05:48 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افزایش قیمت بنزین

حمایت از سیاست دو نرخی شدن قیمت بنزین
پایگاه خبری راد: استفاده از کارت سوخت از ۲۰ مردادماه اجباری می‌شود؛ موضوعی که واکنش‌های متعددی را به‌دنبال داشته و این پرسش را به وجود آورده است که آیا این طرح می‌تواند وضعیت مصرف و قاچاق سوخت را سامان دهد یا مانند دوره قبل یک پروژه ناتمام باقی خواهد ماند؟
احیای کارت سوخت، از قاچاق بنزین جلوگیری می‌کند
پایگاه خبری راد: عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی گفت: استفاده از کارت سوخت سبب می‌شود با یک رصد و آمارگیری دقیق از قاچاق بنزین جلوگیری شود.
بازگشایی گره قاچاق سوخت در گرو سهمیه‌بندی
پایگاه خبری راد: آمار و ارقامی که درباره میزان قاچاق سوخت وجود دارد، نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده و موجب شده بخش دولتی نگاه ویژه‌تری به این حوزه داشته باشد. بازگشت کارت سوخت موضوعی است که بخش دولتی به آن توجه داشته اما برخی از کارشناسان بر این باورند که این کارت بدون سهمیه‌بندی نمی‌تواند نتیجه مثبتی دربرداشته باشد لذا باید کم کم به سمت سهمیه‌بندی بنزین حرکت کرد.
پیش نیازهای افزایش قیمت بنزین
پایگاه خبری راد:عضو حقوقی کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران معتقد است باتوجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور برنامه‌ریزی برای رساندن قیمت بنزین به سطح فوب خلیج فارس به یک برنامه جامع و طرح زیرساختی فراتر از قانون هدفمندی یارانه ها نیاز دارد که همه ابعاد آن بررسی شده، همه زوایا و اجزا را پوشش دهد و به طورکامل اطلاع‌رسانی و تبیین شود.
 تاکنون بیشتر از پیش‌بینی‌ها نفت فروخته‌ایم
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که «ایران تا اردیبهشت نفت را بیشتر از پیش بینی ها در بودجه فروخته است» گفت: دشمن در شرایط فعلی به دنبال بستن همه راه‌هاست که قطعاً با اتحاد و همدلی ما در داخل کشور ناکام خواهد ماند.
سلیمی: افزایش قیمت بنزین باید از مسیر قانونی باشد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس خاطرنشان کرد که افزایش قیمت بنزین باید از مسیر قانونی انجام شود؛ چراکه در حال حاضر تورم‌زاست.
امیر خجسته: افزایش قیمت بنزین باید کارشناسی شده انجام شود
پایگاه خبری راد: رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس افزایش قیمت بنزین از سوی دولت را مستلزم داشتن مجوز برای این اقدام دانست.
تبعات تورمی سهمیه‌بندی نکردن بنزین بیشتر است
پایگاه خبری راد: جدی شدن احتمال سهمیه‌بندی بنزین از سوی دولت باعث شده است تا توجه به تبعات تورمی این تصمیم جلب شود. در این باره یک اقتصاددان با تشبیه سهمیه‌بندی بنزین به انجام جراحی در بدن معتقد است که انجام دادن سهمیه‌بندی بنزین تبعات تورمی کمتری نسبت به انجام ندادن آن دارد.
مجلس مخالف سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین است
پایگاه خبری راد: عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی گفت: مجلس تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین یا سهمیه بندی آن اتخاذ نکرده است و مخالف افزایش قیمت است.
قمار پرخطر آمریکا در بازارهای نفت
پایگاه خبری راد: دولت ترامپ در تلاش‌هایش برای تشدید تحریم‌های نفتی علیه ایران و ونزوئلا، به مقطع حساسی رسیده است.
"بنزین" از خودکفایی تا قاچاق
پایگاه خبری راد: "خودکفایی تولید بنزین"، آرزویی که بالاخره در آستانه ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد؛ هرچند به نظر می‌رسد طعم آن چندان شیرین نیست زیرا افزایش مصرف بنزین در ایران به‌دنبال افزایش میزان تولید این فرآورده نفتی می‌دود و حتی گاهی از آن پیشی می‌گیرد و دغدغه میزان مصرف بنزین آنقدر پررنگ است که آسودگی خودکفا شدن زیر سایه این دغدغه رنگ باخته است.
 حفظ شدن قیمت فعلی بنزین
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «پیشنهادات مرتبط با سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین در کمیسیون تلفیق رأی نیاورده است»، گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی در شرایط امروز نارضایتی‌ها را تشدید می‌کند و مجلس نیز تصمیمی نمی‌گیرد که فشار بر مردم بیشتر شود.
موضوع افزایش قیمت بنزین در کمیسیون انرژی مطرح نیست
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت که موضوع افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی در این کمیسیون مطرح نیست.
۶۰۰ هزار میلیارد یارانه در انرژی
پایگاه خبری راد: آنطور که سخنگوی سازمان برنامه و بودجه می‌گوید سالانه حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در حوزه نفت و انرژی پرداخت می‌شود و در این شرایط دولت و مجلس به دنبال تدوین بسته اصلاحات ساختاری حامل‌های انرژی هستند که اصلاح قیمت نیز جزوی از آن است.
نقدینگی عامل اساسی گرانی کالاها!
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان گفت: کاهش قیمت اجناس به دلار بستگی چندانی ندارد، بلکه علت تورم در کشور نقدینگی است. این در حالی است که تخمین زده شده حجم نقدینگی تا پایان سال به ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.