17:50 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار اشتغال

رشد اقتصادی انگلیس باز هم کاهش خواهد یافت
پایگاه خبری راد: اتاق بازرگانی انگلیس، پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را به ۱.۱ درصد کاهش داد.
افزایش بازگشت اتباع غیرمجاز به کشورهایشان/ ساماندهی بازار اشتغال اتباع
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرده‌اند جمهوری اسلامی ایران پیشروترین کشور در زمینه حمایت از پناهندگان است، گفت: نسبت به آمار سال گذشته و در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه، بازگشت مهاجران غیرمجاز۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر شده است.
۳۸ درصد بازار کار در دست کارآفرینان است
پایگاه خبری راد: مهمترین عناوین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری، به بهبود رتبه ایران در شاخص کارآفرینی، سهم ۹۰ درصدی فرش دستباف در صادرات غیرنفتی و اعلام شرایط انتصابات در وزارت کار اختصاص داشت.
شانس حداقلی ازدواج دهه شصتی‌ها و ازدواج‌های "پیش رس" دهه هشتادی‌ها
پایگاه خبری راد: بر اساس داده‌های مرکز ملی آمار ایران حدود ۱۰ میلیون دختر در کشور زندگی می‌کنند، دخترانی که به نسبت پسران، با وجود پیشی در عرصه آموزش عالی، به دلیل وجود «سقف شیشه‌ای» با چالش‌های جدی‌ در حوزه اشتغال روبه ‌رو هستند.
وام اشتغال به دست دلالان نرسد...
پایگاه خبری راد: برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرده تا پایان سال برنامه نرخ بیکاری را تک رقمی و سالانه ۹۷۰ هزار شغل ایجاد کند؛ در همین راستا دولت مصمم است با اجرای طرح "توسعه اشتغال روستایی" بخش اعظمی از این ماموریت را به انجام برساند.
مدیریت صحیح منابع در توزیع وام اشتغال روستایی
پایگاه خبری راد: به اعتقاد یک کارشناس حوزه کار تا زمانی که بسترهای طرح اشتغال روستایی در استانها فراهم نشده نباید طرح‌های اشتغال را اجرا کرد.
توصیه یک مقام کارگری قبل از پرداخت وام اشتغال
پایگاه خبری راد: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به وضعیت دولت برای ایجاد اشتغال، پیشنهاد کرد به جای توزیع یکباره تسهیلات اشتغال روستایی، نیمی از آن صرف ایجاد زیرساخت‌ها و نیمی دیگر برای اجرای طرح‌های اشتغال هزینه شود.
فرایند اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی تشریح شد
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرایند اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی را تشریح کرد.
متقاضیان مشاغل خانگی بخوانند
پایگاه خبری راد: دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرایط ثبت نام از الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی را اعلام کرد.
ایرانیان زیر 65 سال صاحب شناسنامه اشتغال می‌شوند
پایگاه خبری راد: معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای صدور شناسنامه اشتغال برای همه ایرانیان زیر 65 سال خبر داد.
تعادل در عرضه و تقاضای مسکن نیازمند اجرای طرح مالیاتی
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به افزایش نرخ تورم و قیمت مسکن، این شرایط را عامل کاهش تقاضای خرید در جامعه ارزیابی نکرد و گفت که قشری از جمعیت جوان کشور اکنون در شرایط ازدواج قرار گرفته و متقاضی مسکن است با اجرای طرح مالیات بر مسکن تعادل در عرضه و تقاضای مسکن بسیار موثر خواهد بود.
پیش‌بینی افزایش قیمت در بازار جهانی طلا
پایگاه خبری راد: در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، اکثریت کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران نسبت به ادامه روند رشد قیمت طلا در هفته جاری ابراز خوش بینی کردند.
صادرات ۶۰ میلیون دلاری فرش ایرانی به آمریکا
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فرش دستباف ضمن اشاره به ۸۰ میلیون نفر میلیاردر چینی به عنوان پتانسیلی جدید برای بازار فرش دستباف ایرانی از صادرات ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلاری این محصول در سال جاری به ایالات متحده آمریکا خبر داد.
سبد هزینه کارگران فراتر از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
پایگاه خبری راد: رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می گوید کارگران محاسبه نرخ تورم سبد مصرفی خود و تعیین رقم دستمزد بر اساس آن را خواستارند و توقع مزد بیشتر را ندارند.
یک ایده ساده برای ایجاد شغل و افزایش درآمد
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان این که فضای کسب و کار در داخل کشور نامناسب است، اظهار کرد: یکی از دلایل عمده این مساله نبود احساس امنیت در جامعه است. در همین فضای مجازی با ایجاد محدودیت‌ها احساس امنیت را از فعالان این حوزه سلب می‌کند. نیروی کاری که امنیت و حقوق فردی نداشته باشد نمی‌تواند بهره‌وری و خلاقیت بالایی هم داشته باشد.
صفحه قبل | صفحه بعد