05:47 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اعضای شورای عالی کار

حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی پول اسباب‌کشی هم نیست!
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری می‌گوید: امروز در قبال یک میلیون تومان اجاره مسکن، حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی کارگران رقم قابل توجه و معناداری نیست و کمک هزینه مسکن کارگران باید حداقل ۵۰ درصد هزینه اجاره بها را تأمین کند تا بتواند در معیشت کارگر اثرگذار باشد.
کارگران جز مزد منصفانه چیزی نمی‌خواهند
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید قرار نیست دستمزد کارگران هم مثل کارمندان ۲۰ درصد افزایش یابد. او از شورای عالی کار خواست تا جانب انصاف را در تعیین دستمزد سال آینده کارگران رعایت کنند.
۸ بهمن، آغاز بررسی افزایش دستمزد کارگران
پایگاه خبری راد: بررسی افزایش دستمزد سال ۱۳۹۸ کارگران، رفع ابهام از سخت و زیان آوری شغل آتش نشانی، افزایش ۱۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران و مشارکت تعاونی‌ها در ایجاد صندوق‌ منابع طبیعی، از مهمترین اخبار حوزه کار و تعاون در هفته جاری بود.
حق مسکن کارگران ۶۰ هزار تومان بیشتر شد
پایگاه خبری راد: اعضای شورای عالی کار در آخرین جلسه خود سر افزایش ۶۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران به توافق رسیدند و آن را به ۱۰۰ هزار تومان افزایش دادند.
سیگنال‌های مثبت برای ترمیم دستمزد کارگران !
پایگاه خبری راد: نماینده کارگران در شورای عالی کار با تشریح جزئیات جلسه شورای عالی کار از نظر مثبت وزیر کار برای ترمیم دستمزد و اختصاص بسته حمایت غذایی به کارگران خبر داد.
اراده‌ای برای شنیدن دغدغه‌های کارگران وجود ندارد
پایگاه خبری راد: رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است عدم تشکیل جلسات شورای عالی کارخلاف قانون بوده و درخواست بازنگری دستمزد کارگران فارغ از بسته‌های حمایتی دولت است که برای اقشار محروم و دهک‌های پایین جامعه پیش‌بینی شده است.
پیشنهاد طرح دوباره دستمزد در شورای عالی کار
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است منعی برای طرح دوباره دستمزد در شورای عالی کار در شرایط فعلی وجود ندارد و اگر کارفرمایان توان پرداخت ندارند، دولت باید به میدان بیاید و از کارگران حمایت کند.
بازرگانی خارجی دولتی نشود، ارز کنترل شدنی نیست!
پایگاه خبری راد: به اعتقاد دبیرکل خانه کارگر تا وقتی بازرگانی خارجی ما دولتی نشود و از پایه نظارت نشود، نمی‌توانیم قیمت ارز در بازار را کنترل کنیم و پیامد این امر در آینده نزدیک متوجه کارگران و حداقل بگیران خواهد بود و قدرت خریدشان را به شدت تنزل خواهد داد.
اعمال افزایش ۲۰ درصدی پایه حقوق در فیش فروردین کارگران
پایگاه خبری راد: با تصویب افزایش ۲۰ درصدی حداقل دستمزد سال ۹۷ در آخرین نشست اعضای شورای عالی کار، پایه حقوق کارگران ۱۸۶ هزار تومان بیشتر شد و از ۹۳۰ هزار تومان به یک‌میلیون و ۱۱۶ هزار تومان رسید.
امید به اقتصاد ۹۷
پایگاه خبری راد: شمارش معکوس برای لحظه تحویل سال ۱۳۹۷ در حالی آغاز شده که رییس‌جمهور سال آینده را سال سرمایه‌گذاری، رشد، توسعه و عدالت می‌داند. رییس کل بانک مرکزی هم به تک رقمی ماندن نرخ تورم امیدوار است.
دستمزد کارگران در سال ۹۷ چقدر می‌شود؟
پایگاه خبری راد: پیش‌بینی‌ها از جلسه چند ساعته شورای عالی کار از افزایش ۱۶ تا ۲۰ درصدی دستمزد کارگران حکایت دارد.
دستمزدی در شأن کارگران تعیین کنید
پایگاه خبری راد: رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به عقب افتادگی‌های مزدی کارگران که از سالهای گذشته طلب دارند، از شورای عالی کار خواست تا برای بقای خانوارهای کارگری و امید بخشیدن به کارگران، دستمزدی منصفانه و در شأن کرامت آنها تعیین کند.
خط فقر و پایه حقوق کارگران
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه کارگران قراردادی می‌گوید امسال شرایط زندگی کارگران خاص‌تر است و شورای عالی کار باید سفره کارگران را پررنگ‌تر ببیند و دستمزدی شایسته و عادلانه در نظر بگیرد.
پایه حقوق کارگران  930 هزار تومان شد
پایگاه خبری راد: در پی افزایش ۱۴.۵ درصدی حداقل مزد کارگران در سال ۱۳۹۶، پایه حقوق کارگران ۱۱۸ هزار تومان افزایش یافت و به ۹۳۰ هزار تومان رسید.
صفحه قبل | صفحه بعد