06:43 | شنبه 9 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انرژی پاک

آینده تکان دهنده در انتظار پنج کلانشهر ایران
نماد برتر- یک کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری گفت:در سال 1394، شهرهای ارومیه، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز به عنوان پنج شهر هوشمند ایران معرفی شدند، اما با توجه به شاخص‌ها و اصول شهر هوشمند، به نظر می‌رسد این پنج کلانشهر ایران تا رسیدن به واقعیت شهر هوشمند هنوز فاصله زیادی دارند.
تقاضای جهانی برای نفت از این بالاتر نمی‌رود
نماد برتر- طبق جدیدترین گزارش دورنمای انرژی بلندمدت شرکت BP، تقاضای جهانی برای نفت ممکن است به پیک خود رسیده باشد، زیرا پاندمی کووید ۱۹ باعث کندی رشد اقتصاد جهانی و تسریع گذار به سوی سوختهای پاکتر شده است.
توسعه آمریکای جنوبی به عنوان هاب قدرتمند انرژی پاک
نماد برتر- آمریکای جنوبی با داشتن یکی از قویترین نرخهای رشد ظرفیت انرژی تجدیدپذیر در سالهای آینده، در حال ظهور به عنوان یک منبع قدرتمند انرژی پاک است.
سه غول نفتی پرچمدار در حوزه تجدیدپذیرها
نماد برتر- غولهای نفتی اغلب به خود زحمت نداده اند در تلاشها پیرامون انرژی پاک وجهه ای کسب کنند و تاکنون تلاش چندانی نکرده اند تا اذهان عمومی را متقاعد کنند که به سوی سبزتر شدن پیش می روند.
چین بزرگترین برنده رونق تجدیدپذیرها در آمریکا
نماد برتر- از دوران ریاست جمهوری جیمی کارتر و بحران نفتی در دهه ۱۹۷۰ آمریکا همواره رویای خودکفایی در تامین انرژی را دنبال می کرد.
بدهی ۴۲ میلیارد دلاری چین به شرکت های انرژی پاک
نماد برتر- چین حداکثر ۴۲ میلیارد دلار بدهی معوق در قالب یارانه های انرژی دارد که باید به سازندگان ظرفیت نیروی خورشیدی و بادی پرداخت کند.
در سال ۹۸ بر بازار جهانی نفت چه گذشت؟
نماد برتر- بازارهای جهانی نفت امسال شاهد چندین رویداد پراهمیت بودند که برخلاف انتظارات، تاثیر موقتی داشتند و در واقع پایان دوران کمبود و فراوانی عرضه در یک دهه گذشته را منعکس کردند و تنها شوکی که یقینا تاثیر آن به این زودی تمام نخواهد شد همه گیر شدن شیوع ویروس کرونا در جهان است.
کدام بخش‌های انرژی سریع‌ترین رشد را تجربه کردند؟
پایگاه خبری راد: طی سه سال گذشته جهان رشد نسبتا بالایی را برای منابع انرژی کربن محور و همچنین منابع انرژی تجدیدپذیر مشاهده کرده است.
سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد دلاری برای ساخت شبکه ملی گاز هند
پایگاه خبری راد: هند که یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان نفت و زغال سنگ در جهان به شمار می‌رود، ۶۰ میلیارد دلار برای ساخت یک شبکه ملی گاز و پایانه‌های واردات تا سال ۲۰۲۴ سرمایه‌گذاری می‌کند.
پنج پدیده اصلی دنیای انرژی
پایگاه خبری راد: شرکت بریتیش پترولیوم در گزارش سالانه خود از دنیای انرژی به بررسی فراز و نشیب نظام انرژی جهانی در بیش از ۵۰ سال اخیر پرداخت و روندهای اصلی این بخش را منعکس کرد.
جزییات افتتاح چهار طرح توسعه منابع آب و خاک
پایگاه خبری راد: از سال ۱۳۹۳ اجرای طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در ۱۲ استان مرزی کشور در قالب ۶۱ طرح و ۱۲۰ پروژه با هزینه کردی بالغ بر ۲۷۰ هزار میلیارد ریال، سرعت یافت. در این راستا طرح‌های توسعه منابع آب و خاک استان آذربایجان‌غربی شامل ۸ پروژه در قالب ۴ طرح فردا با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح خواهد شد.
تغییر اقتصاد نفتی به همین سادگی نیست
پایگاه خبری راد: ضرورت متنوع سازی اقتصاد برای کشورهای تولیدکننده نفت خاورمیانه هرگز به این حد شدید نبوده است.
شایعه‌ای که بر تن بازارهای خورشیدی لرزه انداخت
پایگاه خبری راد: چین سال گذشته پس از این که یارانه‌های خورشیدی را کاهش داد و تصویب تأسیسات خورشیدی جدید را در اواسط سال ۲۰۱۸ متوقف کرد، بازار خورشیدی جهانی را شوکه کرد.
تجدیدپذیرها تنها با حمایت دولت جان می‌گیرند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سابق سازمان انرژی‌های نو ایران گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر به جد نیازمند حمایت دولت است، چرا که تنها با نگاه حمایتی دولت و مجلس شورای اسلامی می‌توان این انرژی را توسعه داد. البته مدتی است که رویکرد مثبتی نسبت به انرژی‌های نو در کشور به وجود آمده است.
تجدیدپذیرها به اوج می‌رسند
پایگاه خبری راد: براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار شده که در افق ۲۰ ساله، برنامه جامع انرژی ایران تدوین و با تهیه این برنامه، جایگاه تجدیدپذیرها ارتقا یابد چراکه طبق تحقیقات، پتانسیل‌های بالایی برای توسعه این انرژی در ایران وجود دارد و نگاه دولت نیز به توسعه تجدیدپذیرها بسیار روشن است.