21:52 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انرژی بادی

تجدیدپذیرها طلای پاک خواهند شد
پایگاه خبری راد: ایران کشور پر پتانسیلی از لحاظ انرژی‌های نو مانند انرژی‌های خورشیدی و بادی است. تخمین زده می‌شود با شرایط فعلی بین ۱۵ تا ۲۰ هزار مگاوات ظرفیت قابل نصب نیروگاه‌های بادی که صرفه اقتصادی دارند در ایران وجود داشته باشد. این ظرفیت در رابطه با انرژی خورشیدی به مراتب بالاتر است، چون نیروگاه‌های خورشیدی محدودیت‌ نیروگاه‌های بادی را ندارند و در بیشتر نقاط کشور قابلیت نصب نیروگاه خورشیدی وجود دارد.
رؤیای سعودی‌ها برای تولید انرژی پاک
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان است، رؤیای تبدیل شدن به یک قدرت در عرصه انرژی تجدیدپذیر را در سر می‌پروراند.
ساخت توربین بادی محور عمودی برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه ارومیه به دانش فنی طراحی و ساخت توربین بادی محور عمودی با روتور V شکل در راستای بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر دست یافتند.
نیروگاه‌های بادی چتر نجات صنعت برق می‌شوند
پایگاه خبری راد: علی‌رغم این‌که ایران، کشوری خشک و نیمه خشک است و با محدویت منابع آب و توزیع غیرمتوازن زمانی و مکانی بارش‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند اما روزهای آفتابی زیاد و تونل‌های باد قابل ملاحظه‌ای دارد؛ به طوری که براساس مطالعات انجام شده، حداقل ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه بادی در ایران شناسایی شده است که همین رقم حدود نیمی از اوج بار را تأمین می‌کند.
اثرات انرژی‌های پاک بر روی طبیعت!
پایگاه خبری راد: نتایج مطالعات نشان می‌دهد که انرژی‌های پاک مانند انرژی خورشیدی و بادی، اثرات زیست محیطی دارند که نباید نادیده گرفته شوند، اما باز هم برای استفاده، نسبت به سایر انرژی‌ها پیشرو هستند.
سیستان و بلوچستان یکی از مناطق ویژه در ایران و جهان
پایگاه خبری راد: ‌سیستان و بلوچستان با برخورداری از انواع انرژی های نو و تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی، بادی، امواج و اقیانوس و زمین گرمایی به گنجینه ای با ارزش تبدیل شده که سرمایه گذاران می توانند با برخورداری از مزیت‌های فراوان این نوع انرژی زمینه را برای تولید برق فراهم کنند.
انرژی باد تحت تاثیر تغییرات آب وهوایی !
پایگاه خبری راد: محققان دریافتند گرم شدن آب اقیانوس هند به تضعیف چرخه موسمی و کاهش نیروی توربین‌های بادی منجر می‌شود.
 تجارت جدید گوگل!
پایگاه خبری راد: در سال ۲۰۱۰ گوگل پا در راهی گذاشت که هدف آن جایگزینی کامل برق مصرفی این شرکت با انرژی‌های تجدیدپذیر بود. اما مقصد نهایی این نبود.
40 نیروگاه خورشیدی در کشور وارد مدار تولید برق شده است
پایگاه خبری راد: ‌معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق گفت:از دو سال قبل تاکنون 40 نیروگاه خورشیدی در کشور وارد مدار تولید برق شده است.
توقف پروژه‌های ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر
پایگاه خبری راد: عضو هیات مدیره انجمن انرژی بادی ایران اعلام کرد که ساخت پروژه‌های نیروگاه‌های خورشیدی و بادی به‌دلیل نوسانات نرخ ارز در ماه‌های اخیر متوقف شده است.
 از انرژی باد خزر باید بهره برد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: در دنیا برای تولید برق از انرژی بادی و امواج دریا بهره می‌گیرند و با وجود ظرفیتی همچون خزر، هنوز از آن بهره‌ای در این زمینه برده نشده است.
تامین ۱۶ درصد از انرژی مصرفی جهان از راه انرژی‌های نو
پایگاه خبری راد: انرژی‌های نو از جمله انرژی‌های آبی و خورشیدی هستند که برای تولید آن‌ها از منابع بدون کربن استفاده می‌شود. در حال حاضر حدود ۱۶ درصد از انرژی مصرفی جهان از راه انرژی‌های نو به دست می‌آید.
سقوط ۳ برابری ارزش پول ملی نتیجه سودهای ۲۷ درصدی بانک‌هاست
پایگاه خبری راد: در حالی شهرهای ایران با خاموشی مواجه شده‌اند که ایران دارای پتانسیل‌های عظیم انرژی خورشیدی است و تونل‌های باد در اکثر کلانشهرها وجود دارد و به اعتقاد مدیرعامل انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران، زمان شدت مصرف در زمان اوج تولید انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی و بادی رخ می‌دهد که می‌توان با توسعه فناوری‌های این حوزه از شدت مصرف کاست.
سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون یورویی ویتول در انرژی‌های پاک
پایگاه خبری راد: غول نفتی ویتول ۲۰۰ میلیون یورو (۲۳۵ میلیون دلار) در انرژی‌های تجدیدپذیر اروپایی سرمایه‌گذاری می‌کند.
علل ورشکستگی آبی در کشور/ آب مصداق حقوق بشر است
پایگاه خبری راد: در این روزها که محدودیت‌های آب و قطعی وقت و بی‌وقت آن بیشتر شده است، بیش از هر زمان دیگری وجود بحران آب را در ایران درک می‌کنیم. در این شرایط یک متخصص مدیریت منابع آب اعتقاد دارد مشکل آب ایران از مرحله بحران گذشته و دچار ورشکستگی شده است.