02:00 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اعضای هیات علمی

تولید بذر هسته‌های اولیه گیاهان روغنی مقاوم به بیماری‌ها و آفات
پایگاه خبری راد: مدیر مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، از تولید بذر هسته‌های اولیه گیاهان روغنی سویا و کلزا و تجاری‌سازی آن‌ها خبر داد و گفت: خصوصیات این بذر جدید عملکرد بالا، مقاوم بودن به بیماری‌ها، مقاوم بودن به آفات و شرایط آب‌ماندگی است.
قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر هنوز سهم مهمی در رفع موانع ندارد
پایگاه خبری راد: در کمیسیون نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی بر این نکته تاکید شد که قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر هنوز سهم مهمی در رفع موانع تولید در کشور ندارد.
موفقیت محققان دانشگاه امیرکبیر در تولید جوهر نمایشگرها
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دانش فنی جوهرهای الکتروفورتیک کپسول شده در EPD برای تولید کتاب‌های الکترونیکی، روزنامه‌های الکترونیکی، مجلات و اسناد الکترونیکی دست یافتند.
ارائه نشانگرهایی برای شناسایی تصاویر لرزه‌نگاری در کشور
پایگاه خبری راد: محققان دانشکده مهندسی نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ارائه راهکاری برای پردازش تصاویر داده‌های لرزه‌نگاری جهت عملیات اکتشافات منابع هیدروکربوری شدند.
امکان بهره‌مندی واحدهای صنعتی از پتانسیل‌های دانشگاه‌ها فراهم شد
پایگاه خبری راد: با اجرایی شدن فاز اول طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ)، امکان بارگذاری نیازمندی‌های بنگاه‌های صنعتی فراهم شد و واحدهای صنعتی برای رفع چالش‌های خود می‌توانند از پتانسیل‌های دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بهره‌مند شوند.
توضیحاتی درباره "بندی از لایحه بودجه ۹۸" که باید حذف شود!
پایگاه خبری راد: رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به بند ج تبصره ۲۱ لایحه بودجه ۹۸ که دولت را مکلف کرده تا تعداد مراکز پژوهشی دستگاه‌های اجرایی را از طریق واگذاری آنها به بخش غیردولتی، انحلال و یا ادغام، به یک واحد پژوهشی و تحقیقاتی تقلیل دهد، گفت: ادعای طراحان چنین مصوباتی این است که موسسات پژوهشی دستگاه‌ها صرفا کار مقاله‌ای و کتابخانه‌ای می‌کنند. این در حالی است که طرح‌ها و دستاوردهای تحقیقاتی این مراکز اثربخش بوده‌اند.
صنعتی‌سازی نانوکاتالیستی که "دی‌اکسید گوگرد"را به محصول ارزشمند تبدیل می‌کند
پایگاه خبری راد: محقق دانشگاه تربیت مدرس با همکاری صنایع مس سرچشمه در فاز صنعتی به سنتز نانوکاتالیستی دست یافت که قادر به تبدیل دی‌اکسید گوگرد به محصول ارزشمند گوگرد است.
آمادگی دانشگاه امیرکبیر برای ساخت نسخه ارتقایافته "پیام"
پایگاه خبری راد: رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به سرنوشت سقوط ماهواره "پیام" گفت: در صورتی‌که پرتابگر به مدت ۲۰ ثانیه بیشتر به عملکرد خود ادامه می‌داد، "پیام" می‌توانست در مدار قرار گیرد.
تولید الیاف پلی‌استر متخلخل مورد نیاز صنعت چرم مصنوعی
پایگاه خبری راد: محققان دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تولید الیاف پلی‌استری کاربردی در صنعت چرم مصنوعی و مصارف زیست‌پزشکی شدند.
  از انعقاد ۸۵ قرارداد همکاری میان صنعت و دانشگاه‌ها خبر داد
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن تحقیق و توسعه صنایع و معادن از انعقاد ۸۵ قرارداد همکاری میان واحدهای صنعتی با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت خبر داد.
جشنواره اختراعات و ابتکارات زاگرس و زردکوه از ۲۸ آذر آغاز می گردد
پایگاه خبری راد: رئیس دانشگاه ایلام از افتتاح جشنواره اختراعات و ابتکارات زاگرس و زردکوه در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته در این دانشگاه خبر داد.
غلامی یکی از وزرای توانمند و پیگیر برنامه‌های قانونی
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در حوزه آموزش عالی بعد از روی کار آمدن جناب آقای دکتر منصور غلامی، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری اقدامات خوبی را در این وزارتخانه شاهد هستیم.
توقف طرحی که ایران را پنجمین کشور صاحب فناوری معرفی کرده بود!
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه شهید بهشتی دستگاه‌هایی را با قابلیت چاپ‌پذیری در سطوح پلیمری و ورق‌های فلزی تولید کردند؛ این طرح در مرحله تجاری به دلیل بد عهدی‌های صورت گرفته و بی‌توجهی به مالکیت معنوی طرح، متوقف شده و دستگاه‌های حمایت‌کننده مجریان این طرح و شرکت فناوری همکار را برای بررسی بیشتر به مراجع قضایی هدایت کرده است.
 حضور دانشجویان جهت گذراندن دوره‌های زبان‌ روسی در روسیه
پایگاه خبری راد: مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در تلاش هستیم تا دانشجویان گروه زبان روسی دانشگاه فردوسی، مدرسه تابستانی زبان روسی خود را در دانشگاه فدرال کازان روسیه بگذرانند.
امکان تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی فراهم شد
پایگاه خبری راد: بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، امکان تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی در این دانشگاه فراهم شد.