15:42 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اشتغال روستایی

ماندگاری شغل در بخش صنعت بیشتر است
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری با بیان این که بدون ایجاد زیرساختهای لازم برنامه های اشتغال به نتیجه نمی‌رسد، گفت: اگر چه اشتغال پایدار هزینه‌بر است ولی باید به سمت پایداری مشاغل برویم.
خبر خوش برای تولیدکنندگان
پایگاه خبری راد: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح بازنگری‌هایی که در طرح‌ رونق تولید صورت گرفته، از پیش‌بینی پرداخت ۱۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۳۵ هزار و ۶۱۰ واحد صنعتی طی این طرح در سال جاری خبر داد و اظهار کرد که واحدهای صنعتی در سال جاری مجموعاً به ۷۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارند که درخواست پرداخت این مبلغ به بانک مرکزی اعلام شده است.
طرح "اشتغال روستایی" چند نفر را سرکار گذاشت؟
پایگاه خبری راد: فردا ۲۴ مه و سوم خرداد روز جهانی «مهاجرت ماهیان» است. کارشناس آبزیان آب‌های داخلی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد وضعیت نگران‌کننده مسیرهای مهاجرت و مناطق تخم‌ریزی و تولید مثل ماهیان به‌ویژه در رودخانه‌های مناطق مختلف جهان از جمله ایران هشدار داد.
نظارت‌ها تا استعفای همه دو شغله‌ها ادامه دارد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیان جزئیات بیشتری از روند استعفای مدیران چندشغله در شرکتها و زیرمجموعه‌های این وزارتخانه پرداخت و بر تداوم اصل شفافیت و نظارت مستمر در وزارت کار تاکید کرد.
جزییات پرداخت ۷۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال
پایگاه خبری راد: معاون اشتغال وزیر کار از پرداخت ۷۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و میزان اشتغال ایجاد شده در این طرح طی سال ۹۷ را ۱۱۴ هزار شغل اعلام کرد. وی همچنین از پیشنهاد اختصاص سالانه ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی خبر داد.
وام اشتغال روستایی به چه کسانی رسید؟
پایگاه خبری راد: مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به انتشار اسامی دریافت کنندگان وام اشتغال روستایی، تطبیق قراردادهای کار خبرنگاران توسط بازرسان کار، ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در حوزه گردشگری و کاهش سهم زنان در مدیریت تعاونی‌ها اختصاص داشت.
 تعهد پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به سیل زدگان
پایگاه خبری راد: رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: در پی وقوع سیل در کشورمان در فروردین ۹۷، بانک توسعه تعاون به میزان ۱۲۵ میلیارد تومان تعهد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان داشته که جمعاً ۱۱ هزار فقره تسهیلات و در قالب دو طرح پرداخت خواهد شد.
وام اشتغال ۵۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی تا پایان سال گذشته خبر داد و گفت: این تسهیلات به ۲۳ هزار طرح اشتغال پرداخت شده و ۵۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.
ایجاد 1320 فرصت شغلی برای جوانان در 520 طرح
پایگاه خبری راد: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از بهره برداری ۵۲۰ طرح در حوزه جوانان با همکاری مشترک وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: این طرح‌ها به ایجاد ۱۳۲۰ فرصت شغلی منجر شده است.
سرنوشت شغل‌های وعده داده شده در حوزه صنایع دستی و گردشگری
پایگاه خبری راد: رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر تعاون، کار و رفاع اجتماعی یک بار دیگر با موضوغ اشتغال‌زایی دیدار کردند؛ دیداری که وزیر کار درباره آن گفت: «موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، بسیار مهم و حیاتی است که باید به تصمیم تبدیل و هرچه زودتر عملیاتی شود.»
تاکید وزیر کار بر انتصاب جوانان در پست‌های حساس و مدیریتی
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انتصاب جوانان در پست‌های حساس و مدیریتی باید انجام شود.
دسترسی به آمار دقیق بیکاران و شاغلان
پایگاه خبری راد: معاون اشتغال وزیر کار از دسترسی به آمار دقیق شاغلان و بیکاران با راه‌اندازی سامانه اطلاعات شغلی ایرانیان خبرداد و گفت: در این سامانه شناسنامه شغلی همه افرادی که در سن کار هستند را در اختیار خواهیم داشت.
افتتاح طرح های صنعتی در اردبیل
پایگاه خبری راد: با حضور معاون پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارم یک گوشتی آرتاجوجه سبلان افتتاح شد.
هینه زندگی به وقت کارگران
پایگاه خبری راد: آمار اشتغال تعاونی‌های بعد از انقلاب اسلامی، اصلاح لیست کالاهای وارداتی مرزنشینان، اعلام رقم دقیق سبد هزینه کارگران در هفته آینده،پرداخت ۱,۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و توسعه فضای کسب و کار قالیبافان از مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون بود.
بانکداری سنتی دیگر جوابگوی مردم نیست
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به تحقق ۵۰ درصد از تکالیف این بانک در طرح اشتغال پایدار روستایی گفت که بانک‌داری سنتی دیگر پاسخ‌گوی نیاز مردم نیست.