17:14 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افضل توس

فروپاشی غیرمجازها، رهایی بانک‌ها و هزاران میلیارد سپرده
پایگاه خبری راد: با وجود تمام مشکلاتی که در نظام بانکی وجود داشته و بانک‌ها در گیر آن هستند اما بانک‌ها در سال گذشته از یکی از معضلات‌شان، رها شدند و توقف فعالیت موسسات بزرگ غیرمجاز اتفاق خوشایندی برای آنها بود، با این حال ترکش‌ فعالیت این موسسات همچنان باقی است.
عاقبت پول مردم و موسسات مالی غیر مجاز چیست؟
پایگاه خبری راد: چند موسسه اعتباری غیرمجاز طی سال‌های اخیر توانسته‌اند ۲۵ هزار میلیارد تومان از مردم جذب کنند.
اعتماد ۲۵ هزار میلیاردی به ۵ موسسه غیرمجاز
پایگاه خبری راد: گرچه اکنون موسسه بزرگ غیرمجازی در بازار پول فعالیت نمی‌کنند ولی آثار باقی مانده از آنها در زمان فعالیتشان سال‌ها در اقتصاد و بازار پول ایران باقی می‌ماند، از پول‌های کلانی که با پرداخت سودهای جذاب از مردم گرفتند تا حواشی بازپرداخت اموال سپرده‌گذاران و البته پول‌هایی که از بانک مرکزی برای این موسسات خارج شده است. پنج تعاونی غیرمجازی که در چند سال اخیر منحل شده‌اند،حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان از سپرده‌گذاران خرد جذب کرده بودند.
آخرین وضعیت ۴ موسسه غیرمجاز+پاسخ‌های بانک مرکزی
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی در گزارشی تفصیلی به تشریح آخرین وضعیت چهار موسسه غیرمجاز منحل شده ثامن الحجج، وحدت، البرز ایرانیان و افضل توس پرداخت.
آخرین فرصت‌ برای تعیین تکلیف پول‌های از دست رفته
پایگاه خبری راد: با اعلام زمان برای پایان تعیین تکلیف سپرده‌گذاران چهار تعاونی منحل شده غیرمجاز فقط ۲۵ روز دیگر سپرده‌گذاران فرشتگان، البرز ایرانیان، وحدت و افضل توس فرصت دارند تا بتوانند پول‌های خود را که در نتیجه فعالیت غیر مجازها وضعیت مشخصی نداشته و در اختیار آنها نیست مشخص کنند.
۹۹ درصد سپرده‌گذاران "افضل توس" تعیین تکلیف شدند
پایگاه خبری راد: بانک آینده اعلام کرد که در راستای ساماندهی موسسات مالی غیرمجاز موفق شده تا پایان دی ماه سال جاری تکلیف بیش از ۹۹ درصد سپرده‌گذاران تعاونی اعتبار افضل توس را مشخص کند.
شمارش معکوس برای تسویه‌ با سپرده‌گذاران غیرمجازها
پایگاه خبری راد: آن طور که معاون بانک مرکزی اعلام کرده است تا پایان بهمن‌ماه کار تسویه‌حساب با تمام سپرده‌گذاران تعاونی‌های غیرمجاز پایان می‌یابد.
۴۵۰۰ میلیارد تومان برای افضل توس، البرز و آرمان
پایگاه خبری راد: در جریان تعیین تکلیف سپرده‌گذاران سه تعاونی منحله افضل توس، البرز ایرانیان و وحدت(آرمان)، بانک مرکزی حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری در اختیار دو بانک و یک موسسه مسئول تعهدات آنها قرار خواهد داد. البته این به معنای واریز یک باره مجموع این مبلغ نیست بلکه به مرور و به پشتوانه دارایی‌های این تعاونی‌ها به بانک‌های مربوطه پرداخت خواهد شد.
جزئیات جلسه پربار شورای پول و اعتبار
پایگاه خبری راد: جلسه (سه شنبه) شورای پول و اعتبار چند موضوع و مصوبه کلیدی داشت؛ از بررسی وضعیت موسسات غیر مجاز منحله تا ورود و خروج منابع ریالی مسافران از کشور.
وعده رئیس کل برای سپرده‌گذاران غیرمجازهای واگذار شده/ قفل"البرز ایرانیان" شکست
پایگاه خبری راد: آن طور که رئیس کل بانک مرکزی وعده داده در هفته پیش رو تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی‌های منحله افضل توس و وحدت (آرمان) از سر گرفته می‌شود. تعیین تکلیف سپرده گذاران البرز ایرانیان که هیچ پرداختی تاکنون در مورد آنها انجام نشده است نیز آغاز خواهد شد.
پرداخت سپرده‌های تا سقف دو میلیارد ریال سپرده‌گذاران فرشتگان
پایگاه خبری راد: گزارش بانک مرکزی در خصوص پرداخت بیش از نیم میلیون فقره وام ازدواج در قالب طرح ضربتی و همچنین آخرین وضعیت ساماندهی تعاونی‌های غیرمجاز در جلسه شورای پول و اعتبار ارائه شد.
وضعیت تعیین تکلیف سپرده‌گذاران آرمان/ شرط پرداخت وجوه کلان
پایگاه خبری راد: بر اساس تازه‌ترین گزارش اعلامی از تعیین وضعیت سپرده‌گذاران تعاونی منحله وحدت(آرمان)، تاکنون عملیات بانکی سپرده‌گذاران تا سقف سه میلیون تومانی که مراجعه کرده‌اند انجام شده است. تعیین تکلیف سپرده‌گذاران سقف‌های بالاتر نیز با توجه به شناسایی میزانی از دارایی‌های این تعاونی و هماهنگی‌های انجام شده با دریافت خط اعتباری بانک مرکزی و تایید مراجع ذی‌صلاح در آینده انجام می‌شود اما زمان آن مشخص نیست.
تعیین تکلیف ۸۵ درصد سپرده‌گذاران افضل توس در مرحله اول
پایگاه خبری راد: پیش‌بینی‌ها بر این است که در پایان مرحله اول از تعیین تکلیف سپرده گذاران افضل توس که اکنون تا سقف سه میلیون تومان در حال اجراست، وضعیت حدود ۸۵ درصد از کل سپرده‌گذاران مشخص شود.
شرایط پرداخت وجوه و سود سپرده‌گذاران "افضل توس"
پایگاه خبری راد: تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی افضل توس که به بانک آینده واگذار شده است در فرآیندی مرحله‌ای و با پرداخت کامل سقف‌های تعیین شده همراه خواهد بود. پرداخت سود سپرده در زمان توقف فعالیت تعاونی فعلا نامشخص است.
"دیگر هیچ موسسه غیرمجازی نداریم"، اما داریم!
پایگاه خبری راد: گرچه رئیس کل بانک مرکزی با افتخار اعلام کرده است که ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی به پایان رسیده و دیگر هیچ موسسه غیرمجازی نداریم اما در واقعیت همچنان برخی موسسات و تعاونی‌های اعتباری غیرمجاز در حال فعالیت هستند.
صفحه قبل | صفحه بعد