05:56 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اقدامات دولت

آخرین اخبار وزیر راه از تحویل مسکن‌های ثبت‌نامی و مالیات از خانه‌های خالی
نماد برتر- وزیر راه و شهر سازی گفت: ساماندهی بازار مسکن با ارائه مسکن‌های ارزان خوب پیش می‌رود.
دستگاه‌ها نگرانند با ارائه داده، قدرتشان را از دست بدهند
نماد برتر- دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات درباره عدم تمایل برخی از دستگاه‌ها به ارائه خدمات آنلاین گفت: امروز امضاهای طلایی به داده‌های طلایی تبدیل شده و برخی فکر می‌کنند اگر داده‌هایشان را در اختیار قرار دهند، قدرت خود را از دست می‌دهند، برخی هم علاقه‌ای به تحول دیجیتال ندارند.
جاسوسی انگلیس و فرانسه از کاربران مشروط شد
نماد برتر- طبق حکم دادگاه عالی اتحادیه اروپا، جاسوسان انگلیسی و فرانسوی در صورتی می توانند به اطلاعات شخصی کاربران اینترنت و تلفن همراه دسترسی پیدا کنند که تهدید جدی برای امنیت ملی وجود داشته باشد.
افزایش بی‌رویه قیمت مسکن در شهرهای بزرگ جهان
نماد برتر- با وجود رکود جهانی ناشی از بیماری همه‌گیر ویروس کرونا، قیمت مسکن در بازارهای بزرگ سراسر جهان همچنان در حال افزایش است و در برخی موارد از میزان واقعی نیز فراتر رفته است.
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد
نماد برتر- وزیر کار از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد خبر داد.
چرخ رونق شهرک های صنعتی نوبران و غرق آباد روی دست انداز
نماد برتر- مدیرعامل یک واحد تولیدی در نوبران، تامین برق را مهمترین زیرساخت مورد نیاز برای ایجاد و توسعه صنایع در شهرک‌های صنعتی نوبران و غرق آباد دانست و گفت: جهش تولید با تامین برق صنایع مستقر در این شهرک ها محقق خواهد شد.
اجازه نمی‌دهیم تکانه‌های اقتصادی آهنگ توسعه کشور را تحت تأثیر قرار دهد
نماد برتر- رئیس جمهور با بیان اینکه نباید اجازه دهیم تکانه‌های اقتصادی چون تحریم یا تنگناهای کرونایی، آهنگ توسعه کشور را کند کرده و به اقتصاد خانوار و معیشت و رفاه مردم ضربه بزند، گفت: دولت تلاش کرده در دو حوزه اقتصاد کلان و اقتصاد خانوار سیاست‌ها و برنامه‌های دقیقی در این زمینه تدوین و اجرایی کند.
اتفاقی که برای بازار نفت عادی شد
نماد برتر- در هفته گذشته بازار نفت یکی از آرامترین هفته‌های خود پس از شیوع بیماری کووید ۱۹ و رویدادهای مربوط به جنگ قیمت را سپری کرد اما یک نکته قابل توجه وجود داشت.
پیشنهاداتی برای پیشگیری از رکود اقتصادی کرونا
نماد برتر- دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای جلوگیری از رکود اقتصادی در پی شیوع ویروس کرونا و مسئولیت اجتماعی بخش تولید و کارآفرینی در کنار اقدامات دولت، پیشنهاداتی در این زمینه ارائه کرد.
بررسی وضعیت خدمات الکترونیک در وزارت کشور
پایگاه خبری راد: وزارت کشور ۱۰ مجوز برای ارائه خدمات صادر می‌کند که از این تعداد تنها دو مورد در فرایندی کاملا الکترونیک قرار داشته و هشت مورد دیگر فرایندی غیرالکترونیک دارند.
دولت برای رکود آینده مسکن چه برنامه‌ای دارد؟
پایگاه خبری راد: قیمت مسکن پس از آن‌که سر به فلک کشید، ظاهرا با توقف رشد در کلانشهرها مواجه شده و حالا دولت باید برای رکودی که کارشناسان زمان آن را چهار تا پنج سال عنوان می‌کنند برنامه داشته باشد؛ تولید مسکن استیجاری، شکستن قیمت زمین و ارایه مشوق به سازندگان از جمله پیشنهادات کارشناسی است.
بازار مسکن آماده رکود چهار ساله
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسکن گفت: سیگنال‌های بازار مسکن با توجه به سیکل‌های قبلی، نشان‌دهنده ورود به دوره رکود چهار تا پنج ساله است.
آغاز احداث ۳۰۲ کیلومتر فیبر نوری در آذربایجان شرقی
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عملیات احداث 302 کیلومتر فیبر نوری در سطح آذربایجان شرقی برای رسیدن به شاخص 80 درصد پوشش روستاهای بالای 20 خانوار با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان آغاز می شود.
قیمت شکر به محدوده ۴۰۰۰ تومان رسیده است
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه نبات، آب‌نبات ریز و قند ریز گفت: قیمت شکر در سطح بازار کاهش یافته و به محدوده ۴۰۰۰ تومان رسیده است.
چرخ تولید مسکن نمی‌چرخد
پایگاه خبری راد: بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری حوزه مسکن از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود؛ این در حالی است که سازندگان با حداقل شش مانع برای فعالیت مواجه‌اند.