باقی مانده سهام دولت و افزایش عمق بازار می‌توان به شرایط گذشته برگشت.
دلال ها، نگران از رشد بازار سرمایه/ چشم انداز مثبت بازار با انتشار گزارش های ۶ ماهه
نماد برتر- زمان افزایش سرمایه گذاری در بازار سرمایه فرا رسیده و چشم انداز روشنی پیش روی سرمایه گذاران است و انتظار می رود با توجه به حجم نقدینگی، افزایش قیمت های جهانی، سطح تورم، افزایش نرخ دلار، دستورالعمل های جدید بازار سرمایه شامل تقویت بازارگردانی، ممنوعیت معاملات الگوریتمی و محدود شدن سفته بازی و از همه مهمتر انتشار گزارش های مالی ۶ ماهه شرکت ها، شاهد چرخش شرایط بازار باشیم.
پیش بینی وضعیت شاخص تا پایان سال + اثر سه عامل بر روند بورس
نماد برتر- نائب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با پیش بینی وضعیت شاخص تا پایان سال از اثر سه عامل بر این روند خبر داد.
بازار سرمایه حرفه‌ای اداره شود
نماد برتر- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ارائه ٩٤ درصد خدمات از طریق ابزارهای بانکداری الکترونیک، نقشه راه ترسیم شده برای رسیدن به بانکداری دیجیتال و مجموعه اقدامات انجام شده برای خروج از زیان در بانک صادرات ایران قابل تقدیر است و نشان از تداوم یک مدیریت علمی برای رسیدن به جایگاه این بانک تاریخی و پرآوازه دارد.
ضرورت پرهیز از رفتارهای هیجانی توسط سهامداران تازه‌وارد
نماد برتر- عباس آرگون با بیان اینکه ذات بازار سرمایه همراه با نوسان است، به افرادی که به تازگی کد بورسی دریافت کرده‌اند توصیه کرد از رفتارهای هیجانی در بورس خودداری کنند.
فقط نفت عقب نرفت/ ۵۰ هزار میلیارد تضمین شده کجاست؟
نماد برتر- اعلام حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه در حالی اتفاق می‌افتد که در زمان تصویب بودجه ۱۳۹۹ مسئولان مربوطه تأکید داشتند ارقام تضمین شده بوده و محقق خواهد شد. جایی که وزیر اقتصاد ۵۰ هزار میلیارد تومان بابت فروش و واگذاری اموال و املاک دولت را با گرفتن اختیاراتی تضمین کرده بود یا تردیدی برای درآمد مالیاتی وجود نداشت، اما اکنون تنها نفت نیست که محقق نمی‌شود حتی درآمدهای تضمین شده هم زیر سوال است.
چرا سهم تعاونی‌ها در اقتصاد آب رفت؟
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان بر این باورند آنچه که بخش تعاون امروز از آن رنج می‌برد، رنج ذهنیت است و ذهنیت‌ها نسبت به بخش تعاون باید عوض شود تا شیوه‌ای مدرن از اقتصاد مردمی را در ایران شاهد باشیم.
نقدینگی در بورس به دلیل تغییر مکرر قوانین در حال جابه‌جایی است
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی درباره ماه‌شمار شدن سود سپرده‌های کوتاه مدت گفت: این بخشنامه هزینه بانکها را کاهش می‌دهد و این کاهش هزینه برای این صنعت مناسب است. البته تغییرات قوانین در ماه‌های گذشته باعث شده نقدینگی در بازار سرمایه در گروه‌های مختلف نقل مکان کند.
 بنگاه‌ها از طریق بورس کالا باید تامین مالی شوند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روش‌های تامین مالی بنگاه‌ها گفت: بورس کالا به دلیل داشتن چندین ابزار مالی همچون اوراق سلف موازی استاندارد، گواهی سپرده کالایی و ابزارهای مشتقه می‌تواند یک گزینه مناسب برای تامین مالی بنگاه های اقتصادی شود.
 راه‌اندازی بازار ارز در بورس
پایگاه خبری راد: طبق قانون هر گونه اوراق بهادار از جمله بازار آتی ارز باید در بازار سرمایه شکل بگیرد اما قیمت مرجع این بازار می‌تواند از بازار نقد کشف شود. این طور که مسئولان می‌گویند زمان‌بندی و جزئیات راه‌اندازی بازار متشکل ارز را نهاد ناظر بازار پول مشخص خواهد کرد.
برنامه‌های بودجه ۹۸ برای حمایت از تولید و اشتغال
پایگاه خبری راد: در بودجه سال آینده هفت برنامه اصلی برای حمایت از تولید و اشتغال تعریف شده که در کنار آن حمایت‌هایی از زیرساخت‌ها، تولید و اشتغال انجام خواهد شد.
رایزنی نمایندگان بخش خصوصی و حاکمیت برای حل مشکلات بنیادین اقتصادی
پایگاه خبری راد: اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران در چهل و چهارمین نشست خود، در حضور علی علی آقا محمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به بیان مشکلات و چالش‌های اقتصادی و راهکاری پیش رو پرداختند. فعالان بخش خصوصی در این دیدار به چالش‌های مختلف ایجاد شده در فضای کسب‌وکار پرداختند و از مسایل ارزی گرفته تا پیمان‌سپاری ارزی، بخشنامه‌های متعدد دولت، عدم تصمیم‌گیری و مشورت نکردن با بخش خصوصی را بیان کردند.
ضرورت حرکت به سوی اقتصاد با ثبات / معیشت مردم دغدغه من است
پایگاه خبری راد: در شرایط کنونی راهبرد «اصلاحات اقتصادی با رویکرد رشد اقتصادی پویا، ‌پایدار و اشتغال­زا» ضرورتی اجتناب ناپذیر است. این شرایط ایجاب می‌کند که سیاست­های اقتصادی در یک فرایند منطقی و توالی زمانی مناسب با بهره‌گیری از توانمندی‌های اندیشمندان دانشگاهی وصاحب نظران مستقل و مجرب، درجهت ایجاد تعادل در بازارهای مختلف و همچنین تعامل سازنده با اقتصاد جهانی و تحکیم بنیان­های اقتصاد صورت پذیرد.