05:44 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

الکترونیکی شدن

تا پایان سال از هسته معاملات بومی رونمایی می‌شود
نماد برتر- با توجه به دردسرهایی که اختلالات هسته معاملات در معاملات بورس ایجاد کرده است و همچنان نیز این بازار با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کند، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد از رونمایی هسته معاملات بومی تا پایان سال خبر داد.
مقاومت دستگاه‌های دولتی در به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات
نماد برتر- به گفته معاون وزیر ارتباطات، اگرچه در طول دو سال با رشد ۲.۵ برابری در حوزه خدمات مرکز ملی تبادل اطلاعات مواجه شده‌ایم و در تیر ماه سال جاری تعداد ۱۲۰ میلیون مراجعه به نهادها کاهش پیدا کرده است، اما هنوز هم برخی دستگاه‌های دولتی، در به اشتراک‌گذاری اطلاعات خود در گذرگاه خدمات دولت همکاری نمی‌کنند.
تسهیل صدور مجوز کسب‌ و کارها با درگاه ملی مجوزها
نماد برتر- درگاه ملی مجوزهای کشور در حالی آماده خدمت‌رسانی به متقاضیان اخذ مجوز راه‌اندازی کسب‌وکار در کشور است که به گفته مدیرکل دفتر تدوین ضوابط فنی و مقررات دولت الکترونیکی، باعث تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، شفافیت، عدالت و حذف مقررات دست و پاگیر شده است.
چرا از خدمات غیرحضوری بیشتر استقبال می شود؟
نماد برتر- یک فعال حوزه کار معتقد است غیرحضوری و الکترونیکی کردن خدمات موجب شفاف سازی و کاهش هزینه های مردم و دولت می شود و افراد از دریافت خدمات مورد نیاز خود به شکل غیر حضوری بیشتر استقبال می کنند.
کاهش ارسال مرسولات پستی به ۲۸۷ میلیون
نماد برتر-آمار ترافیک مرسولات پستی در سال ۱۳۹۸، به ۲۸۷ میلیون رسیده که در مقایسه با آمار ۳۶۷ میلیون در سال ۱۳۹۷، نشان از کاهش ارسال مرسولات پستی دارد.
کاهش مراجعات حضوری مردم با استقرار دولت الکترونیک
نماد برتر- یک فعال حوزه کار تحقق دولت الکترونیک را موجب کاهش مراجعات حضوری مردم، افزایش کیفیت خدمات رسانی، حذف مقررات غیر ضرور و نوین شدن کسب و کارها دانست.
امضای الکترونیکی در وزارت ارتباطات ریشه می‌زند
پایگاه خبری راد: امضای الکترونیکی یکی از روش‌های حذف کاغذ در فرآیندهای اداری است که در راستای دولت الکترونیکی انجام می‌شود و به نظر می‌رسد اکنون راه خود را در دستگاه‌ها و سازمان‌های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باز کرده است.
ارتقای ۴۰ درصدی الکترونیکی شدن خدمات دولت
پایگاه خبری راد: طبق ارزیابی مرحله سوم شورای فناوری اطلاعات، افزایش میزان الکترونیکی شدن خدمات الکترونیکی دولت به ۴۰ درصد خدمات ارتقا یافته است.
نیمی از مردم عوارض الکترونیکی پرداخت نکردند/ خبری از جریمه نیست!
پایگاه خبری راد: مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور اعلام کرد که عوارض الکترونیکی خودروهای عمومی و سنگین که طی پنج ماه گذشته از آزادراه‌های دارای تجهیزات الکترونیکی اخذ عوارض استفاده کرده‌اند قسطی شده و به زودی چگونگی پرداخت آن‌ها ابلاغ می‌شود.
آیا دولت پزشکان الکترونیکی شده است؟
پایگاه خبری راد: درمان القایی، تقلب در نظام بیمه، بی­‌مسئولیتی پزشکان در قبال بیماران، افزایش مخارج درمان، ویزیت­‌ها و تعرفه­‌های غیرمتعارف و افزایش نسبت هزینه بهداشت و درمان در سبد خانواده، از جمله مشکلات مردم در حوزه سلامت است. اما دولت الکترونیک چه ارتباطی با این مسائل دارد؟ آیا پیشرفت دولت الکترونیک به رفع این چالش‌­ها کمک می­‌کند؟
بررسی جایگاه دولت الکترونیک در وزارت ارتباطات
پایگاه خبری راد: دولت الکترونیک فرصتی را در اختیار دولت­‌ها قرار می­‌دهد تا نه ­تنها اطلاعات و خدمات خود را شفاف­‌تر سازند بلکه آن­‌ها را سریع‌تر، آسان‌تر و کم هزینه­‌تر در اختیار شهروندان قرار دهند. برای تحقق این هدف اما پایش مستمر کیفیت وب­گاه­‌ها و خدمات الکترونیکی دستگاه­‌های اجرایی در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته و مقرر شده است که تمامی دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال سوم برنامه تمامی خدمات خود را الکترونیکی ارائه دهند.
چرا برخی دستگاه‌های دولتی اعتقادی به دولت الکترونیک ندارند؟!
پایگاه خبری راد: در حالی که برای به ثمر رسیدن دولت الکترونیکی نیازمند یکپارچه شدن خدمات دستگاه‌های دولتی هستیم، به نظر می‌رسد برخی سازمان‌ها یا میانه‌ای با الکترونیکی شدن ندارند یا روش ویژه خود را برای این کار در پیش گرفته‌اند که این موضوع با تجمیع خدمات به صورت واحد در تضاد است.
کدام دستگاه‌ها همکاری نکردند؟
پایگاه خبری راد: ارزیابی نوبت پنجم خدمات الکترونیکی در حالی انجام شد که برخی از دستگاه‌ها از همکاری در این ارزیابی خودداری کردند.
پیشنهاد اصلاح روش جریمه عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها
پایگاه خبری راد: معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ارائه پیشنهاد جدید به جای اعمال روش جریمه عدم پرداخت الکترونیکی عوارض خبر داد و اعلام کرد که این پیشنهاد به وزیر راه وشهرسازی ارائه و مورد موافقت قرار گرفته است و در راستای اجرای آن اقدام خواهد شد.
شور شدن خدمات الکترونیکی دولتی با چند آشپز!
پایگاه خبری راد: اگر هر یک از دستگاه‌ها بخواهند برای ارائه خدمات الکترونیکی خود روش جداگانه‌ای را در نظر بگیرند، شاید نتوان مفهوم دولت الکترونیکی که نیازمند یکپارچگی است را به‌درستی اجرا کرد.