04:51 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افزایش ارز

بررسی آمار ۹ ماهه تجهیز منابع مالی در بازار سرمایه و میزان انتشار ابزارها
نماد برتر- رییس سازمان بورس از برگزاری جلسه شورای عالی بورس با محورهای آمار تجهیز منابع مالی در بازار سرمایه و میزان انتشار ابزارهای تجهیز منابع مالی طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.
ارزش بورس نسبت بهGDP شش برابر شد
نماد برتر- آمارها نشان می‌دهد که جایگاه بازار سهام در سال‌های اخیر بهتر شده اما؛ همچنان با میزان ایده‌آل فاصله بسیار دارد و یک جای خالی بزرگ در این میان دیده می‌شود.
انتقال بودجه از اتاق دربسته به اتاق شیشه ای /چابکی دولت با  فروش سهام در بورس
نماد برتر- رئیس جمهور بودجه ۱۴۰۰ را یک بودجه راهبردی خواند و با برشمردن پیام های مهم این بودجه تاکید کرد که اساس این بودجه اعلام شرایط مناسب‌تر اقتصادی برای سال ۱۴۰۰ است.
بازار نفت در انتظار نشست اوپک در هفته جاری
نماد برتر- قیمت نفت هفته گذشته چهارمین هفته متوالی افزایشی را در آستانه نشست اوپک پلاس ثبت کرد.
ثر تداوم سه عامل بر بازگشت اعتماد فعالان به بازار سهام
نماد برتر- افزایش ارزش معاملات خرد، افزایش نقدشوندگی، اظهارنظر رئیس سازمان و اتمام حجت با نمادهایی که بازارگردان ندارند از عواملی هستند که در صورت تداوم می توان امید داشت اعتماد به بازار بازگردد.
افزایش ارزش سهام
نماد برتر- دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان با اعلام اثر دلار در قیمت تمام شده محصولات گفت: سرنوشت محتوم خودروسازان و ۶۴ رشته صنعتی وابسته ، افزایش ارزش سهام است.
انتقاد از اقدامات موثر در جهش عجیب شاخص/ ۶ نکته مهم در سرمایه گذاری بورس
نماد برتر- معاون اسبق سازمان بورس با انتقاد از اقداماتی که موجب جهش عجیب شاخص از ابتدای سال شد به ۶ نکته در زمان از دست رفتن اصل سرمایه یا سودهای از دست رفته اشاره کرد.
همکاری سه‌جانبه ۳ نهاد برای شتاب توسعه صنعت نیشکر
نماد برتر- با امضای تفاهم نامه سه جانبه، فناوری‌های نوین به منظور افزایش ارزش افزوده و کاهش آثار زیست محیطی نیشکر به این حوزه نفوذ خواهد کرد.
شایعه عدم تمایل دولت به کاهش دلار ادعای تکراری و دارای تناقض است
نماد برتر- رئیس دفتر روحانی ، شایعه عدم تمایل دولت به کاهش دلار را ادعایی دانست که هر چند وقت یکبار از سوی برخی محافل علیه دولت مطرح می‌شود
بورس؛ در انتظار روندی متعادل
نماد برتر- انتظار می رود بازار سهام معاملات این هفته را با روندی متعادل و بعضا مثبت آغاز کند. قابلیت پیش بینی از ابزارهای مورد نیاز هر فعالیت میباشد که بازار سرمایه نیز از این داستان مستثنی نیست و در این میان پیش بینی می شود برخی از صنایع و شرکت های فعال در بورس از مسیر متعادل به سمت مثبت شدن نیز حرکت کنند.
گشایش و تسهیل روش‌های بازگشت ارز صادرات به چرخه اقتصادی کشور
نماد برتر- رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در اولین نشست کمیته پایش تجارت خارجی کشور گفت: روند رشد صادرات در تمامی کالاهای غیرنفتی آهنگ مثبتی دارد و با گشایش و تسهیل روش‌های بازگشت ارز صادرات به چرخه اقتصادی کشور، این روند مثبت استمرار خواهد یافت.
دلایل کاهش اخیر نرخ دلار از زبان یک اقتصاددان
نماد برتر- یک تحلیلگر اقتصادی با بیان اینکه ارزش پولی ملی در حال افول است، گفت: زمانی ریال باثبات می‌شود که اقتصاد کشور به سامان برسد. متاسفانه مجموعه بی‌نظم اقتصاد کشور بر هیچ یک از اصول، قواعد و الزامات علم اقتصاد استوار نیست و غیر واقعی است.
تکالیف مهم بورس کالا و وزارت صنعت در عرضه و قیمت گذاری فولاد + تحلیل صنعت
نماد برتر- کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تحلیل آخرین وضعیت ایران در بازار داخلی و خارجی فولاد ، گزارشی تدوین و پیشنهادات و تکالیفی برای بورس کالا و وزارت صنعت ارایه کرد.
قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی درباره وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش این کمیسیون در خصوص وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت امور اقتصادی و دارایی را قرائت کرد.
تاثیر واحدهای تحقیق کارگاه‌های صنعتی در اشتغال فارغ التحصیلان
نماد برتر- نتایج یک پژوهش نشان می دهد که ایجاد واحد تحقیق و توسعه در کارگاه های صنعتی علاوه بر فراهم کردن فرصتهای شغلی برای دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، موجب افزایش ارزش افزوده، فروش و رقابت پذیری در بازار کالا می شوند.