18:58 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اینترنت اشیاء

برگزاری کنگره بین‌المللی سیستم‌های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده
پایگاه خبری راد: کنگره بین‌المللی سیستم‌های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده با حضور وزیر ارتباطات از تاریخ سوم تا پنجم اردیبهشت ماه در تهران برگزار می‌شود.
گستردگی اینترنت اشیاء مدیون پیشرفت تکنولوژی‌های جانبی است
پایگاه خبری راد: دبیر اجرایی سومین کنفرانس بین المللی "اینترنت اشیاء و کاربردها" گفت: اینترنت اشیاء پیشرفت خود را مدیون پیشرفت تکنولوژی‌های جانبی این حوزه است.
سومین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء در اصفهان آغاز به کار کرد
پایگاه خبری راد: سومین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها توسط دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان و با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد در دانشگاه اصفهان آغاز به کار کرد.
"هوشمندسازی شهرها" راه‌حل توسعه شهری در دنیای مدرن
پایگاه خبری راد: به هنگام صحبت درباره تحولات شهری، معمولا ذهن‌ها به سمت مگاشهرهای بزرگ همچون شانگهای، دبی یا هنگ کنگ معطوف می‌شود یا به هنگام صحبت در مورد پیشرفت‌های تکنولوژیکی، سان‌فرانسیسکو و منطقه سیلیکون‌ولی به ذهن می‌رسند اما واقعیت این است که شهرهای پیش‌رو در این انقلابِ رو به رشد شهری اغلب غیرمنتظره هستند.
وضعیت شبکه برق ایران از نظر خاموشی بسیار مناسب است
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: صنعت توزیع برق کشور نیازمند برنامه‌ریزی سه سطحی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است تا از مرحله سنتی عبور کنیم چراکه اگر فضای سنتی را هم‌چنان در نظر داشته باشیم، نمی‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم.
شیائومی بر هوش مصنوعی و اینترنت اشیا تمرکز می‌کند
پایگاه خبری راد: شیائومی اعلام کرده که قصد دارد مبلغی معادل ۱.۴۵۷ میلیون دلار را در زمینه فناوری هوش مصنوعی و اینترنت اشیا سرمایه گذاری کند.
تعویض اینترنت دایل‌آپ با فیبر نوری
پایگاه خبری راد: با گذشت بیش از یک دهه از ورود اینترنت به ایران، اکنون تا حدی فناوری فیبرنوری با سرویس‌های دایل‌آپ و ADSL جایگزین شده و اگرچه هنوز به تمام منازل نرسیده است، اما انتظار می‌رود طی سال‌های آینده این روند همه‌گیر شود.
سرمایه‌گذاری به شیوه‌ی اپراتورهای سیار
پایگاه خبری راد: در حالی که این روزها بیش‌تر استفاده کاربران اینترنتی به ارتباطات سیار محدود می‌شود، اما کارشناسان بر این عقیده‌اند که ارتباطات ثابت هم در حوزه‌های پهن‌باند به ویژه خدمات ویدیویی و ابری، لازم است و بدون آن، تحول در کسب‌وکارها و صنایع و درنتیجه تحول دیجیتالی امکان‌پذیر نخواهد بود و لازمه‌ی توسعه‌ی ارتباطات ثابت هم، سرمایه‌گذاری با مدل اقتصادی است.
اینترنت اشیا و مشکلی به نام بلاکچین
پایگاه خبری راد: کارشناسان بر این باورند که فناوری بلاک‌چین می‌تواند تا حد زیادی به ارتقای سطح امنیت سایبری دستگاه‌های هوشمند و متصل به اینترنت اشیا کمک کند.
فیبرنوری ناجی جنگل‌های ایران می شود
پایگاه خبری راد: در عصر ارتباطات می توان از طریق تکنولوژی و فناوری‌های نوین با بلایای طبیعی و خطاهای انسانی مانند آتش‌سوزی‌ها در جنگلها مقابله کرد. در این راستا قرار است با اجرای پروژه‌ای، کل مسیر جاده جنگل گلستان فیبرنوری کشیده و از دانش اینترنت اشیاء و تصاویر ماهواره‌ای استفاده شود.
اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار برای توسعه اینترنت اشیا
پایگاه خبری راد: شرکت چینی شیائومی قصد دارد که در پنج سال آینده مبلغی معادل ۱.۵ میلیارد دلار در زمینه تولید و توسعه گجت و خانه های هوشمند و اینترنت اشیا سرمایه گذاری کند.
مک‌آفی به افزایش ایمنی خانه‌های هوشمند می‌پردازد
پایگاه خبری راد: شرکت مک‌آفی فعال در زمینه امنیت سایبری در جریان نمایشگاه CES ۲۰۱۹ لاس وگاس اعلام کرده است که قصد دارد با معرفی محصولات جدید خود به ایمن‌سازی خانه‌های هوشمند کاربران کمک کند.
 کنگره سیستم‌های کلان مقیاس محاسباتی سال 98 در ایران
پایگاه خبری راد: کنگره بین‌المللی "سیستم‌های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده" برای دومین بار در ایران برگزار می‌شود.
اینترنت اشیاء راهبردی برای گذر از خاموشی تابستان
پایگاه خبری راد: تابستان امسال‌ پرونده خوبی را برای صنعت برق رقم نزد، چراکه شاهد خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده‌ای بودیم؛ موضوعی که حساسیت مسئولان برقی را بالا برده و موجب شده برای سال آینده، تدابیر اساسی در نظر بگیرند که یکی از آنها، استفاده از اینترنت اشیاء برای کنترل بار سرمایشی ادارات دولتی است.
آغاز نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات
پایگاه خبری راد: مراسم افتتاحیه نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.