20:50 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افت قیمت نفت

اوپک تحت فشار است!
پایگاه خبری راد: افت شدید قیمت نفت که یک تریلیون دلار از ارزش سهام انرژی کاسته، به درآمد تولیدکنندگانی بزرگی مانند عربستان سعودی، روسیه، نیجریه و آنگولا ضرر خواهد زد.
چرا بنزین ارزان نمی شود؟
پایگاه خبری راد: رییس جمهور آمریکا مدعی شده که کاهش قیمت نفت مانند یک کاهش مالیات برای جهان بوده است اما رانندگان در اکثر نقاط آسیا هنوز از ریزش اخیر بهای نفت بهره چندانی نبرده‌اند.
بنزین چند؟!
پایگاه خبری راد: رییس جمهور آمریکا مدعی شده که کاهش قیمت نفت مانند یک کاهش مالیات برای جهان بوده است اما رانندگان در اکثر نقاط آسیا هنوز از ریزش اخیر بهای نفت بهره چندانی نبرده‌اند.
بررسی ضرورت کاهش تولید نفت در نشست اوپک و روسیه
پایگاه خبری راد: اوپک و متحدانش به رهبری روسیه در نشستی که روز یکشنبه در ابوظبی برگزار می‌شود، کاهش تولید را با هدف متوقف کردن ریزش قیمت نفت بررسی خواهند کرد.
چرا عربستان به اسلحه نفتی متوسل نخواهد شد؟
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی بعید است در بحران دیپلماتیکی که بر سر ناپدید شدن یک خبرنگار سعودی برجسته پس از مراجعه به کنسولگری این کشور در استانبول ایجاد شده است، از اسلحه نفتی خود استفاده کند.
افشاگری معاون بانک مرکزی دولت احمدی‌نژاد
«بازی خطرناک با نرخ ارز»؛ این عبارت به‌کاررفته از سوی معاون ارزی بانک مرکزی در دولت دهم، تنها یکی از پایگاه خبری راد: دستاوردهای هشت‌ساله بانک مرکزی در دولت احمدی‌نژاد بود؛ روزهایی که بازار ارز با یک دستور فرمایشی بالا و پایین می‌شد و هر روز یک نرخ برای ارز تعیین می‌شد، قیمت ارز لحظه‌ای تغییر می‌کرد و برای گرفتن ارز ارزان، صف‌های طویلی ایجاد می‌شد؛ تا آنجا که به دلیل آنچه مداخله نادرست بانک مرکزی نامیده شد، بازار ارز چنان افسارگسیخته جلو رفت که دیگر از نرخ‌های پایین خبری نبود و دامنه تلاطمات این بازار روز به روز گسترده‌تر می‌شد. اما چرا این اتفاق افتاد؟
مدل روسی عبور صنعت خودروسازی از تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: در سال ۲۰۱۴ اقتصاد روسیه بر اثر سقوط قیمت نفت و نیز اعمال تحریم‌های اقتصادی از جانب اتحادیه اروپا و آمریکا با مشکلات جدی مواجه شد. تنها تلاش بانک مرکزی روسیه بود که از بروز رکود گسترده اقتصادی جلوگیری کرد.
یک استاد دانشگاه: جذابیت سرمایه گذاری در بورس در نیمه دوم سال بیشتر می شود
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه با بیان اینکه میزان بازدهی بازارهای پول و سرمایه تقریبا در شرایط برابر قرار گرفته است، گفت: تثبیت قیمت های جهانی و پایدار بودن آن پس از رشدی که داشتند و احتمال رشد آرام نرخ دلار، نشان می دهد احتمالا نیمه دوم سال برای سرمایه گذاری در بورس حتی جذاب تر از نیمه اول سال باشد.
صفحه قبل | صفحه بعد