09:55 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اینتلیجنس

ریزش قیمت کالاهای جهانی رکورد زد
پایگاه خبری راد: بازارهای کالای جهانی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ طولانی‌ترین روند کاهش قیمت در بیش از سه سال گذشته را به ثبت رساندند و تحلیلگران و سرمایه‌گذاران درباره این‌که آیا بدترین دوران ریزش قیمت‌های کالا به پایان رسیده است، سیگنال‌های متضادی را می‌دهند.
پشت پرده توطئه برخی اعضای اوپک علیه ایران
پایگاه خبری راد: اوپک که در عمر ۶۰ ساله خود فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشته در این ایام باز هم دستخوش اتفاقاتی شده است که بیش از آنکه اقتصادی باشد، رنگ و بوی سیاسی دارد و در این میان برخی اعضای اوپک به بهانه تعدیل بازار جهانی نفت و در راستای قلدری‌های آمریکا به پوشاندن لباس سیاست بر تن این سازمان کمک می‌کنند.
آمریکا دایه مهربان‌تر از مادر بازار جهانی نفت!؟
پایگاه خبری راد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران موج جدیدی را در بازار جهانی نفت راه انداخته است؛ بازاری که از حدود دو سال گذشته با تعهد اعضای اوپک به کاهش میزان تولید بعد از سال‌ها به تعادل رسیده بود؛ ‌ آمریکا برای راه اندازی این موج اوپک را ابزار خود کرد و برخی اعضای اوپک هم به بازیچه دست آمریکا بودن تن داده‌اند.
بحران خشکسالی دامن‌گیر بازار جهانی گندم شد
پایگاه خبری راد: تابستان داغ و خشک به پنج سال وفور در بسیاری از کشورهای تولیدکننده گندم پایان داده و ذخایر صادرکنندگان بزرگ را به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۸-۲۰۰۷ رسانده است. کمبود غلات به ناآرامی‌های غذایی در سراسر آفریقا و آسیا دامن زده است.
محبوب‌ترین کالاهای بکار رفته در نام‌ شرکت‌های معدنی
پایگاه خبری راد: طبق بررسی که از سوی شرکت "ماینینگ اینتلیجنس" انجام گرفته، اکثر شرکت‌های معدنی کلمه "طلا" را در نامشان دارند.
پنج عامل تاثیرگذار بر نفت ۷۵ دلاری
پایگاه خبری راد: قیمت نفت برای نخستین‌ بار در چهار سال گذشته به رکورد بالای ۷۵ دلار در هر بشکه صعود کرد اما واقعا چه عاملی نفت را به قیمت رساند و همچنان روند حرکت قیمت‌ها را هدایت خواهد کرد؟
 چشم انداز اقتصاد ایران باثبات است
پایگاه خبری راد- موسسه رتبه بندی بین المللی کپیتال اینتلیجنس (Capital Intelligence) آینده اقتصاد ایران را شرایط باثبات پیش بینی و اعلام کرد: انتظار می رود تولید ناخالص داخلی ایران در سال های 20- 2019 میلادی به طور متوسط از رشد 4 درصدی برخوردار شود.
درخشش اقتصاد حوزه یورو در سال آشوب سیاسی
پایگاه خبری راد: با وجود اینکه وقایع اخیر کاتالان اسپانیا یادآور این حقیقت است که ریسک‌های سیاسی به قوت خود باقی مانده‌اند، اما امسال برای اقتصاد منطقه یورو خوب بوده است.
صفحه قبل | صفحه بعد