22:56 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انتخابات ریاست جمهوری

تلاش دموکرات‌ها برای حذف همیشگی ترامپ از سیاست آمریکا
نماد برتر- نمایندگان دموکرات‌ در حال بررسی راهکاری برای جلوگیری از روی کار آمدن دوباره ترامپ در عرصه سیاسی با استفاده از متمم ۱۴ قانون اساسی آمریکا هستند.
رکود در بازار مَسکن تا چه زمانی ادامه دارد؟
نماد برتر - تقریبا دو ماه است که بازار مسکن به ثبات قیمت و رکود معاملات رسیده و بررسی های غیررسمی نشان می دهد نرخ افت ماهانه در تهران از ۱.۱ درصد که در آذرماه رخ داد به ۳.۵ درصد در دی ماه رسیده و در این شرایط، خریداران در انتظار افت بیشتر قیمتها هستند.
انتظار کسب بازدهی مناسب و حتی بیشتر از شاخص برای صندوق "زرین"
نماد برتر- مدیرعامل سبدگردان کوروش با اشاره به آغاز پذیره نویسی سه روزه صندوق زرین کوروش گفت: پیش‌بینی دقیق بازدهی صندوق امکان‌پذیر نیست چراکه شرایط بازار و شاخص نیز بطور قطعی قابل برآورد نیست.
چرخش ۱۸۰ درجه ایی ترامپ و اعلام انتقال بی ایراد قدرت در ۲۰ ژانویه
نماد برتر- ترامپ با چرخش ۱۸۰ درجه ایی ، حمله برخی هواداران به کنگره آمریکا را محکوم کرد، گفت: دولت جدید از ۲۰ ژانویه آغاز بکار می کند و تمرکز بر انتقال روان، قانونمند و بی‌ایراد قدرت است.
لایحه استیضاح ترامپ برای برکناری از ریاست جمهوری در مجلس
نماد برتر- نمایندگان حزب دمکرات کنگره آمریکادر واکنش به اعتراضات هواداران ترامپ و اعمال خشونت، لایحه استیضاح وی برای برکناری از ریاست جمهوری را در سنا توزیع کردند.
بردار کوچک محسن رضایی نامزدی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس را رد کرد
نماد برتر- بردار کوچک محسن رضایی ، نامزدی وی در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس را تکذیب کرد و گفت: وی ضرورتی برای ورود به عرصه انتخابات نمی بیند.
استعفای روسای مجلس و قضاییه ۶ ماه قبل از انتخابات ممنوع شد
نماد برتر- نمایندگان مجلس با استعفای روسای قوای مقننه و قضائیه، ۶ ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کردند.
ریزش بورس منطقی نیست / انتقاد از بازارگردانی و حقوقی ها / کف جدید شاخص
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه از نگاه منطقی و اقتصادی، بازار نباید ریزش داشته باشد از شیوه بازارگردانی انتقاد کرد و گفت: بورس از ابهامات زیاد و عدم ثبات رنج می برد.
جستجوی همگانی برای شناخت دلایل سقوط ۵۵ هزاری شاخص + چند عامل ضعیف
نماد برتر- سقوط دور از انتظار ۵۵ هزار واحدی شاخص و افت قیمت ۲۹۰ سهم بورسی ، موج تازه ایی از نگرانی ها را ایجاد کرد و در نبود دلیل یا دلایل متقن ، همه فعالان در حال جستجو برای ریشه وضعیت امروز بازار هستند.
دو مسیر متفاوت معاملات بورس + پیش بینی شکست مقاومت کانال دو میلیونی
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مقاومت شاخص در کانال ۱.۶ میلیونی از دو مسیر ادامه بازار و پیش بینی شکست خط مقاومت دو میلیونی در فروردین ماه با وجود مطرح شدن بحث انتخابات خبر داد.
محقق نشدن درآمدهای نفتی/ سهم مالیات از بودجه ۷۰ درصد شود
نماد برتر- یک تحلیلگر اقتصادی درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ضمن انتقاد از نفتی بودن بودجه سال آینده، گفت: بودجه باید ریالی بسته شود و نفت در آن کنار گذاشته شود؛ به‌گونه‌ای که در سال آینده با اصلاح نظام مالیاتی ۷۰ درصد بودجه عمومی دولت از مالیات و ۳۰ درصد دیگر هم از سایر درآمدها چون فروش اوراق مالی اسلامی باشد.
نظر عضو شورای عالی بورس درباره مواضع نامزدان انتخابات ریاست جمهوری
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس با اشاره به تلاش سه ماه ارکان نظام برای دفاع از حقوق سهامداران گفت: احتمالاً مواضع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره بورس و تحقق آرزوی دیرینه فعالان باشد.
چشم انداز روشن صنایع پتروشیمی و فلزات اساسی
نماد برتر- مدیرعامل شرکت کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان گفت: امسال افت و خیز بی سابقه ای را تجربه کردیم ؛ به طوری که بسیاری از فعالان بازار هم انتظار چنین رفتار هیجانی نداشتند، از طرفی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی دیگر از موضوعات تاثیر گذار بر بازار سهام بود که با روند متعادل پشت سر گذاشته شد.
پیش بینی اثر مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در بازار ارز و سکه
نماد برتر- نماینده سابق مجلس پیش بینی کرد مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها توسط مجلس منجر به افزایش قیمت دلار و سکه شود.
مشاور رهبر اتقلاب و وزیر سابق برای انتخابات ریاست جمهوری آماده شد
نماد برتر- مشاور رهبر اتقلاب و وزیر دفاع سابق رسما" از آمادگی حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: قرار گرفتن در مسیر رشد و توسعه با کمترین هزینه و پیامدهای غیر قابل قبول را اجرایی خواهم کرد.