06:52 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اقلام صادراتی

ممنوعیت ساده‌ترین راه در برابر فعالیت‌های اقتصادی
پایگاه خبری راد: در پی مقررات محدودکننده و ممنوع‌کننده برای صادرات، رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد که فهرست اقلام صادراتی و وارداتی همچنان در حال حذف و اضافه است و برخی مسئولان دست به دامان ساده‌ترین راهکار، یعنی ایجاد ممنوعیت و محدودیت در برابر رویه‌های تجاری کشور ‌می‌شوند و به دنبال تعدیل فهرست کالاهای ممنوعه صادراتی و وارداتی هستند که برای آنها با بهانه‌هایی همچون «شرایط ویژه»، «حمایت از بخش خصوصی» و «تنظیم بازار داخلی» تصمیمات متفاوت خود را توجیه ‌می‌کنند.
«عراق» در صدر مقاصد صادراتی آذربایجان‌شرقی
پایگاه خبری راد: ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات صادرکنندگان، گفت: سامانه نیما و بازار ثانویه ارز برای صادرکنندگان ضرر مضاعف دارد.
ارزآوری 4 میلیون دلاری سمنان از دورریز دام‌ها
پایگاه خبری راد: مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از ارزآوری 4 میلیون دلاری از محل برخی قطعات دورریز و آلایش غیرخوراکی دام‌ها در 6 ماهه اول امسال خبر داد و گفت: کل درآمد ارزی استان در حوزه‌های مرتبط با دام و طیور در 6 ماهه اول امسال 5.5 میلیون دلار بوده است.
ایران از ظرفیت قطر چگونه استفاده می‌کند؟
پایگاه خبری راد: همزمان با تحریم‌های تعدادی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه دولت قطر، نقش و حضور جمهوری اسلامی ایران در قطر در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و سیاسی بسیار چشمگیر بوده است.
آرژانتین در مسیر ونزوئلایی شدن
پایگاه خبری راد: دفتر آمار آرژانتین اعلام کرد اقتصاد این کشور در دوازده ماه منتهی به ماه می، ۵.۸ درصد کوچک‌تر شده است که بدترین عملکرد این کشور در دهه اخیر محسوب می‌شود.
دلارهای خصوصی را از دولتی جدا کنید!
پایگاه خبری راد: عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: شفافیت درآمدهای ارزی و اینکه کالاهایی مشخص شوند که درآمد صادراتی‌شان به دولت یا سامانه نیما تحویل داده شود، سیاست مناسبی است اما به نظر می‌رسد درآمدهای ارزی صادرات بخش خصوصی که حدود ۱۰ درصد از کل صادرات نفتی و غیرنفتی کشور است، باید از درآمدهای ارزی دولت جدا و به تقاضاهای دولتی اختصاص داده شود.
جریمه و مالیات در انتظار صادرکنندگان متخلف
پایگاه خبری راد: معاون سازمان توسعه تجارت ایران از تعیین چهار شیوه برای بازگشت ارز حاصل از صادرات توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: صادرکنندگانی که نخواهند به روش‌های تعیین شده ارز حاصل صادرات را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند، مشمول مالیات و جریمه شده و متخلف محسوب می‌شوند.
شرایط جدید برای صادرکنندگان اعلام شد
پایگاه خبری راد: معاون سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: با توجه به مصوبه اخیر هیأت دولت درخصوص برگشت ارز حاصل از صادرات، هیچکدام از صادرکنندگان مجبور به بازگشت ارز حاصل از صادرات صرفاً از طریق سیستم بانکی نیستند و ظرف شش ماه باید 95 درصد از ارز حاصل از صادرات خود را به یکی از روش های ارائه شده در این مصوبه به کشور بازگردانده و تسویه کنند.
فهرست کالاهای صادراتی مشمول دستورالعمل جدید ارزی به زودی اعلام می‌شود
پایگاه خبری راد: به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، فهرست اقلام صادراتی که امکان فروش ارز خارج از سامانه نیما برای آنها وجود ندارد هفته آینده اعلام می‌شود.
سهم ایران از بازار کنیا فقط ۱۰۰ میلیون دلار!
پایگاه خبری راد: رایزن بازرگانی ایران در کنیا گفت: کل مبادلات تجاری کشورمان با کنیا با احتساب پروژه های خدمات فنی و مهندسی حدود ۱۰۰ میلیون دلار است و تاکنون نتوانسته‌ایم سهم خوبی از بازار ۲۰ میلیارد دلاری این کشور کسب کنیم.
حجم روابط تجاری با ایتالیا به 5 میلیارد رسید
پایگاه خبری راد: رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا گفت: قبل از تحریم حجم مبادلات تجاری ایران با ایتالیا به 8 میلیارد دلار می‌رسید اما از دوران تحریم این حجم کاهش چشمگیری داشته است. در شرایط پسابرجام بار دیگر روابط تجاری افزایش یافت.
واردات ایران از افغانستان کم شد
پایگاه خبری راد: رئیس میز افغانستان سازمان توسعه تجارت از کاهش ۱۴ درصدی واردات از افغانستان در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.
ممنوعیت صادرات به سوریه فقط برای چند قلم کالاست
پایگاه خبری راد: معاون دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت در پاسخ به صحبت‌هایی که مبنی بر ممنوعیت صادرات کالای ایرانی به سوریه مطرح می‌شود اظهار کرد: این ممنوعیت مربوط به چند قلم کالای خاص می‌شود.
واگذاری فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه پایتخت به اتاق تهران
پایگاه خبری راد: فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران به اتاق بازرگانی تهران واگذار شد.
تجار ایرانی به اتریش می‌روند
پایگاه خبری راد: اتاق بازرگانی تهران هیات تجاری را متشکل از دست‌اندکاران صنایع مختلف در آبان ماه به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری به کشور اتریش اعزام می‌کند.
صفحه قبل | صفحه بعد