17:46 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار آزاد ارز

چرا دلار سقوط کرد؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی در استان یزد با متعدد خواندن دلایل افت قیمت دلار در روزهای اخیر، تفویض اختیار ساماندهی بازار ارز به بانک مرکزی را از مهمترین این علل خواند.
کورسوی نور به ریال در غار تنهایی/دلار از نفس افتاد
پایگاه خبری راد: هر دلار در بازار آزاد، امروز در ادامه سیر نزولی چند روز گذشته مجددا کاهش قیمت داشت و به 13 هزار تومان رسید.
دلار آزاد چند؟
پایگاه خبری راد: با وجود شایعات و قیمت‌های پرتی که امروز از بازار آزاد ارز در برخی از کانال‌ها و سایت‌ها برای دلار وجود داشت و قیمت را تا ۱۵ هزار تومان هم اعلام کردند، این ارز در بازار آزاد بین ۱۷ تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان نوسان دارد.
دور خوردن معاملات ارزی "نیما"
پایگاه خبری راد: عرضه ارز ناشی از صادرات توسط صادرکنندگان در سامانه نیما همچنان پرحاشیه بوده و هر بار ماجرای تازه‌ای دارد. برخی صرافان و خریداران ارز در این سامانه می‌گویند در مواردی با صادرکنندگانی مواجه هستند که نرخ فروش آن‌ها گاها تا دو برابر نرخ نیمایی است و باید مابه‌التفاوت را خارج از معامله به حساب آنها واریز کنند.
قیمت‌ها در بازار ارز نزولی شد
پایگاه خبری راد: با نوسانات تندی که اخیرا در بازار ارز رخ داد و بلاتکلیفی که در قیمت‌ها و معاملات این بازار وجود دارد، اکنون صرافی‌هایی که مجاز به فروش ارز خدماتی از جمله مسافرتی هستند نرخ‌هایی اعلام می‌کنند که تا ۱۰۰۰ تومان هم بالاتر از نرخ معاملاتی بازار آزاد و دلالان است. این در حالی است که امروز قیمت‌ها در بازار آزاد ارز نزولی شده است.
بازار خودرو دیگر کشش افزایش قیمت‌ را ندارد
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به رشد شدید قیمت خودرو در ماه‌های اخیر، این بازار دیگر کششی برای افزایش قیمت‌ به دلیل رشد نرخ ارز در بازار آزاد، نخواهد داشت.
ارزی نداریم، امری ندارید؟!
پایگاه خبری راد: نرخ دلار آزاد روز دوشنبه به ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان رسید و در حالی که نرخ روی تابلوی صرافی‌ها برای فروش ارز مسافرتی و خدماتی ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است، صرافان به بهانه‌ این‌که ارز ندارند، از فروش ارز به مشتریان امتناع می‌کنند.
کسی به بازار ارز سر نمی‌زند؟
پایگاه خبری راد: امروز ارقام تازه‌ای از دلار و یورو در بازار آزاد ارز ثبت شد که ادامه جریان آمدن نرخ‌های عجیب به این بازار بود و توجیهی برای آن وجود ندارد؛ بازار پرتقاضایی که بانک مرکزی معتقد است فقط سه درصد معاملات در آن انجام شده و دلیلی برای حراج ارز در آن نمی‌بیند، ظاهرا کاملا رها شده و کنترل و نظارتی بر آن نیست.
بازهم اوضاع به نفع پتروشیمی‌ها شد
پایگاه خبری راد: درپی درخواست اتاق بازرگانی ایران برای اصلاح پیمان‌سپاری ارزی، رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی اعلام کرد که اصلاح صورت گرفته، بازهم به نفع پتروشیمی‌ و صنایع بزرگ شد. از سوی دیگر فاصله ۵۰ درصدی نرخ ارز در بازار آزاد و سامانه نیما جذابیت واردات را افزایش می‌دهد و احتمال تکرار اشتباهات و مشکلات قبلی را بیشتر می‌کند.
اختلاف ارز مسافرتی در بانک و صرافی‌ ۶۰۰ تومان شد
پایگاه خبری راد: اختلاف قیمت ارز مسافرتی بانکی و بازار آزاد بار دیگر زیاد شد؛ به طوری که اکنون هر یورو در صرافی با بانک حدود ۶۰۰ تومان تفاوت قیمت دارد.
آخرین وضعیت معاملات ارزی در "نیما" / اختلاف ۵۰۰۰ تومانی در دو بازار
پایگاه خبری راد: برخلاف جریان بازار آزاد ارز که این روزها روندی رو به رشد طی کرده و برای امروز به شدت نوسان داشت، در بازار ثانویه و در جایی که معاملات ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان انجام می‌شود، قیمت‌ها کاهشی بود و قیمت یورو به کمتر از ۹۰۰۰ تومان رسیده است. اکنون اختلاف نرخ در بازار آزاد و معاملات نیمایی به حدود ۵۰۰۰ تومان در هر یورو می‌رسد.
ارز مسافرتی چند؟
پایگاه خبری راد: مسافران برای تهیه ارز دیگر روی ارز ارزان‌قیمت حساب نکنند. این روزها و در سیاست جدید بانک مرکزی ارزهای خدماتی با نرخ هم تراز بازار آزاد ارائه می‌شود و برای روز چهارشنبه تا ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت خورده است.
فروشنده نیست!
پایگاه خبری راد: با وجود شلوغی رفت و آمد در بازار ارز فعالان بازار می‌گویند فروشنده‌ای نیست و همین در افزایش قیمت‌ها در آستانه عید قربان تاثیرگذار بوده است.
صادرکنندگان سرگردان صراف‌ها شدند
پایگاه خبری راد: صادرکنندگانی که ارز خود را در بازار ثانویه عرضه می‌کنند، نسبت به وصول ریال از صراف‌ها گله داشته و می‌گویند که گاهی بیش از یک هفته طول می‌کشد تا ریال حاصل از فروش ارز به آنها بر گردد، این در حالی است که ضابطه‌ای برای زمان پرداخت طلب خریدار وجود ندارد.
عطش خرید دلار کم شد
پایگاه خبری راد: بر خلاف حدود دو هفته گذشته که افزایش تقاضا در بازار موجب روند صعودی قیمت ارز شده بود، فعالان بازار می‌گویند این روزها تقاضای خرید کم شده و مردم برای خرید دست نگه داشته‌اند.